Transferthread 2024

Dat is wel heel erg vroeg. Transfers mogen pas vanaf augustus. Dat is ook nog een hele lange tijd dat hij nu nog bij een ploeg moeten koersen die hij verlaat. Zeker Franse ploegen kunnen nogal rancuneus zijn.
 
Ben eens benieuwd wie ze bij Bora/Red Bull algemeen gaan verzamelen.

Zou Van Aert gaan? Of zouden ze bij Visma een VDP achtig contract voorschotelen?

Het zal in het algemeen heel boeiend transferseizoen worden. Zal QS Evenepoel afstoten en opnieuw gaan voor een veelwinnaars/voorjaarsploeg? En naar wie gaat hij dan? Wordt heel de soap Specialized vs Pinarello, Ineos vs QS vs Visma, ... herhaald?
 
Lenny Martinez zou trouwens ook vertrekken naar Bahrain.

Ik had begrepen dat FDJ een wat kleiner budget heeft dan vroeger maar op twee jaar zien ze dan Pinot, Démare, Martinez en Pithie vertrekken! Dat is toch fameus. Ik denk dat ik ze misschien liever Martinez en Pithie zag houden en dan pakweg Küng en Gaudu laten vertrekken.

Toffe ploeg toch eigenlijk.
 

Ik wist van interesse van Visma en Bora, maar UAE is wel een verrassing voor mij. Wel het type dat in zowel klassiekers als in grote rondes (als knecht dan) zijn rol kan spelen natuurlijk, maar weet toch niet wat ik er van moet denken.

Slecht voor Lotto natuurlijk. Kan je niet vervangen en dan blijft er naast De Lie toch weinig over voor de kasseiklassiekers.
 
Wat je ervan moet denken is simpel.
Als de beste ploeg sportief van het moment u een contract aanbied met een riant loon dan twijfel je niet natuurlijk.
Binnen UAE heeft hij ook nog mogelijkheden want daar is hun voorjaarsploeg nog niet zo super sterk en breed als bijvoorbeeld een visma.
Ze zijn daar echt jaar na jaar hun ploeg aan het versteken met pareltjes.

Een groot verlies voor Lotto natuurlijk, want dit is weer een gat dat valt dat niet onmiddellijk te vullen valt.
 
Lenny Martinez zou trouwens ook vertrekken naar Bahrain.

Ik had begrepen dat FDJ een wat kleiner budget heeft dan vroeger maar op twee jaar zien ze dan Pinot, Démare, Martinez en Pithie vertrekken! Dat is toch fameus. Ik denk dat ik ze misschien liever Martinez en Pithie zag houden en dan pakweg Küng en Gaudu laten vertrekken.

Toffe ploeg toch eigenlijk.
Gaudu gaan/gingen ze niet zomaar laten vertrekken he. Demare is aangegaan omdat hij en Gaudu niet boterde en de ploeg duidelijk voor die laatste had gekozen.
 

Ik wist van interesse van Visma en Bora, maar UAE is wel een verrassing voor mij. Wel het type dat in zowel klassiekers als in grote rondes (als knecht dan) zijn rol kan spelen natuurlijk, maar weet toch niet wat ik er van moet denken.

Slecht voor Lotto natuurlijk. Kan je niet vervangen en dan blijft er naast De Lie toch weinig over voor de kasseiklassiekers.
Inderdaad zwaar verlies voor lotto en goeie versterking voor tijdens de klassiekers bij UAE. Samen met Wellens lijkt mij een goede combo aangezien die ook veel beter rijd als hij niet de absolute kopman moet zijn van een volledige ploeg.
 
Terug
Bovenaan