Muziek Muzikale creaties (elektronisch, gitaargeweld, virtuosen, …)

Nog eens eentje posten. Geen gitaar geweld deze keer.

Dit is een arrangement van het Haunted Forest level theme van Tiny Toon Adventures op de nes. Het was om mee te doen aan de weekly challenge op de 8 bit music theory discord.

De opgave was om een liedje naar keuze te arrangeren voor een kwintet van een snaarinstrument, een blaasinstrument, een keyboardinstrument, een slaginstrument en nog een ander instrument naar keuze. Ik heb gekozen voor contrabas, clarinet, pijporgel, marimba en zang.


Here we are now in the haunted forest.
It is so scary.
Here we are now in the haunted forest.
Ooooooh!

The trees... have really scary faces.
There are... bats flying everywhere around me
but they... look kind of cute so maybe they are not so bad.

If you're playing as Dizzy Devil
then you can break the blocks
but if you're playing as Furrball
then climb up the trees.

Hedgehogs... will try to take out.
Squirrels... are running up and down the trees
and when... I was a kid, I thought they had two tails!

With the buzzing bees right on my heels
I run... and I jump!
I'm not gonna try to find Hamton's room
'cause it's way too hard.

I've found... the end of level door.
Finally... I'll leave this scary forest level
but if... Elmyra catches me, I'll go right back to start.
Super gaaf 😍
Een heel huzarenstukje zeker?

Ik had alleen de bassen meer naar voor getrokken. Zeker in het begin voelt het wat “leeg”.

Heb je dit zelf ingezongen?
 
Super gaaf 😍
Een heel huzarenstukje zeker?

Ik had alleen de bassen meer naar voor getrokken. Zeker in het begin voelt het wat “leeg”.

Heb je dit zelf ingezongen?
Bedankt. 🥰

Ik heb dit niet zelf ingezongen. Kon ik dat maar. Ik zou doorgere kunnen zingen en heb ook een tijdje lessen gevolgd maar spijtig genoeg is mijn stem nog steeds alles behalve toonvast.

De zang is een AI. Synthesizer V heet het. https://dreamtonics.com/synthesizerv/

Is wel vet. Gewoon met midi de zanglijnen programmeren, tekst schrijven en ge krijgt een best realistisch klinkend resultaat. Natuurlijk heb ik nog steeds liever een echte zanger indien mogelijk maar het is hel bevrijdend om nu ook gewoon in m'n eentje zang te kunnen programmeren zonder afhankelijk te zijn van anderen.

Bedankt om te luisteren!
 
Nog eens eentje posten. Drakon Prizrak staat nog steeds op non-actief maar ik ben basgitaar beginnen spelen in een andere groep genaamd Miros. Groot verschil is wel dat ik in deze groep geen muziek schrijf. Dat harde werk doet de gitarist allemaal en ik speel gewoon maar bas. Is op zich wel chill op dat vlak. :)

 
Oei, hoe komt het dat je andere groep non-actief is geworden @Sir WarCry III?
Oh da's al ff geleden zenne. Het komt erop neer dat den drummer en de zanger geen zin meer hadden. Ik en de bassiste wel maar blijkbaar ook niet genoeg om al het werk te doen van nieuwe leden zoeken, zien of het daar wel mee klikt, daarmee opnieuw een fotosessie doen, daarmee opnieuw een repetitieschema en liveschema uitdokteren en weetikwat nog allemaal.

Den drummer had een beetje onrealistische ideeën imo. Hij wou niet meer omdat er niet genoeg volk kwam kijken wat imo gewoon normaal is als ge in een klein lokaal groepke speelt. Hij dacht dat er meer volk zou komen als we zouden stoppen met metal en popmuziek maken in de plaats maar fuck da. :) Dat er dan volk zou komen is gewoon niet waar en als de componist van dienst zag ik het niet echt zitten om zoveel werk te investeren in een soort muziek te maken die mij niets zegt.

De zanger was het beu om geld te moeten betalen voor op te treden en daar heeft em gewoon gelijk in. Live muziek spelen in Tokio is ook gewoon afzetterij. De "live houses" zoals die zalen hier heten rekenen een aantal tickets aan waar de groep garant voor moet staan. Als ge die niet verkocht krijgt moet ge het uit uw eigen zak betalen en dat is wat 90% van de groepen doen.

Dat waren dus 2 problemen waar we geen oplossing voor konden bieden en in juli 2022 hebben we onze voorlopig laatste show gespeeld. Misschien beginnen we ooit wel eens opnieuw met nieuwe leden maar dat zien we nog wel. De bassiste en ik horen elkaar nog bijna elke dag in ieder geval.

Het was eigenlijk ook niet zonder twijfels dat ik Miros gejoind ben want in een groep zitten is toch een serieuze verantwoordelijkheid om op te pakken. Da's heel veel werk en als ge er met uw klak naar gooit bent ge een blok aan het been van de rest.... Maar tot nu toe is het wel plezant. :) We doen slechts 1 repetitie per maand en 1 optreden per kwartaal dus op die manier is het wel chill. Bovendien komt tot nu toe iedereen op tijd opdagen op repetitie en hebben ze hun materiaal vooraf ingestudeerd. Dat is absoluut niet vanzelfsprekend en dus heel plezant.

Hier is nog een filmke van Miros.
 
Terug
Bovenaan