Welke eigenschap van je partner stoort je (mateloos)?

Ik heb dat ook in een lichte vorm dus als we samen eten en het is heel stil in huis (lees: onze dochter is er niet bij) zet ik de radio op.
Een ex-collega van mij heeft dat in redelijk zware vorm. Die begon door het lint te gaan als iemand zat te smekken. Ging met een rode kop naar buiten terwijl hij luidop begon te vloeken.

Over dat respect in een relatie: ik heb zo'n licht vermoeden dat willy dat als grap bedoelde?!
 
Ik ben na 6 jaar nog steeds in de verliefde fase dat mijn vriendin weinig verkeerd voor me kan doen. De enige zaken waar ik me soms aan erger is haar 'toeklappen' bij een conflict, waar ze liever haar frustratie nonverbaal uit en door mij te negeren. Dat heeft 4 -5 jaar geleden toen we pas samenwoonden tot wrijvingen geleidt, alsook toen we nogal dicht op elkaars neus zaten tijdens corona. Maar eigenlijk maken we amper ruzie.

Een andere frustratie was dat ze altijd haar agenda 3 maand op voorhand volplant met uitstappen met vriendinnen, waardoor er zeer weinig spontaan kon gebeuren. Sinds we kinderen hebben zegt ze me dat op voorhand tenminste als ze iets plant, want dat betekent nu wel de facto dat ik thuis zit met de kinderen. Ik ga veel minder weg, wat er voor zorgt dat er een onbalans is in wie tijdens het weekend thuis met de kinderen zit (vaker ik). Ik stoor me daar ab-so-luut niet aan., want zij is momenteel nog volop borstvoeding aan het geven en onze zoon slaapt niet door, waardoor haar nachten nog steeds een pak zwaarder zijn dan de mijne, dus ik gun haar al die uitstapjes tegenwoordig met veel plezier. Zodra ons zoontje echter doorslaapt zal die frustratie misschien weer wat terugkomen.
 
Mijn vrouw laat constant overal de deuren openstaan, ik erger me er dood aan.
Bij mijn schoonouders is dat net hetzelfde, alle deuren over heel het verdiep staan steeds open. Mij geeft dit een ongemakkelijk, zelfs nogal rommelig gevoel.
Verder is het een schatje.. :)
 
"we moeten die trap veranderen dien is gevaarlijk met de kinderen"
"die deur piept, we moeten die vervangen"

Ok we wonen in een oud huis, en sparen nog 5j voor we grote renovaties plannen.
Stopt me dingen aan te wijzen da ge wilt veranderen: ooit komt het wel en nu is het gewoon zo.

En dan vooral "we"

"we" doen helemaal niks. Zij merkt op en de vent mag het oplossen.

op haar opmerking op de deur heb ik gezegd "ja da's waar. das het budget wel waard, regel het".
hare kop :-|
"ja nee he"

En ik weet ook wel dat dat gewoon frustraties zijn langst hare kant dat ze wilt opperen.
Maar bij mij kruipt dat dan als sluimerenden to do in mijn achterhoofd "ja misschien moet ik toch is zoeken naar een oplossing voor dienen trap"
en ik heb al genen tijd om door mijn to-do lijsten te geraken...
 
Dat heb ik in mijn metalgroep voorgehad. Den drummer die zat te vertellen wat "we" allemaal moesten doen. Marketing op sociale media en een youtube vlogging serie en weetikwat allemaal. Toen ik vroeg of hij daar de leiding in wou nemen en die dingen regelen was dat van: "Wat? .... Ik? :-|"

Waarschijnlijk nog geen second nagedacht over hoeveel werk dat allemaal is. Hij heeft uiteindelijk 1 filmke van 6 seconden op youtube gezet en daarna was het alweer gedaan. :p

Onze bassiste daarentegen. Die zei ook eens dat ze een videoclip wou. Ik zei tegen haar hetzelfde als hierboven maar haar reactie was net iets anders. Een maand later had ze een studio geboekt, camera crew gevonden, een actrice ingehuurd en stond ze den boel te regisseren. :) Zo kan het dus ook.

 
Mijn vrouw laat constant overal de deuren openstaan, ik erger me er dood aan.
Bij mijn schoonouders is dat net hetzelfde, alle deuren over heel het verdiep staan steeds open. Mij geeft dit een ongemakkelijk, zelfs nogal rommelig gevoel.
Verder is het een schatje.. :)
Zelfsluitende paumellen Argenta Close of een deurpomp opzetten.

Enorm herkenbaar, die 'we' dat nog iets moet doen. :laugh:
Ma echt hé.

We zijn een nieuwe kast aan het installeren in de badkamer. Ik wacht nog op onderdelen.
Plots komt ze af: 'zeg, wat gaan we nu doen met die kast in de badkamer?'

Ik denk: in de vuilbak gooien, wat voor domme vraag is dat nu. Ik antwoord: ik ben er mee bezig schatteke!
 
Enorm herkenbaar, die 'we' dat nog iets moet doen. :laugh:
In dezelfde stijl. Vb vuilbak in de keuken is vol en ze wil dat die dan in de grote vuilbak buiten wordt gegooid. Léés; ik moet dat doen.

Zij: "Amai, die vuilbak is nogal vol."
Ik: "Ja klopt :smile:"
....
Een paar minuten later gaat ze dan met een vies gezicht die vuilzak zelf weggooien.

Ffs, vraag dan gewoon of ik nu of bij de eerst volgende gelegenheid de vuilzak wil weggooien of doe het anders zelf. Ofwel heb ik het gezien dat de vuilzak vol is (of nog nét niet vol genoeg om weg te doen), maar ik ben eerst iets anders van plan, of ik heb het niet gezien. In ieder geval op dat ogenblik is de volle vuilzak niet mijn grootste prioriteit. Zeggen dat de vuilzak vol is, is hetzelfde als zeggen dat gras groen is en de lucht blauw. Dat is gewoon een opmerking.
 
In dezelfde stijl. Vb vuilbak in de keuken is vol en ze wil dat die dan in de grote vuilbak buiten wordt gegooid. Léés; ik moet dat doen.

Zij: "Amai, die vuilbak is nogal vol."
Ik: "Ja klopt :smile:"
....
Een paar minuten later gaat ze dan met een vies gezicht die vuilzak zelf weggooien.

Ffs, vraag dan gewoon of ik nu of bij de eerst volgende gelegenheid de vuilzak wil weggooien of doe het anders zelf. Ofwel heb ik het gezien dat de vuilzak vol is (of nog nét niet vol genoeg om weg te doen), maar ik ben eerst iets anders van plan, of ik heb het niet gezien. In ieder geval op dat ogenblik is de volle vuilzak niet mijn grootste prioriteit. Zeggen dat de vuilzak vol is, is hetzelfde als zeggen dat gras groen is en de lucht blauw. Dat is gewoon een opmerking.
Zo fucking herkenbaar
 
Ffs, vraag dan gewoon of ik nu of bij de eerst volgende gelegenheid de vuilzak wil weggooien

Dat doet ze toch door te zeggen 'amaj de vuilbak is vol'.

Dat vind ik nog een vrij duidelijke vraag/hint. Bij ons heb ik het vaak gewoon compleet niet door wat er gevraagd word.

En dan een uur later. 'we hadden dat toch besproken'. Huh, ofwel heb ik dementie ofwel was dat toch extreem subtiel besproken :p.

In de trend van tijdens een random moment zoals koken, 'ik weet niet of we op tijd gaan klaar staan' (zonder context klaar staan voor wat, wanneer, ...) = licht jij even je ouders in dat we een uurtje later gaan zijn komende zondag :p.

Dan de zondag zelf. 'hoe je hebt je ouders dat niet gezegd, we hadden dat toch besproken'
 
In dezelfde stijl. Vb vuilbak in de keuken is vol en ze wil dat die dan in de grote vuilbak buiten wordt gegooid. Léés; ik moet dat doen.

Zij: "Amai, die vuilbak is nogal vol."
Ik: "Ja klopt :smile:"
....
Een paar minuten later gaat ze dan met een vies gezicht die vuilzak zelf weggooien.

Ffs, vraag dan gewoon of ik nu of bij de eerst volgende gelegenheid de vuilzak wil weggooien of doe het anders zelf. Ofwel heb ik het gezien dat de vuilzak vol is (of nog nét niet vol genoeg om weg te doen), maar ik ben eerst iets anders van plan, of ik heb het niet gezien. In ieder geval op dat ogenblik is de volle vuilzak niet mijn grootste prioriteit. Zeggen dat de vuilzak vol is, is hetzelfde als zeggen dat gras groen is en de lucht blauw. Dat is gewoon een opmerking.

Da's zoals dingen klaarleggen op de trap als hint: neem dat es mee naar boven.
Zolang dat niet in mijn weg ligt zal dat daar blijven liggen. :laugh:

Tot haar emmer overloopt nadat ik al 10x boven geweest ben en ze zegt: er ligt x op de trap!

Waarop ik: klopt, heb dat zien liggen!

Ffs: stel gewoon es de vraag: wil je dat meepakken naar boven?
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan