Sport PC PS5 PS4 XBOX TopSpin 2K25

Joeri

Hoofdredacteur
Crowdfunder FE
Platinum Trophy
topspin25.png


release: 26 april 2024
genre: tennis
dev: Hangar 13

Na 13 jaar nog eens een tennisgame van 2K.

Travel the world as an up-and-coming pro, go toe-to-toe with the biggest names in tennis, and take Centre Court at Wimbledon, Roland-Garros, the US Open, and the Australian Open as you strive to become a Grand Slam® Champion in MyCAREER.

Play as tennis legends Roger Federer and Serena Williams, or serve up smashing highlights as Carlos Alcaraz, Iga Swiatek, Frances Tiafoe, Andre Agassi, and others. Choose from over 24 playable pros and unleash their explosive power and clever finesse against other players locally or online.

 
Krijgt precies wel goeie scores

 
Krijgt precies wel goeie scores

Ben eens benieuwd naar onze review, laatst nog tennis world tour gespeeld maar speelt toch heel stroef
 
Krijgt precies wel goeie scores

Iemand deze aan het spelen ?
 
ik vroeg het mij ook net af of iemand die aan het spelen is.
gereleased zonder veel tam tam te maken .. meestal geen goed teken :)
user reviews zijn alles behalve schitterend
 
Qua gameplay is er niets beters dan Topspin. Dat was het 13 jaar geleden ook al.

Maar de career mode is toch erg ontgoochelend. Je begint op plaats 80 op de ranking en je mag enkel kleine tornooien spelen. Allemaal logisch. Maar op dit moment sta ik 4e op de wereldranglijst en ik mag nog niet deelnemen aan Grand Slams omdat ik nog niet het niveau 'Star' heb behaald. Om dat niveau te halen moet je eerst x-aantal Platinum special events winnen en moet je 4 Masters tornooien winnen. Stel je eens voor dat enkel spelers die 4 masters tornooien (genre Indian Wells) winnen mogen deelnemen aan Grand Slams. Er zouden maar een handvol deelnemers zijn vrees ik. De learning curve is op die manier wel heel fout opgebouwd. Op het moment dat je aan grotere tornooien mag deelnemen, ben je al zo hard geëvolueerd als speler dat je alle wedstrijden wint met 3-0 3-0. En dat zelfs op level Hard. Van spannende wedstrijden is er dus enkel bij het begin van je carrière sprake. Qua immersion is dit dus een dikke 0. Mocht je toegang krijgen tot tornooien op basis van je ranking zou er al veel goedgemaakt worden.

Ook online is het dikke miserie. Je wordt gewoon nooit uitgeloot tegenover een tegenstander van hetzelfde niveau. Hoe kan je het nu als LVL1 speler halen tegen een LVL30 speler? Je moet dus eerst je character helemaal upgraden via MyCareer om competitief te zijn. Maar als je op Hard speelt gaat je character veel trager groeien dan wanneer je gewoon matchen grindt op Easy.
 
Ik herinner me bij de Career mode van Topspin 3 ook gelijkaardige rariteiten. Zoals bijvoorbeeld alles 6-0 6-0 winnen, eindelijk mogen meedoen aan een Grand Slam, door de voorrondes vliegen en dan in de halve finale met 0-6 0-6 naar huis gekegeld worden tegen een speler die je het tornooi ervoor nog geen punt gunde.
 
Gampeplay ziet er toch nog wat houterig uit, nee? Ik kan het niet echt benoemen, maar het lijkt me niet super vloeiend hoe spelers bewegen en zich bv klaarzetten voor een slag of in beweging komen.

Ik wacht op een goeie sale denk ik.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan