De fanatec DD2 was groot en zwaar, de simucube 2 pro is een stuk kleiner maar weegt een paar kilo meer.
Dat klopt niet. De DD2 weegt 17kg. De Simicube 2 pro weegt 15kg.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
De fanatec DD2 was groot en zwaar, de simucube 2 pro is een stuk kleiner maar weegt een paar kilo meer.
Dat klopt niet. De DD2 weegt 17kg. De Simicube 2 pro weegt 15kg.
Amai, heel erg knappe setup Daar ben ik jaloers opDenk dat Verstappen de qualy en 5 stints gedaan heeft, waanzin tijdens een GP weekend. Absoluut toptalent idd.
Ondertussen heb ik mijn gear terug op de rig geschroeft.
Vandaag gebruik ik:
- Simucube 2 pro (25Nm max)
- Ascher GT stuur (Mclaren branded)
- 2de hands Heusinkveld sprint pedalen icm een Simagic haptic reactor (uitsluitend voor ABS)
Het is nog wat zoeken qua setup, vooral de pedalen zijn nog niet 100% qua afstelling. Denk de pedal tray nog wat platter zetten, mss de pedalen dan weer minder kantelen. Weet het nog niet, maar ben er nog niet helemaal.
Het grootste verschil in de setup zijn de pedalen en het stuur, die zijn kwalitatief mijlenver verwijderd van de Fanatec gear. Geen piepje, kraakje, niks. Heel solide materiaal. De simagic haptic reactors zijn ook stukken beter als die trilmotoren van fanatec, deze voel je tenminste.
De base voelt wel wat gedetailleerder, je voelt de auto beter/eerder wegglijden (heb die indruk althans). Ben in ieder geval zeer tevreden van de 'upgrade' .
Amai, heel erg knappe setup Daar ben ik jaloers op
Knappe setup @HUSKE . Klopt dat het dat je maar voor 2 pedalen gegaan bent? Geen clutch meer? Of zit die 3e pedaal juist achter het profiel van uw rig op de foto?
Knappe setup! Ik ben blij om te zien dat mijn HE Sprints een goede thuis gekregen hebbenDenk dat Verstappen de qualy en 5 stints gedaan heeft, waanzin tijdens een GP weekend. Absoluut toptalent idd.
Ondertussen heb ik mijn gear terug op de rig geschroeft.
Vandaag gebruik ik:
- Simucube 2 pro (25Nm max)
- Ascher GT stuur (Mclaren branded)
- 2de hands Heusinkveld sprint pedalen icm een Simagic haptic reactor (uitsluitend voor ABS)
- Stream deck mk2 (vooral om programma;s te starten en geluid te bedienen, moet iracing plugin nog configureren)
- iFlag (zelf gesoldeerd).
Het is nog wat zoeken qua setup, vooral de pedalen zijn nog niet 100% qua afstelling. Denk de pedal tray nog wat platter zetten, mss de pedalen dan weer minder kantelen. Weet het nog niet, maar ben er nog niet helemaal.
Het grootste verschil in de setup zijn de pedalen en het stuur, die zijn kwalitatief mijlenver verwijderd van de Fanatec gear. Geen piepje, kraakje, niks. Heel solide materiaal. De simagic haptic reactors zijn ook stukken beter als die trilmotoren van fanatec, deze voel je tenminste.
De base voelt wel wat gedetailleerder, je voelt de auto beter/eerder wegglijden (heb die indruk althans). Ben in ieder geval zeer tevreden van de 'upgrade' .
Ik heb ook 3 pedalen gehad, maar de clutch was nog zo goed als nieuw na 3 jaar. Ik gebruik altijd dual clutch voor standing starts en dan dus liefst die aan het stuur.Knappe setup @HUSKE . Klopt dat het dat je maar voor 2 pedalen gegaan bent? Geen clutch meer? Of zit die 3e pedaal juist achter het profiel van uw rig op de foto?
Knappe setup! Ik ben blij om te zien dat mijn HE Sprints een goede thuis gekregen hebben
Als dessert de ring opgereden, gestopt na 7 min omdat ik wederom een BMW in de prak heb gereden.
Op iRacing zijn de BMW en Mercedes de stabielste auto's voor de ring en andere tricky low downforce tracks zoals Bathurst. Het gewicht bij die auto's ligt vooraan, dus die ondersturen wat meer op corner entry.Gisteren eindelijk nog eens 1,5 uur ACC kunnen spelen.
3x 30 min sessies gedaan op Bathurst om te vergelijken.
Had al veel gehoord over de nieuwe Porsche 992, maar dat is een moordmachine waar ik nog even afblijf. Vond ook niet direct een aangename view. Volgende sessie met de BMW M4 en dat is toch voorlopig mijn favoriet qua handling en geluid. Plus een mooie cockpit en standaard grote zichtbaarheid.
Dan nog eens terug naar de Ferrari 296 waar ik al het meeste mee gereden heb.
Snelste tijd met de BMW en het meeste grip, vermoedelijk omdat de motor vooraan ligt.
Dit zal dus mijn nieuwe 'daily' worden.
Als dessert de ring opgereden, gestopt na 7 min omdat ik wederom een BMW in de prak heb gereden.
En meer dan terecht want de handling is echt bijzonder slecht... De vele filmpjes die ik er van heb gezien, het is precies F1 Mobile...De eerste reviews van f1 24 zijn niet positief
Ik heb deze, toprig. Extreem stabiel met mijn dd+. Geeft geen kik. Duurt wel even om in elkaar te steken.Enige gedachten over de trak racer tr160s mk4 simrig ?
Een beetje hetzelfde als andere rigs van dat formaat zekerEnige gedachten over de trak racer tr160s mk4 simrig ?