Wat heb jij vandaag gegeten?

flowerfield

Banned
Ik begin :)


's morgen:
1 mok zwarte koffie

's middag:
salade met komkommer, tomaat, maïs, 1 slahartjes, stukjes camembert

tussendoor:
skyr met amandelen, stukjes appel en hagelslag

's avond:
wrap met gebakken kipfilet, schijfjes augurk, tartaarsaus, gebakken aubergine en reepjes paprika

tussendoor: appel met pindakaas
 
Laatst bewerkt:
's morgen:
2 frangipannes - water

's middag:
durum - friet op het werk + water

tussendoor:
1 praline - aangeboden door een collega + water

's avond:
soep met een boterham + 1 gevulde wafel + water / frisdrank
 
's morgen:
2 frangipannes - water

's middag:
durum - friet op het werk + water

tussendoor:
1 praline - aangeboden door een collega + water

's avond:
soep met een boterham + 1 gevulde wafel + water / frisdrank

Zou je ook ingrediënten willen plaatsen a.u.b. ? Topic is ook bedoeld om stiekem inspiratie op te doen :shy:
 
Had even “Wat heb jij vandaag gescheten?” gelezen als topic titel.
Ik heb zonet bijna snot in m'n hand geblazen omdat ik uitschoot in een lach door uw opmerking.

Gisteren:
7u30: 4 boterhammen met pindakaas en confituur + 2 tassen koffie

9u30: proteine shake + fruit

12u: wrap met 4 eieren, kip en wat mozarella

15u: proteine/havermout pannenkoeken (2 eieren, havermout, schep proteine poeder en sojamelk in de blender en bakken in de pan)

17u45: cornflakes + sojamelk of andere carbs een uur voor training

21u30: 300 gr zuiver rundsgehakt, tomatensaus en rijst

Dit alles doorgespoeld met 2-3 liter water per dag.
 
1 mok koffie met een blueberry muffin :(

omelet 2 eieren 1 tomaat 1 sjalot en lente-ui

2 kit kat chunky karamel met mok koffie :(

puree met spinazie en emmentaler kaas

Dit alles geblenderd met ik schat 1 l water.
 
1 mok koffie 2 choco-assen :(
handjevol amandelen skyr en koekkruiden
gebakken wrap met tomaat groene pesto en mozzarella
appel met pindakaas
forel met rode biet en aardappelsla
dit alles met ik schat 1 l water
 
1 mok koffie
skyr met abrikozen en honing
1 mok koffie met 3 choco assen :(
forel met rode biet en aardappelsla en gin tonic
appel met pindakaas
dit alles met ik schat 1,5 l water
 
Deze morgen : niets, te laat opgestaan
Deze middag : aardappelpuree met sla en 2 gehaktballen
Tussendoor : handvol pistachenoten
Deze avond : kom tomatenroomsoep met croutons
 
ik word er niet blij van
Op het moment zelf waarschijnlijk wel? 😉
Er is niets mis met af en toe iets "fout" eten he...

Ontbijt: bruine granenboterham met choco
Tussendoor: half bakje aardbeien
Middageten: slaatje met gerookte zalm (zelf bij elkaar gesmeten, geen supermarktslaatje)
Tussendoor: cornetto
Avondmaal: canelloni (2 stuks)
Avondsnack: 2 frutella's en 40gr chips

Ik verschiet ervan hoe weinig de mensen die hier posten, eten. Qua porties weet ik het natuurlijk niet, maar qua eetmomenten komt er precies nauwelijks iets buiten de klassieke 3 maaltijden?
(Ontbijt is hier wel rond 5u30 al, mocht ik pas om 9u uit bed rollen zou ik ook een snackmoment minder hebben)
 
Op het moment zelf waarschijnlijk wel? 😉
Er is niets mis met af en toe iets "fout" eten he...

Ontbijt: bruine granenboterham met choco
Tussendoor: half bakje aardbeien
Middageten: slaatje met gerookte zalm (zelf bij elkaar gesmeten, geen supermarktslaatje)
Tussendoor: cornetto
Avondmaal: canelloni (2 stuks)
Avondsnack: 2 frutella's en 40gr chips

Ik verschiet ervan hoe weinig de mensen die hier posten, eten. Qua porties weet ik het natuurlijk niet, maar qua eetmomenten komt er precies nauwelijks iets buiten de klassieke 3 maaltijden?
(Ontbijt is hier wel rond 5u30 al, mocht ik pas om 9u uit bed rollen zou ik ook een snackmoment minder hebben)
Op het momenteel niet helemaal nee. Ik moet altijd de volledige reep, zak, alle koeken in mijn kom op.
Ik geniet niet evenveel van de eerste als van de laatste hap "fout" eten. 't Is een decennia oude gewoonte :shy:
Sinds ik alleen woon heb bijna nooit nog een dag 3 klassieke maaltijden gehad, het zou wel anders zijn moest ik meer verantwoordelijkheden hebben denk ik.
 
Op het momenteel niet helemaal nee. Ik moet altijd de volledige reep, zak, alle koeken in mijn kom op.
Ik geniet niet evenveel van de eerste als van de laatste hap "fout" eten. 't Is een decennia oude gewoonte :shy:
Sinds ik alleen woon heb bijna nooit nog een dag 3 klassieke maaltijden gehad, het zou wel anders zijn moest ik meer verantwoordelijkheden hebben denk ik.
Wat bedoel je met meer verantwoordelijkheden? Alleen wonen lijkt me al gepaard gaan met een pak verantwoordelijkheid? 😉

En veranderen van "merk" kan ook al helpen misschien? Bvb geen choco-assen kopen maar delichoc die met 2 in een zakje zitten? Ipv een blok chocolade, repen van 40 gram, ipv grote zakken chips, zo een grote met 15 kleintjes in,... Natuurlijk kan het daar ook eens fout gaan! Maar mss helpt het jou?
 
Ik zit met een probleem: als eten mijn pad kruist is het niet veilig.

Daardoor ziet er een dag soms als volgt uit:

Grote zwelgen water
Uitgedroogd dipstokje (want snel in de mond verdwenen voor het naar het werk vertrekken)
Boterham
Boterham met pindakaas/confituur
Water
Grote tas koffie
Koekje van de koffie
Water
Random koekje dat op de gedeelde bureau van het werk ligt
Grote tas koffie
Koekje van de koffie
Water
Een stuk of 5 Arlequin snoepjes
Water
Panini kip/mozzarella
1 blikje Sprite
Water
Random Pools koekje dat op de bureau ligt
Water
Ovenschotel met aardappel, broccoli, kip, paprika,...
Idem hierboven maar koude gesneden stukjes die de dochter niet meer moest hebben
Water
Glaasje Cola Zero
2 bollekes vanillecrème
Hoorntje
Water
Inselbrauerei IPA
Water


Confronterend :unsure:
 
Wat bedoel je met meer verantwoordelijkheden? Alleen wonen lijkt me al gepaard gaan met een pak verantwoordelijkheid? 😉

En veranderen van "merk" kan ook al helpen misschien? Bvb geen choco-assen kopen maar delichoc die met 2 in een zakje zitten? Ipv een blok chocolade, repen van 40 gram, ipv grote zakken chips, zo een grote met 15 kleintjes in,... Natuurlijk kan het daar ook eens fout gaan! Maar mss helpt het jou?

Thank you.
Verantwoordelijkheden zoals een kind, een belofte over koken aan een ander et cetera. Ik vind de chocola op chocoassen beter dan die op delichoc.
Dan nog, ik zou makkelijk een hele doos apart verpakte koekjes kunnen laten verdwijnen. Misschien zit ik onbewust toch een beetje in met klimaatveranderingen? Ik weet het niet :/
Ik koop tegenwoordig alleen kleine zakjes chips en dat 1 per winkelsessie. Silly me :)
 
Thank you.
Verantwoordelijkheden zoals een kind, een belofte over koken aan een ander et cetera. Ik vind de chocola op chocoassen beter dan die op delichoc.
Dan nog, ik zou makkelijk een hele doos apart verpakte koekjes kunnen laten verdwijnen. Misschien zit ik onbewust toch een beetje in met klimaatveranderingen? Ik weet het niet :/
Ik koop tegenwoordig alleen kleine zakjes chips en dat 1 per winkelsessie. Silly me :)
Het IS ook niet altijd simpel hoor! Hier vandaag de cravings bedwongen door bewust gezond (maar duurder) eten te kopen dat ik ook wel lekker vind.
Ontbijt: appelcakeje (maak ik zelf met de helft minder suiker en boter dan volgens recept en bak ik dan in muffinvormpjes, die gaan dan per 2 de diepvries in)
Tussendoortje: grannykoek
Middagmaal: sushi (die van Delhaize vind ik jam! 😍)
Tussendoortje: cornetto
Avondmaal: 1/2de zakje krokante salade van Florette, dressing en gerookte heilbot (80gram)
Avondsnack: bol mozzarella met peper op en kerstomaatjes met zout op.
 
Terug
Bovenaan