Welke goede daad heb jij vandaag verricht?

Het punt is dat als ZIJ dat ongepast zou vinden ze er niks aan kan doen en gewoon moet knikken en glimlachen. Dus iemand in zo een positie plaatsen is niet echt proper.
Dat is gewoon pertinent niet juist.

Als zij dat ongepast zou vinden, kan en mag zij dat op een beleefde manier zeggen. Ik ben er zeker van dat zij dat recht hebben.
Dus ik plaats helemaal niemand in "een positie".


Ach de meesten hebben gewoon de ballen niet, om een complimentje te geven als dit.
Vorig jaar was het hier ook al zo'n spel, omdat ik 2 mooie meiskes naast mijn werk aan ging spreken en een frisdrankje gaf op een zomerse dag.
Dan was het ook van "eikes viezerik Trump" :rolleyes:


Gewoon rustig achter uw pc schermke blijven gasten, en laat de wereld aan jullie voorbij gaan.
 
Laatst bewerkt:
En om op je vraag te antwoorden @Loser : Als dat een vrouw is die dat zou zeggen, uiteraard zou ik dat fijn vinden!
Het zou mij eerder echt zuur, en triestig lijken, moest je daar al commentaar op hebben, of dat niet fijn vinden (zoals jij nu toch weer laat uitschijnen).
In mijn voorbeeld was het duidelijk geen vrouw die dat zou zeggen, maar een man.

Jij vindt het kunnen, omdat het voor jou gepast is en jij het geen ongepaste aandacht vindt. Maar dat heb jij niet te beslissen voor de ontvanger. Als een man je dat compliment zou geven, zou je daar niet van gediend zijn, omdat je zo geen opmerking wilt van die persoon terwijl je gewoon je werk aan het doen bent. Waarbij je nu eenmaal voorovergebogen moet staan voor hem als je vaak iets in de koffer moet tillen, en liefst ook nog lachen voor de klantvriendelijkheid.
 
Ik volg Trump in deze wel. Hoog tijd dat mensen weer leren om zich niet zo snel geschoffeerd te voelen. Daarmee heb ik niet gezegd dat alles kan en mag, maar tegenwoordig is dat hele woke gedoe (op alle vlakken) wel extreem geworden.
 
Ik volg Trump in deze wel. Hoog tijd dat mensen weer leren om zich niet zo snel geschoffeerd te voelen. Daarmee heb ik niet gezegd dat alles kan en mag, maar tegenwoordig is dat hele woke gedoe (op alle vlakken) wel extreem geworden.
Eh, ik ben niet geschoffeerd, hoor. Ik vind het een vrouwonvriendelijke en wereldvreemde reactie van Trump, maar dat is ook mijn recht.
Trump is echter wel al drie posts lang iedereen aan het beschimpen die er iets van zegt, wil met rust gelaten worden in zijn vrouwonvriendelijke reactie en wil er niet eens aan denken dat een homo die opmerking tegen hem zou maken... Misschien zit het geschoffeerd zijn in een andere hoek.

Maar goed, genoeg gezeverd. Ik vond dat er een opmerking nodig was op zo'n vrouwonvriendelijke uitspraak, en ik heb die gegeven. Wat mij betreft mag het gerust over goede daden gaan weer, hoor.
 
Abstractie makend dat het van Trump komt: waarom is 'you look beautiful' daar een ongepaste opmerking? (tenminste als het daarbij blijft en geen 5x herhaald wordt nadat er geen wederkerige respons komt)

Het zal niet de eerste stewardess ter wereld zijn die haar vriend leert kennen op het vliegtuig hoor :)
 
Zopas het geluk gehad aan de nooduitgang zitjes op het vliegtuig te mogen zitten.

Een uiterst knappe stewardess kwam mij de instructies uiteen doen.
Op het einde vroeg ze of ik nog vragen had.
Ik zei. No. And you are beautifull.

Ze verslikte zich eens maar zei toch thank you.


Tis toch soms voordeel. Dat apart toegewezen stoelen krijgen als je niet bijbetaald. Want met mn vrouw erbij ging ik dat niet gedurfd hebben.

Blij dat mensje een complimentje te hebben gegeven. Die stewardessen kleden zicht ook steeds zo sexy. Met een strik rond hun nek... waarom eigenlijk. Om de mannen hun hoofd op het hol te brengen, zo hoog in die ijle lucht.
Waarna zij allicht bij het omdraaien eens goed met de ogen rolde en vervolgens een echte goede daad verrichte door haar collega's te waarschuwen over een viespeuk bij de passagiers.
 
Abstractie makend dat het van Trump komt: waarom is 'you look beautiful' daar een ongepaste opmerking? (tenminste als het daarbij blijft en geen 5x herhaald wordt nadat er geen wederkerige respons komt)

Het zal niet de eerste stewardess ter wereld zijn die haar vriend leert kennen op het vliegtuig hoor :)
Ik zou het zelf niet gauw zeggen, maar inderdaad. You look beautiful is toch nog wel cava. Het had ook you look sexy kunnen zijn en dat was dan veel ongepaster.
 
Waarna zij allicht bij het omdraaien eens goed met de ogen rolde en vervolgens een echte goede daad verrichte door haar collega's te waarschuwen over een viespeuk bij de passagiers.
Is toch zwaar overdreven dit hoor. Ik weet wat je bedoelt en zo zijn er veel (veelal boomers heb ik den indruk) - maar ‘you look beautiful’ is echt niet zo mottig. Veel hangt af van de intonatie en manier waarop het gezegd wordt, maar jullie zijn dit onnodig op aan het blazen.
 
Is toch zwaar overdreven dit hoor. Ik weet wat je bedoelt en zo zijn er veel (veelal boomers heb ik den indruk) - maar ‘you look beautiful’ is echt niet zo mottig. Veel hangt af van de intonatie en manier waarop het gezegd wordt, maar jullie zijn dit onnodig op aan het blazen.
Ik weet van waar het komt. Kamp notoire Trump bashers.

Ik zou nog galant mogen de deur open houden voor een dame die achter komt, ze zouden als commentaar geven "viespeuk, die dame kan dat zelf ook wel" :rolleyes:


Zoals eerder al gezegd: Laat hen maar de wereld aan zich voorbij gaan. Vraag me trouwens af hoe zij een vrouw ooit kunnen versieren, als een compliment over hun uiterlijk maken, al ongepast is 😁🤭
 
Laatst bewerkt:
Eh, ik ben niet geschoffeerd, hoor. Ik vind het een vrouwonvriendelijke en wereldvreemde reactie van Trump, maar dat is ook mijn recht.
Trump is echter wel al drie posts lang iedereen aan het beschimpen die er iets van zegt, wil met rust gelaten worden in zijn vrouwonvriendelijke reactie en wil er niet eens aan denken dat een homo die opmerking tegen hem zou maken... Misschien zit het geschoffeerd zijn in een andere hoek.

Maar goed, genoeg gezeverd. Ik vond dat er een opmerking nodig was op zo'n vrouwonvriendelijke uitspraak, en ik heb die gegeven. Wat mij betreft mag het gerust over goede daden gaan weer, hoor.
Wordt tijd dat BG de optie gaat toevoegen om mods te negeren.
 
Ik weet van waar het komt. Kamp notoire Trump bashers.

Ik zou nog galant mogen de deur open houden voor een dame die achter komt, ze zouden als commentaar geven "viespeuk, die dame kan dat zelf ook wel" :rolleyes:


Zoals eerder al gezegd: Laat hen maar de wereld aan zich voorbij gaan. Vraag me trouwens af hoe zij een vrouw ooit kunnen versieren, als een compliment over hun uiterlijk maken, al ongepast is 😁🤭
Uhu, als ik het niet met je eens ben, ben ik de notoire Trump-hater. Als ik iets doe wat in je kraam past, ben ik je vriend. Make up your mind. Of aanvaard dat het niks met jou als persoon te maken heeft, maar met deze uitspraak, en schuif het dan ook niet aan de kant als blinde Trump-haat. En stop met die persoonlijke beledigingen, dat doe ik toch ook niet?

Is toch zwaar overdreven dit hoor. Ik weet wat je bedoelt en zo zijn er veel (veelal boomers heb ik den indruk) - maar ‘you look beautiful’ is echt niet zo mottig. Veel hangt af van de intonatie en manier waarop het gezegd wordt, maar jullie zijn dit onnodig op aan het blazen.

Dat zei hij niet. Hij zei ‘you are beautiful’, dat is wel degelijk een verschil. Naar iemand over wie jij een machtspositie hebt, die daar niks over kan zeggen wegens sociale en werkdruk, die geen zeg heeft in hoe gepast dat is. En vooral: Dat komt neerzetten als zijn GOEDE DAAD naar die vrouw. Ik heb een andere definitie van een goede daad.
 
Uhu, als ik het niet met je eens ben, ben ik de notoire Trump-hater. Als ik iets doe wat in je kraam past, ben ik je vriend. Make up your mind. Of aanvaard dat het niks met jou als persoon te maken heeft, maar met deze uitspraak, en schuif het dan ook niet aan de kant als blinde Trump-haat. En stop met die persoonlijke beledigingen, dat doe ik toch ook niet?



Dat zei hij niet. Hij zei ‘you are beautiful’, dat is wel degelijk een verschil. Naar iemand over wie jij een machtspositie hebt, die daar niks over kan zeggen wegens sociale en werkdruk, die geen zeg heeft in hoe gepast dat is. En vooral: Dat komt neerzetten als zijn GOEDE DAAD naar die vrouw. Ik heb een andere definitie van een goede daad.
Mja, ik vind dat het hier weer enorm wordt opgeblazen, een ziekte van de tijd precies.

Een goede daad vind ik het ook niet, maar best onschuldig. (Alle, ik was er niet bij. Alles hangt af van de manier waarop zoiets gezegd wordt.)
 
Naar iemand over wie jij een machtspositie hebt, die daar niks over kan zeggen wegens sociale en werkdruk, die geen zeg heeft in hoe gepast dat is.
Dan mag je nooit een persoonlijk (in de zin van niet-werkgerelateerd) compliment geven aan iemand die customer-faced is...?
Serveerster, verkoopster, stewardess, etc.?

En omgekeerd? :unsure:

En vooral: Dat komt neerzetten als zijn GOEDE DAAD naar die vrouw. Ik heb een andere definitie van een goede daad.
Jah, een goede daad is dat nu idd wel niet :)
 
Terug
Bovenaan