Action PS5 Stellar Blade

enige wat je echt moet verzamelen is de cans en de camps,de rest kunt ge allemaal doen in ng+ :) als ge normaal speelt gaat ge normaal zelfs al voor ng+ die 200 chests en Collected 200 Data Bank entries (Memorysticks, Documents, or Passcodes). hebben

die outfits alleen al is super easy want in ng+ hebt er er opnieuw veel dat ge kunt vinden

kheb de platinum al een tijdje
Ja kweet, maar je moet toch een guide volgen om alles te collecten?


Ingame heb je geen teller, je moet al gaan naar de data bank en daar checken, op de map ergens zie je geen bv. 4/43 ofzo
 
Ik lees hier veel over outfits en collectibles etc, maar is het nu eigenlijk ook echt een goed spel? (serieuze vraag)
 
Ik lees hier veel over outfits en collectibles etc, maar is het nu eigenlijk ook echt een goed spel? (serieuze vraag)
Veel reviews waren positief.
De combat is zeer goed, de gfx zien er goed uit, gameplay is fun, muziek is ook zeer nice verhaal voorlopig is cava denk ik zit nog in het begin na de 1ste missie dus kan daar niet veel over zetten.
Volgens de 1ste indrukken is de game vrij goed ja bijna op alle vlakken.
 
Ja kweet, maar je moet toch een guide volgen om alles te collecten?
Bwa, van de meeste zaken heb je niet alles nodig en die waarvan je wel alles nodig hebt kan je tracken in game ( cans ). Mogelijks kan een guide wel helpen op een bepaald punt, maar het is zeker doenbaar dit te doen zonder, het is gewoon iets minder handholding, dan sommige games, maar je moet ook van de meeste zaken niet alles hebben, dus wat dingen missen is niet zo erg.
 
Ik lees hier veel over outfits en collectibles etc, maar is het nu eigenlijk ook echt een goed spel? (serieuze vraag)
Het spel is zeker niet mis. Ik zou het rond een 7.5 tot 8 geven op 10.
Mijn minpunten zijn vooral de combat, blocken en parryen dat is echt milliseconde werk heb ik de indruk. Soms dan zie ik een bv een melee aanval komen, block ik en krijg ik nog altijd op mijn gezicht. Lijkt me niet echt nauwkeurig. Platformen is ook een minpuntje, geen error margin hier. Doe ge uw sprongske niet juist genoeg is het de dieperik in. Er waren wat stukken (vooral bij bepaalde collectibles) waar ik fel gevloekt heb. Vooral de wallrun secties, ik spring naar andere wall, druk met richting naar de wall maar val in de dieperik... (in bv Jedi Survivor zijn die veel beter, als ge daar de dieperik invalt is het aan uzelf te wijten). Soit. Voor de rest is het een knap spel, coole bossfights, mooie graphics (meestal) en een ok verhaal.
 
Het spel is zeker niet mis. Ik zou het rond een 7.5 tot 8 geven op 10.
Mijn minpunten zijn vooral de combat, blocken en parryen dat is echt milliseconde werk heb ik de indruk. Soms dan zie ik een bv een melee aanval komen, block ik en krijg ik nog altijd op mijn gezicht. Lijkt me niet echt nauwkeurig. Platformen is ook een minpuntje, geen error margin hier. Doe ge uw sprongske niet juist genoeg is het de dieperik in. Er waren wat stukken (vooral bij bepaalde collectibles) waar ik fel gevloekt heb. Vooral de wallrun secties, ik spring naar andere wall, druk met richting naar de wall maar val in de dieperik... (in bv Jedi Survivor zijn die veel beter, als ge daar de dieperik invalt is het aan uzelf te wijten). Soit. Voor de rest is het een knap spel, coole bossfights, mooie graphics (meestal) en een ok verhaal.
Ik zou het ook een 8 geven, vooral de platform elementen zijn irritant.
Combat vond ik goed, er zit een delay op van een halve seconde op, geen problemen met blokken en parryen. Grafisch mooi, verhaal stelt niet veel voor.
 
Ja, echt goeie game.
Enige wat ik mis is mapje op scherm, swipen naar map steekt tegen, maakt het ook minder speelbaar op de portal.
 
:eek2: oh noes, ik heb Lily's meterke weer op 100% staan, dus kan ik dat andere einde dat ik nog mis wss op mijne buik schrijven (waar ge geen 100% moogt hebben)?
 
:eek2: oh noes, ik heb Lily's meterke weer op 100% staan, dus kan ik dat andere einde dat ik nog mis wss op mijne buik schrijven (waar ge geen 100% moogt hebben)?
Jup, nu gewoon keer door de game rushen en niks verzamelen duurt blijkbaar maar 5/6 uurtjes op story mode, dus je kan dat wel nog eens later of nadien doen.
 
Jup, nu gewoon keer door de game rushen en niks verzamelen duurt blijkbaar maar 5/6 uurtjes op story mode, dus je kan dat wel nog eens later of nadien doen.
Ja was inderdaad 5 uur. 5 uur teveel weliswaar.

De eerste keer erdoor geef ik het 8/10
De tweede keer (en in mijn geval ook 3'e) een 6.5/10 wegens zero replay waarde

NG+ was er 100% teveel aan om zo'n lineair spel opnieuw te doen voor de platinum. De devs zijn blijkbaar fan van Nier. Ze hebben wel niks van die games geleerd. In Nier Automata bv had ge verschillende paden die unlocken met andere content, bazen etc.. Hier nul de botten. Een hogere moeilijkheidsgraad en wat colorswaps voor uw kostuums. Dat was het dan. Een speedrun van NG+ zonder collectibles, sidequests voor "dat andere einde" neemt een dikke 5 uur in beslag zoals gezegd

Maar goed, delete city it is en nu heb ik weer wat plaats voor een andere spelleken op mijn ssd
 
Ik geraak er gelijk moeilijk door, denk niet dat het aan de game ligt maar dat ik zelf gewoon even minder zin heb om te gamen. De keren dat ik speel amuseer ik me wel goed en ben ik altijd een paar uur vertrokken, maar ik krijg mijn PS5 gelijk niet vaak aangezet de laatste week, ergens denk ik dan ook, als het echt een top top game is, gaat dat ook makkelijker, dus blijkbaar is het dat toch ook niet, of de goesting in gamen zou echt zwaar gekelderd moeten zijn atm xD

Vraagje, is dat eerste open world gedeelte het grootste of is dat tweede groter? Want daar heb ik nu wel massas tijd verloren door gewoon echt elke vierkante cm te onderzoeken en scannen. Story wise echt al dagen niks verder gedaan xD
 
Ik geraak er gelijk moeilijk door, denk niet dat het aan de game ligt maar dat ik zelf gewoon even minder zin heb om te gamen. De keren dat ik speel amuseer ik me wel goed en ben ik altijd een paar uur vertrokken, maar ik krijg mijn PS5 gelijk niet vaak aangezet de laatste week, ergens denk ik dan ook, als het echt een top top game is, gaat dat ook makkelijker, dus blijkbaar is het dat toch ook niet, of de goesting in gamen zou echt zwaar gekelderd moeten zijn atm xD
Ik heb dat ook veel de laatste tijd bij bepaalde games, maar ik ben te pietje precies daarin wel, alles moet goed zitten in een game of ik begin er niet aan (verhaal, menu, trophies, afgewerkte staat, en zeker de graphics)

Maar bij deze zit het goed, speelt lekker, is leuk en zit goed in elkaar. Doet me soms zelf denken aan Dead Space 😅

Enige minpuntje dat ik kan zeggen is geen mapje op het scherm, altijd die swipe naar het mapje is stap te veel.
Waar ik nu zit; nog niet uitgespeeld, geef ik deze 9/10.
 
Vraagje, is dat eerste open world gedeelte het grootste of is dat tweede groter? Want daar heb ik nu wel massas tijd verloren door gewoon echt elke vierkante cm te onderzoeken en scannen. Story wise echt al dagen niks verder gedaan xD

Zijn beide even groot. In het tweede zijn een aantal "leuke" platforming stukken voor wat collectibles. Voor de rest zijn de andere levels eerder lineair zoals Eidos 7.
 
Zijn beide even groot. In het tweede zijn een aantal "leuke" platforming stukken voor wat collectibles. Voor de rest zijn de andere levels eerder lineair zoals Eidos 7.
Dju ik had gehoopt kleiner, ik ben echt een slak in games als dit, maar misschien dat de lineaire regio's wel wat rapper gaan gaan nu dat ik die scanner geupgrade heb en alles langer en sneller kan zien.
 
Terug
Bovenaan