Sim Racing topic | discussie & setups

Denk dat Verstappen de qualy en 5 stints gedaan heeft, waanzin tijdens een GP weekend. Absoluut toptalent idd.

Ondertussen heb ik mijn gear terug op de rig geschroeft.
Vandaag gebruik ik:
- Simucube 2 pro (25Nm max)
- Ascher GT stuur (Mclaren branded)
- 2de hands Heusinkveld sprint pedalen icm een Simagic haptic reactor (uitsluitend voor ABS)
- Stream deck mk2 (vooral om programma;s te starten en geluid te bedienen, moet iracing plugin nog configureren)
- iFlag (zelf gesoldeerd).

Het is nog wat zoeken qua setup, vooral de pedalen zijn nog niet 100% qua afstelling. Denk de pedal tray nog wat platter zetten, mss de pedalen dan weer minder kantelen. Weet het nog niet, maar ben er nog niet helemaal.
Het grootste verschil in de setup zijn de pedalen en het stuur, die zijn kwalitatief mijlenver verwijderd van de Fanatec gear. Geen piepje, kraakje, niks. Heel solide materiaal. De simagic haptic reactors zijn ook stukken beter als die trilmotoren van fanatec, deze voel je tenminste.

De base voelt wel wat gedetailleerder, je voelt de auto beter/eerder wegglijden (heb die indruk althans). Ben in ieder geval zeer tevreden van de 'upgrade' :).

53734000223_0f183eb160_c.jpg
Knappe sim rig hoor, ik ken er niet veel van, waarvoor dient die noodstop (geel bakje met rode push knop) ? Heeft dat werkelijk de functie van noodstop?
 
Knappe sim rig hoor, ik ken er niet veel van, waarvoor dient die noodstop (geel bakje met rode push knop) ? Heeft dat werkelijk de functie van noodstop?
Zo'n stuur heeft genoeg kracht om uw duimen te breken. Als hij dan eens flipt (softwarefoutje) begint dat als zot te draaien, dan heb je die noodstop nodig om het makkelijk uit te zetten.
 
Knappe sim rig hoor, ik ken er niet veel van, waarvoor dient die noodstop (geel bakje met rode push knop) ? Heeft dat werkelijk de functie van noodstop?
Dat is zoals @anders. al zei voor als het softwarematig tilt slaagt. Maar tegelijk ook als powerknop. Bij mijn Fanatec DD1 zit de powerknop van de wheelbase achteraan de wheelbase. Dat is een heel ongelukkige plaats als je in uw rig zit, en al helemaal omdat mijn middelste scherm zo goed als tegen mijn wheelbase staat waardoor ik mijn vingers er niet tussen kan wringen. Dan is 't wel fijn dat een noodstop toegankelijk is, zowel in noodsituaties als als powerknop.

En voor je 't vraagt: neen als noodstop heb ik het nog nooit nodig gehad.
 
Dat is zoals @anders. al zei voor als het softwarematig tilt slaagt. Maar tegelijk ook als powerknop. Bij mijn Fanatec DD1 zit de powerknop van de wheelbase achteraan de wheelbase. Dat is een heel ongelukkige plaats als je in uw rig zit, en al helemaal omdat mijn middelste scherm zo goed als tegen mijn wheelbase staat waardoor ik mijn vingers er niet tussen kan wringen. Dan is 't wel fijn dat een noodstop toegankelijk is, zowel in noodsituaties als als powerknop.

En voor je 't vraagt: neen als noodstop heb ik het nog nooit nodig gehad.
Ja klopt, ondertussen hebben ze de powerknop vooraan gezet, maar bij DD1 en DD2 stond dat achteraan wat eigenlijk niet bereikbaar is als uw schermen voor de wheelbase staan.
 
Dat is zoals @anders. al zei voor als het softwarematig tilt slaagt. Maar tegelijk ook als powerknop. Bij mijn Fanatec DD1 zit de powerknop van de wheelbase achteraan de wheelbase. Dat is een heel ongelukkige plaats als je in uw rig zit, en al helemaal omdat mijn middelste scherm zo goed als tegen mijn wheelbase staat waardoor ik mijn vingers er niet tussen kan wringen. Dan is 't wel fijn dat een noodstop toegankelijk is, zowel in noodsituaties als als powerknop.

En voor je 't vraagt: neen als noodstop heb ik het nog nooit nodig gehad.

Bij simucube moet je een andere noodstop bijkopen als je deze functionaliteit wilt. Al denk ik dat je mits toevoegen van 2 draadjes in de molex connector dat ook zelf zou kunnen doen.
Maar de standaard noodstop is dus enkel een noodstop.

Kan bij de simucube er overigens wel goed aan, mijn schermen staan voor de base en erachter is plaats zat. De wheelbase is ook een heel stuk minder lang. Maar bij de Fanatec was dat inderdaad handiger.
 
Laatst bewerkt:
Bij de active pedals heeft ieder pedaal een aan/uit knop achteraan. En die zijn 50cm lang ofzo, dat is nog een stuk onhandiger als uw wheelbase langs achter aanzetten.
Gelukkig mag je ze gewoon laten aanstaan en de stroom uitschakelen via een smart switch of stekkerblok met knop.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
4K
Weergaven
191K
Reacties
5K
Weergaven
220K
Deleted member 14
D
Reacties
173
Weergaven
5K
Deleted member 14
D
Terug
Bovenaan