Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

We hebben beslist adhv blad steen schaar, beste van de drie.

Mijn vriendin is verloren en mag gaan bijzitten.

Maar wie is de echte verliezer, ik die de volledige dag alleen moet overleven met de twee dochters of zij die een volledige dag kinderloos is :unsure:
 
We hebben beslist adhv blad steen schaar, beste van de drie.

Mijn vriendin is verloren en mag gaan bijzitten.

Maar wie is de echte verliezer, ik die de volledige dag alleen moet overleven met de twee dochters of zij die een volledige dag kinderloos is :unsure:
giphy.gif
 
We hebben beslist adhv blad steen schaar, beste van de drie.

Mijn vriendin is verloren en mag gaan bijzitten.

Maar wie is de echte verliezer, ik die de volledige dag alleen moet overleven met de twee dochters of zij die een volledige dag kinderloos is :unsure:
Echt hé. M'n vrouw onlangs: zou je geen 4/5 gaan werken en de woensdag thuis met de kindjes?

Crazy woman.
 
We hebben beslist adhv blad steen schaar, beste van de drie.

Mijn vriendin is verloren en mag gaan bijzitten.

Maar wie is de echte verliezer, ik die de volledige dag alleen moet overleven met de twee dochters of zij die een volledige dag kinderloos is :unsure:
Tis vaderdag dus tijd voor een uitstap! (En normaal is ze in de namiddag toch terug thuis)

Echt hé. M'n vrouw onlangs: zou je geen 4/5 gaan werken en de woensdag thuis met de kindjes?

Crazy woman.

Kweet niet goed waarom ge daar zo tegenop ziet (en ja, ik weet dat kinderen vermoeiend zijn). Dat is iets dat gedaan wordt voor de kinderen, niet voor uzelf 🤷‍♀️
 
Iemand tips voor games voor een 6jarige die je offline op de tablet kan spelen. Mijn zoon speelt graag spelletjes als township maar ik heb het niet zo voor eulke online spelletjes die vol van de reclame en in game aankopen zitten. Ik zoek iets gelijkaardig om aan te kopen maar waar je dan wel volledige controle over hebt.
 
De dochter is weer thuis. Ze is enorm flink geweest op het ziekenhuis, want ze was vrij snel de oude en dan is het wel pittig om haar al die dagen nog bezig te houden. Over een week of 2 krijgen we de uitslag van de immuniteit. Hopelijk blijkt toch alles in orde, want ze was gevaccineerd voor pneumokokken.
 
Kweet niet goed waarom ge daar zo tegenop ziet (en ja, ik weet dat kinderen vermoeiend zijn). Dat is iets dat gedaan wordt voor de kinderen, niet voor uzelf 🤷‍♀️
De laatste 7 jaar staan volledig in het teken van de kinderen. We doen dagdagelijks alles voor de kinderen en zetten onszelf op de laatste plaats. Dus nee dank u, ik ga liever werken.
 
Ik snap de redenering maar uit eigen ondervinding zie ik het toch anders. Wij werken allebei 4/5e en dat zorgt toch voor veel meer harmonie/rust in het gezin en een verlichting van de dagdagelijkse taken icm de kinderen.
 
Ik snap de redenering maar uit eigen ondervinding zie ik het toch anders. Wij werken allebei 4/5e en dat zorgt toch voor veel meer harmonie/rust in het gezin en een verlichting van de dagdagelijkse taken icm de kinderen.
Hier wordt het nu omgekeerd, vanaf vorige week beide voltijds en ik kan beamen dat alles nu véél chaotischer is.
 
Ik vermoed dat dit "leven in teken van de kinderen" toch over meerdere kinderen gaat? Hier komt de dochter ook op de eerste plaats, maar ik heb nu wel niet het gevoel dat ons leven voorbij is of op pauze staat.
 
De halve klas is thuis met waterpokken maar voorlopig ontspringt mijn kleuter de dans wééral. In de crèche heeft hij het niet gekregen toen het rond ging, vorig jaar niet gekregen toen het een klein beetje rond ging in zijn klas.
Nu zei de juf dat de het momenteel enorm rond gaat in heel de school maar hij huppelt (voorlopig?) nog vlekkeloos rond.
 
De halve klas is thuis met waterpokken maar voorlopig ontspringt mijn kleuter de dans wééral. In de crèche heeft hij het niet gekregen toen het rond ging, vorig jaar niet gekregen toen het een klein beetje rond ging in zijn klas.
Nu zei de juf dat de het momenteel enorm rond gaat in heel de school maar hij huppelt (voorlopig?) nog vlekkeloos rond.
Hier leek het bij de oudste ook eerst gewoon voorbij te gaan, toen was het opeens op één dag een windpokexplosie. Nu hoop ik eigenlijk vooral dat de jongste het ook ergens oppikt, ik zou liever hebben dat die er ook al 'vanaf' is.
 
Ik had het kunnen denken. Had al altijd een beetje een haat/liefde-verhouding met mijn schoonouders:
  • Liefde: omdat zij de enigen zijn die er af en toe voor zorgen dat we volledig ontzorgd worden. Wanneer zij naar hier komen, of wij naar daar, kunnen we eens "volledig" ontspannen en nemen zij alles over. Heerlijk. Broodnodig, ook. Zeker met onze slechte slapers.
  • "Haat": omdat ze dan ook langzaam maar zeker hun tentakels beginnen verspreiden over uw gezinsleven. Aka: zich moeien. Het begint allemaal heel subtiel maar voor je het weet nemen ze een heel dominante factor in. Zowel in praktische zaken, als stilaan ook in de opvoeding.
Nu hebben we een beslissing genomen (omtrent job, omtrent woonplaats) waar ze het niet mee eens zijn. Ze werden heel emotioneel en kwamen ze zelfs af met "Na alles wat we voor jullie gedaan hebben, worden we nu aan de kant gezet!" en dat soort redeneringen.

Ik voelde al aan dat het niet meer gezond was. Ik vreesde al dit soort scenario's, had het al regelmatig aangekaart bij mijn vrouw maar ze zei dat het allemaal niet zo'n vaart zou lopen. Anderzijds was het ook verleidelijk om op zijn beloop te laten natuurlijk, die ontzorging is soms broodnodig.

Maar mijn gevoel blijkt te kloppen. Alleen voor niets gaat de zon op blijkbaar. Allemaal strings attached. Pfff. :headshake:
 
Terug
Bovenaan