Film Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Abigail, meh.

Ik was grote fan van Ready or Not, en het is duidelijk dat deze regisseur houdt van kat en muis spelletjes in een grote mansion, maar deze vond ik rommel.
goh ik vond hem nog meevallen. Beetje humor, die kleine speelt wel goed. Ballet horror. Als ge niet met hoge verwachtingen de film instapt wandel je niet teleurgesteld naar buiten.
 
- Still Walking (2008) 9/10

- Plane (2023) 6/10

- Contagion (2011) 8/10*

- Sense and Sensibility (1995) 8/10*

- Gold Diggers of 1933 (1933) 8/10

- The Maltese Falcon (1941) 8/10*

- The Iron Claw (2023) 7/10

- The Idea of You (2024) 3/10
 
The Ministry of Ungentlemanly Warfare : Leuke actie comedy van Guy Ritchie die me sterk deed denken bij momenten aan Inglorius Basterds. Het verhaal is mss wat simpel maar als het werkt, dan werkt het. Henry Cavill leek me ook enorm veel plezier te hebben in zijn rol. 7/10

The Reader (rewatch) :
Zag dat deze terug op netflix stond dus me er nog is aan gezet. Geweldige film 9/10

Der Untergang (rewatch) :
Om in het 2de WO thema te blijven deze ook nog is herbekeken in de week. Beste Duitse oorlogsfilm ooit 10/10

Dream Scenario :
Leuke film van een seutige professor die plots in ieders dromen tevoorschijn komt. Eerst vind hij de aandacht leuk maar dan verandert alles vrij snel naar het negatieve 7/10
 
Dune: Part One (2021): 8.5/10
Dune: Part Two (2024): 8/10
ik deel uw scores, ik heb ze laatst hier op de home cinema gekeken om een objectiever beeld te hebben.
de eerste gaan zien in 4dx (had geen keuze :/ ) dat viel mee, maar was niet comfortable
de tweede laser ultra gewoon, maar hels geluid toen.

de eerste is gemakkelijker te volgen en heeft imo evenveel cinematische momenten om van achterover te vallen.
 
Fast X

Vroeger, als tiener, zwaar fan van de F&F reeks tot en met Tokyo Drift. De 4de was wat teleurstellend (die waar ze in tunnels racen) ondanks ik er heel hard naar uitgekeken had. De 5de was goed maar 't begon nogal serieus over the top te gaan tot het zo goed als niet meer plausibel was. De 6de kon ik wel pruimen maar ook daar gingen ze nogal zwaar The Avengers toer op. 7 was al helemaal absurd en trok op geen kloten meer, buiten het afscheid van Brian/Paul wat wel zeer schoon was.

Toen ik de trailer zag van nr. 8 was het helemaal om zeep en ben ik gestopt met te gaan kijken in de cinema. Enkele jaren nadien de film eens met veel moeite bekeken. 9 heb ik nog nooit gezien en toevallig zag ik dat Fast X op Netflix stond. Tijdens het lopen op de loopband heb ik die opgesmeten.

't Begint goed met enkele (emotionele) knipogen naar de eerste films. Maar dat gaat al snel over naar de meest cringe one-liners en een plot geschreven voor kinderen van 10 jaar. Vol onnozele grapjes tot rode en groene lichtjes op wapens en bommen zodat we kunnen zien wanneer ze wel of niet kunnen schieten. Actie waarvan Marvel denkt: 'dit kan toch niet?' Een bom in de vorm van een bol die door dikke beton rolt als een kogel door boter, maar Domme Nick kan die natuurlijk tegenhouden met z'n super duper coole auto die zelfs voorzien is van een stalen kabel die hij horizontaal kan afschieten om een volledige vrachtwagen te doen stoppen. Springen tegen een kraan en dan snel wegrijden van de blast radius vond m'n zoon van 6 kinderachtig, zelfs in Hot Wheels kunnen ze dat niet. Na de ontploffing heb ik hem afgezet.

M'n hart was aan het bloeden. M'n geliefde franchise is al meermaals anaal verkracht geweest, net zoals Diesel met al z'n films kan. xXx zit nog in de psychiatrie.

Ergens had ik gehoopt dat de films mee gingen evolueren met de generatie van toen. Van DVD-spelers stelen met getunede auto's tot complexere verhaallijnen met een iets donkerder plot waar knappe wagens ergens nog een centrale rol in terugvonden.

Kortom: ben je 12 jaar of heb je die mentale leeftijd, vind je de serie van Hot Wheels de max, hou je van Domme Nick die z'n family protect of draag je een pet en t-shirt waarop 'HONDA CIVIC' staat om uit te gaan zal deze film je zeker kunnen bekoren.

't Wordt dringend tijd dat ze, net zoals de wagens, Diesel aan de kant zetten. Wil je hem toch uitkijken uit nieuwsgierigheid raad ik 'The Naked Gun' aan als vervolgfilm om wat contrast in realisme te bieden.
 
Fast X

Vroeger, als tiener, zwaar fan van de F&F reeks tot en met Tokyo Drift. De 4de was wat teleurstellend (die waar ze in tunnels racen) ondanks ik er heel hard naar uitgekeken had. De 5de was goed maar 't begon nogal serieus over the top te gaan tot het zo goed als niet meer plausibel was. De 6de kon ik wel pruimen maar ook daar gingen ze nogal zwaar The Avengers toer op. 7 was al helemaal absurd en trok op geen kloten meer, buiten het afscheid van Brian/Paul wat wel zeer schoon was.

Toen ik de trailer zag van nr. 8 was het helemaal om zeep en ben ik gestopt met te gaan kijken in de cinema. Enkele jaren nadien de film eens met veel moeite bekeken. 9 heb ik nog nooit gezien en toevallig zag ik dat Fast X op Netflix stond. Tijdens het lopen op de loopband heb ik die opgesmeten.

't Begint goed met enkele (emotionele) knipogen naar de eerste films. Maar dat gaat al snel over naar de meest cringe one-liners en een plot geschreven voor kinderen van 10 jaar. Vol onnozele grapjes tot rode en groene lichtjes op wapens en bommen zodat we kunnen zien wanneer ze wel of niet kunnen schieten. Actie waarvan Marvel denkt: 'dit kan toch niet?' Een bom in de vorm van een bol die door dikke beton rolt als een kogel door boter, maar Domme Nick kan die natuurlijk tegenhouden met z'n super duper coole auto die zelfs voorzien is van een stalen kabel die hij horizontaal kan afschieten om een volledige vrachtwagen te doen stoppen. Springen tegen een kraan en dan snel wegrijden van de blast radius vond m'n zoon van 6 kinderachtig, zelfs in Hot Wheels kunnen ze dat niet. Na de ontploffing heb ik hem afgezet.

M'n hart was aan het bloeden. M'n geliefde franchise is al meermaals anaal verkracht geweest, net zoals Diesel met al z'n films kan. xXx zit nog in de psychiatrie.

Ergens had ik gehoopt dat de films mee gingen evolueren met de generatie van toen. Van DVD-spelers stelen met getunede auto's tot complexere verhaallijnen met een iets donkerder plot waar knappe wagens ergens nog een centrale rol in terugvonden.

Kortom: ben je 12 jaar of heb je die mentale leeftijd, vind je de serie van Hot Wheels de max, hou je van Domme Nick die z'n family protect of draag je een pet en t-shirt waarop 'HONDA CIVIC' staat om uit te gaan zal deze film je zeker kunnen bekoren.

't Wordt dringend tijd dat ze, net zoals de wagens, Diesel aan de kant zetten. Wil je hem toch uitkijken uit nieuwsgierigheid raad ik 'The Naked Gun' aan als vervolgfilm om wat contrast in realisme te bieden.
Moet zeggen dat hij idd slecht is maar het valt al beter mee dan de vorige.
Je weet toch wie ze terug het leven in roepen op het einde?
 
Moet zeggen dat hij idd slecht is maar het valt al beter mee dan de vorige.
Je weet toch wie ze terug het leven in roepen op het einde?
Nee hé, 'k heb hem afgelegd als de speelgoedbom ontploft was.

Of bedoel je Han? Die zal tot leven gewekt zijn in de 9de film zeker? Ook niet gezien. Jason Statham die een member of the family om het leven brengt en de ultieme super hero bad guy is. Om dan de volgende film het team te vervoegen als good guy. Eigenlijk zoals alle bad guys in de films. Niveau Power Rangers.
 
Nee hé, 'k heb hem afgelegd als de speelgoedbom ontploft was.

Of bedoel je Han? Die zal tot leven gewekt zijn in de 9de film zeker? Ook niet gezien. Jason Statham die een member of the family om het leven brengt en de ultieme super hero bad guy is. Om dan de volgende film het team te vervoegen als good guy. Eigenlijk zoals alle bad guys in de films. Niveau Power Rangers.
Nee bedoel iemand anders:

 
Nee bedoel iemand anders:

Gisteren op de loopband dan toch verder beginnen kijken, door jou!

Zoals ik zei: de extreme bad guys die Domme Nick zijn FAMILY willen ombrengen zijn de film er na plots good guy en horen bij de family. Ik heb enkel de trailer gezien van 9, daarin heeft Dom plots een evil broer, haha. En bam, wie komt er de dag redden, z'n broer die er nu bijhoort. Onnozelaars. 't Is meer een komedie of wat anders. Den eersten die nog eens zegt dat McGregor een karikatuur speelt in Roadhouse moet zeker kijken naar Jason Momoa in Fast X. Wat is dat zeg. Anyhow, de bom onder Diego (of hoe heet hij weer) is ontploft en Toretto heeft de vrouw kunnen redden. Volgende loopsessie kijk ik verder.
 
Mijn ervaringen met de F&F franchise:
The Fast and the Furious: zeer leuke cops and criminals film met hot chicks and flash cars. ook de eerste film die ik als jong gastje had gedownload. Kazaa, those were the days!
2 Fast 2 Furious: typische sequel, meer van hetzelfde en niet bijster interessant
Tokyo Drift: bizar tussendoortje, zeker na de serieuze toon van de eerste films. dumb as fuck high school movie maar kan er nog wel om lachen
Fast & Furious: terugkeer naar de cops and criminals stijl maar hier begint de overgang naar de gang die begint samen te werken met de autoriteiten
Fast Five: franchise gaat helemaal de Mission: Impossible tour op and I like it
Fast & Furious: same
Furious 7: same maar dommer
The Fate of the Furious: same maar nog dommer
Hobbs vs Shaw: spinoff waar ik nog wel van kon genieten, meer dan de vorige twee films
F9: hier ging ik stoppen want het zag er gewoon te verschrikkelijk uit
Fast X: ik was ziek en was vergeten dat er al een F9 was die ik nog niet gezien had dus deze in al mijn miserie opgezet. don't judge me. absolute en complete verschrikking, en dat werd op het einde des te erger want het blijkt dan nog een eerste deel in een tweeluik te zijn. geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om Fast X Part 2 te zien.
 
My 2 cents:
  • 1-3 waren schijt
  • 4 iets beter
  • 5 was het hoogtepunt
  • Vanaf toen werd het gewoon The Expendables, genietbaar als ge het niet te serieus neemt. Zijn het goede films? Uiteraard niet. Is het allemaal compleet belachelijk? Yes. Ga ik blijven kijken? You better believe it

Over Fast X:
Fast X
Hoe maak ik een serie gestoeld op ongeloofwaardigheid nog ongeloofwaardiger? => Fast X
Hoe giet ik een extra emmer kaas over een al enorm cheesy main dish met als dessert keuze voor kaas? => Fast X
Hoe maak ik een onnozel overdreven sterrencast nog groter? => Fast X
Hoe gooi ik nog meer geld door ramen en deuren naar buiten? => Fast X
Hoe spring ik nog hoger en verder over de haai, terwijl we de haai al hadden vervangen door een nucleaire explosie in de ruimte? => Fast X
Conclusie van Lint? =>
love-actually-andrew-lincoln.gif
Part 2, bring it the fuck on!!!
 
Ik sta daar allemaal zo niet bij stil. Ik weet dat het gaat tegenvallen en toch wil ik ze bekijken 😝
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Terug
Bovenaan