Ga de vraag hier ook even stellen aangezien ik maar geen juist antwoord krijg.
Een vraag ivm. rioleringsaansluiting via Fluvius. Situatie is als volgt : Nieuwbouw (sloop en heropbouw 6%), we wonen in de woning sinds september. Enkele maanden geleden lieten we de keuring voor riolering uitvoeren, alles was in orde echter kan het dossier niet afgesloten worden zonder EAN-code (van de riolering), dit moesten we aanvragen bij Fluvius. Na meer dan 2 maand heen en weer gemail/gebel etc... zijn ze tot de conlusie gekomen dat wij eerst een offerte moeten goedkeuren voor indienstname riolering en dit twv. +/- 900 euro. Op zich vind ik dit wat bizar aangezien er niemand moet langskomen, alles werd aangesloten door aannemer op het bestaande systeem. In het document dat online beschikbaar is voor nieuwe aansluitingen staat ook het volgende ' Hergebruik aansluiting Voor zover de klant de aansluiting terug vindt, kan deze kosteloos hergebruikt worden. Zoniet is opsporing nodig: Hergebruik aansluiting (inclusief opsporen) Zie hoger, onder "Ingebruikname/nieuwe standaardaansluiting"
Gisteren belden ze ons dan eindelijk eens op en beweerden ze dat wij die aansluitingskost toch moeten betalen (ongeacht wat hierboven staat) omdat op ons adres niets terug te vinden is van eerdere betaling van aansluiting. Deze uitleg lijkt ons bijzonder vreemd aangezien dat hier vroeger een woning stond, aangesloten op de riolering...
Wij voelen ons een beetje gegijzeld, we zitten vast en kunnen niet verder zonder die EAN-code. Zijn er hier mensen met ervaring die kunnen beamen dat het correct is dat wij die nieuwe aansluiting moeten betalen gezien de situatie & de info hierboven?
Alvast bedankt voor constructieve reacties.
Een vraag ivm. rioleringsaansluiting via Fluvius. Situatie is als volgt : Nieuwbouw (sloop en heropbouw 6%), we wonen in de woning sinds september. Enkele maanden geleden lieten we de keuring voor riolering uitvoeren, alles was in orde echter kan het dossier niet afgesloten worden zonder EAN-code (van de riolering), dit moesten we aanvragen bij Fluvius. Na meer dan 2 maand heen en weer gemail/gebel etc... zijn ze tot de conlusie gekomen dat wij eerst een offerte moeten goedkeuren voor indienstname riolering en dit twv. +/- 900 euro. Op zich vind ik dit wat bizar aangezien er niemand moet langskomen, alles werd aangesloten door aannemer op het bestaande systeem. In het document dat online beschikbaar is voor nieuwe aansluitingen staat ook het volgende ' Hergebruik aansluiting Voor zover de klant de aansluiting terug vindt, kan deze kosteloos hergebruikt worden. Zoniet is opsporing nodig: Hergebruik aansluiting (inclusief opsporen) Zie hoger, onder "Ingebruikname/nieuwe standaardaansluiting"
Gisteren belden ze ons dan eindelijk eens op en beweerden ze dat wij die aansluitingskost toch moeten betalen (ongeacht wat hierboven staat) omdat op ons adres niets terug te vinden is van eerdere betaling van aansluiting. Deze uitleg lijkt ons bijzonder vreemd aangezien dat hier vroeger een woning stond, aangesloten op de riolering...
Wij voelen ons een beetje gegijzeld, we zitten vast en kunnen niet verder zonder die EAN-code. Zijn er hier mensen met ervaring die kunnen beamen dat het correct is dat wij die nieuwe aansluiting moeten betalen gezien de situatie & de info hierboven?
Alvast bedankt voor constructieve reacties.