Wat was jouw eerste gsm?

Eerste was een Motorola, daar kon je niets mee buiten bellen en SMS versturen. Enige extra functie was een contactboek. Model ben ik vergeten, ik weet wel nog dat de kostprijs 2000fr was incl een herlaadkaart met 1000fr belwaarde.

Daarna Ericsson A2618S en vervolgens Nokia 3410.
 
Nokia 3210, gehad als ik 11 was ofzo..

Menig uurtjes snake op gespeeld natuurlijk 😝. Daarna ook de 3310 gehad maar had het toch meer voor de 3210.
 
Nokia 5210, kon tegen alles. Veel te zalig toestel.

x5_92912663396n.jpg

Zot, die heb ik ook gehad. Was ik helemaal vergeten. Idd zalig bakje.

Begonnen met een trium:
Mitsubishu%20Trium%20K12C.jpg
 
Vooral ook even beseffen in welke wegwerpmaatschappij we leven.
Ik kan de gsm’s niet meer op 1 hand tellen die ik heb gehad.

Mijn grootouders en mama doen en deden heel hun leven met 1 of 2 vaste telefoons..
 
In de periode dat ik een nokia 5110 had, had een van m’n maten een gsm waar een soort van horoscoop functie op stond. Geen idee meer welk merk/model het was; stond wel zo’n logo van orange op.
 
Vooral ook even beseffen in welke wegwerpmaatschappij we leven.
Ik kan de gsm’s niet meer op 1 hand tellen die ik heb gehad.
Valt wel mee hier; eerste was een Nokia 3210. Nadien Nokia 3510i en daarna de C3-01.
Die laatste is nog steeds m'n primaire telefoon overigens (jaar of 10 nu!).
(heb wel een X20 als smartphone voor moderniteiten. Wordt niet gebruikt om te bellen, ligt gewoonlijk thuis).

Mijn grootouders en mama doen en deden heel hun leven met 1 of 2 vaste telefoons..
Mijn vast toestel heeft nog een draaischijf ;-)
Is meer een funobject; maar wel volledig functioneel.
8703a8b6-0eec-11e7-8f13-7c435310b01c.jpg
 
Midden jaren 90 met deze classic.
Ericsson GA628

ericsson-ga628-kot-nov-slika-15066496.jpg

Dit was ook mijn eerste gsm ergens midden jaren 90.

Ik ben rond de jaren 2000 beginnen werken in de telecom retail en heb dus de opgang van de gsm van dichtbij meegemaakt, die evolutie tot wat we nu hebben is toch fenomenaal.
 
  • Leuk
Waarderingen: nTFs
Nu, vanaf ik in de telecom werkte kregen wij heel veel demotoestellen, vaak de laatste nieuwe topmodellen, zeker als shopmanager. Ik liep toen om de zowat 3 maanden met een nieuwe gsm rond, toen was dat ook nog best indrukwekkend omdat design toen gewoon veel harder speelde dan nu. Toen zaten vrienden of kennissen echt nog vol verwondering naar die toestellen te kijken, nu gebeurt dat natuurlijk totaal niet meer. Nu lijken alle telefoons op elkaar, toen had je zoveel innovaties op gebied van technologie maar ook design, heel boeiende tijd in die sector toch.
 
Laatst bewerkt:
Begin jaren 2000 gaat t geweest zijn dat ik zo’n panasonic baksteen kreeg van men ouders. Eentje in de aard zoals in de eerste posts al passeert.

Erna de klassieke 3310 natuurlijk. Toen overgeschakeld naar 3x Sony Ericsson en tussendoor dan is 1x een samung gehad wat een miskoop was van veel euro’s in die tijd.

K vond vooral SE gsm’s echt waar voor hun geld toen. Enigste nadeel was die “joystick” qua bediening waar na meer als een jaar vuil begon achter te kruipen en minder goed werkte
 
Hier zoals velen hier ook een Nokia 5110, dat was in 1998. Eerste smartphone was een HTC Desire die ik hier nog altijd liggen heb. Dat was blijkbaar in 2010, want vind ik nog terug in mijn bestellingen op Coolblue :). Dat heette toen overigens smartphoneshop.be of zoiets.

Die Nokia's waren onverwoestbaar. Collega liet eens een vallen op een stenen vloer toen hij die boven op een kast wou leggen. Toestel viel dus van minstens 2m hoogte op de grond. Alle stukken vlogen uit mekaar. Gewoon weer alles ineenklikken en telefoon was weer gelijk ervoor :D.
 
Terug
Bovenaan