Microsoft haalt de hakbijl uit bij enkele Bethesda-studios

Eerst een paar miljardjes smijten voor de grootste overname ooit in de gamegeschiedenis, dan met de grove borstel door enkele studio's gaan. Het kan blijkbaar, want Microsoft doet het nu bij Bethesda. Microsoft sluit enkele studio's uit de Bethesda-stal, waaronder Arkane Austin en Tango Gameworks. Arkane Austin kennen we vooral van Prey, maar ook van het onlangs uitgebracht en teleurstellende Redfall. Van Redfall moeten we geen updates en geen downloadbare content meer verwachten, alle ondersteuning stopt per direct. Tango Gameworks werkte in het verleden aan onder andere de The Evil Within-spellen, Ghostwire: Tokyo en Hi-Fi Rush.

Ook Alpha Dog Studios, een studio die aan mobiele games werkt, wordt gesloten. Daarnaast wordt Roundhouse Studios bij ZeniMax Online Studios gevoegd. Daar blijft het niet bij, want naast de sluiting van deze studio's, zullen er ook nog ontslagen vallen bij andere componenten van Bethesda. Matt Booty, de baas van Xbox Game Studios, zegt dat deze herstructurering nodig is om in te zetten op andere kwaliteiten van Bethesda. De vrijgemaakte middelen zullen gebruikt worden voor "high-impact" games, wat die ook mogen zijn. De liefde tussen Microsoft en Bethesda heeft nog lang geduurd ...

Bethesda.jpg
 
Wat een gekleurd artikel hier zeg... De auteur is duidelijk geen fan van Microsoft. Dat er na een overname een reorganisatie komt is normaal. Redelijk wat stoelen dubbel bezet en dat soort zaken.

Dat er na de boom in corona nog een terugslag ging volgen zeggen analysten al jaren. En guess what, elke grote publisher heeft al studio's gesloten en/of mensen op straat gezet.
Ik heb gemini even naar de effecten van covid op de tewerkstelling in de game industrie gevraagd:
Werkgelegenheid in de game-industrie:

  • Voor COVID-19: De wereldwijde game-industrie was in 2019 goed voor 167,8 miljard dollar aan inkomsten en creëerde 2,8 miljoen banen.
  • Tijdens COVID-19: In 2020 steeg de wereldwijde game-industrie met 23% tot 206,6 miljard dollar. De vraag naar games nam toe, wat leidde tot een toename van het aantal vacatures in de industrie.
  • Na COVID-19: In 2021 bleef de game-industrie groeien en bereikte een waarde van 269,6 miljard dollar. De werkgelegenheid in de sector bleef toenemen, met 3,3 miljoen banen wereldwijd.

Dus op 2j tijd groeit de sector met 16% in jobs. Ergens normaal dan dat eens de hype wat gaat liggen er ook wat 'teruggeplooid wordt'.

Wat niet wegneemt dat het jammer is voor die mensen om hun werk te verliezen.

En dat ze op tijd de stekker uit Redfall trekken lijkt me alleen maar een kwestie van gezond verstand. Dat Hi-Fi Rush een onverwachte hit was kan er mogelijks voor zorgen dat de mensen van die studio elders snel onderdak zullen vinden binnen of buiten Microsoft.
Dat Microsoft een studio sluit wil niet zeggen dat ze de IP in de vuilbak gooien. Mogelijks kan een andere studio aan de slag met Hi-Fi Rush 2 (als er ooit al een vervolg komt).

Ik heb graag dat een site toch enige neutraliteit bewaart bij het berichten en dat mis ik hier wel.
 
Wat een gekleurd artikel hier zeg... De auteur is duidelijk geen fan van Microsoft. Dat er na een overname een reorganisatie komt is normaal. Redelijk wat stoelen dubbel bezet en dat soort zaken.

Dat er na de boom in corona nog een terugslag ging volgen zeggen analysten al jaren. En guess what, elke grote publisher heeft al studio's gesloten en/of mensen op straat gezet.
Ik heb gemini even naar de effecten van covid op de tewerkstelling in de game industrie gevraagd:
Werkgelegenheid in de game-industrie:

  • Voor COVID-19: De wereldwijde game-industrie was in 2019 goed voor 167,8 miljard dollar aan inkomsten en creëerde 2,8 miljoen banen.
  • Tijdens COVID-19: In 2020 steeg de wereldwijde game-industrie met 23% tot 206,6 miljard dollar. De vraag naar games nam toe, wat leidde tot een toename van het aantal vacatures in de industrie.
  • Na COVID-19: In 2021 bleef de game-industrie groeien en bereikte een waarde van 269,6 miljard dollar. De werkgelegenheid in de sector bleef toenemen, met 3,3 miljoen banen wereldwijd.

Dus op 2j tijd groeit de sector met 16% in jobs. Ergens normaal dan dat eens de hype wat gaat liggen er ook wat 'teruggeplooid wordt'.

Wat niet wegneemt dat het jammer is voor die mensen om hun werk te verliezen.

En dat ze op tijd de stekker uit Redfall trekken lijkt me alleen maar een kwestie van gezond verstand. Dat Hi-Fi Rush een onverwachte hit was kan er mogelijks voor zorgen dat de mensen van die studio elders snel onderdak zullen vinden binnen of buiten Microsoft.
Dat Microsoft een studio sluit wil niet zeggen dat ze de IP in de vuilbak gooien. Mogelijks kan een andere studio aan de slag met Hi-Fi Rush 2 (als er ooit al een vervolg komt).

Ik heb graag dat een site toch enige neutraliteit bewaart bij het berichten en dat mis ik hier wel.
Agreed, viel me ook meteen op
 
Terug
Bovenaan