Medische letsels

2 ribben gebroken op training. Training uitgedaan. Week erna weer 4x gaan trainen. Botsplinters in vlies. Veel pijn. Dat is zowat 15 jaar geleden. Doordat ik geen rust heb genomen zijn die ribben niet netjes aan elkaar gegroeid en blijft dat een zwakke plek. Jong en dom.

Door veel onnozelheden al veel genaaid in benen, handen, hoofd. Hoofd wint met 6 keer genaaid, waarvan 4x in 't gezicht. Schoon is het niet.

13 jaar geleden op straat aangevallen geweest door een bende. Oogkas gebroken, schedelbreuk en hersenschudding door klappen te vangen van een boksijzer. Ben bij bewustzijn gebleven en heb mij eruit kunnen redden. Bijna oog kwijt en had veel erger kunnen aflopen had ik het bewustzijn verloren.

In november op training interne bloeding opgelopen in laterale bovenbeenspier. Bloeding heeft de spier in de lengte 16 cm gescheurd. Diameter van bloeding was op z'n max. 10 cm. Helse pijn. Afgelopen maandag voor het eerste terug 2,5 km gaan lopen. Nog steeds veel kiné op 't programma en ik denk eind maart of begin april ergens terug te kunnen boksen.
Goed herstel gewenst
 
Op mijn 17e mijn knie ontwricht op de gevechtssport. Tijdens het vrij gevecht over eene zijn rug gevlogen met mijn been onder mij. Weer in de kom getrokken, maar kruisbanden kapot. Vandaag kan ik geen 5 km lopen zonder dat mijn knie begint te blokkeren.

Een jaar later op training de pezen van mijn pols blijkbaar half door omdat ik niet wou plooien bij een polsklem. Stoer, maar vandaag kan ik nog steeds niet steunen op mijn plat hand.

Op mijn 23e een hernia door een slechte houding aan de pc. Na een paar epidurale en veel rust min of meer onder controle, maar ik moet nog opletten wat ik doe qua heffen en lange gamesessies zijn uit den boze.

Op mijn 31e een zwaar verkeersongeval gehad. Blijkbaar microbarsten in mijn schouder die niet kunnen aangepakt worden. Gedaan met gevechtssport, gedaan met powertraining. Na een klein jaar kine weer voorzichtig wat beginnen fitnessen, maar ik moet opletten. Mijn rechterarm is nu zwakker dan mijn linker.

Vandaag ga ik nog regelmatig fitnessen, maar als ik eens zwaar gewichten neem heb ik meerdere dagen gewrichtsspijn in één van bovenstaande onderdelen van de kwesturen hier boven. Ach ja ... Compenseren en voorzichtig zijn. Maar holy shit, ik voel mij soms wel een ouwe zak.
 
Ooit eens in Corfu van de weg geraakt met een quad (wat anders...) op een recht stuk baan. Alleen...de banen in Corfu zijn dan wel soms recht, ze zijn niet horizontaal. Op den duur de controle verloren en van de baan geraakt, enkele meters beneden tegen een boom tot stilstand gekomen.
Ik en mijn vrouw (die achterop zat) enorm veel chance gehad. Ik kreeg een stuk tak op mijn voorhoofd net boven mijn oog, dat ketste gelukkige wel af, maar toch serieuze hoofdwonde. Bloed goot er uit. Gedurende enkele seconden was mijn zicht langs die kant ook weg. Zeer vreemd. Naar boven geklouterd en meegenomen door wat Grieken op de achterbank van hun auto. De legden wel een dekentje op hun achterbank :D
Genaaid in EHBO post, vrouw en ik naar ziekenhuis. Platen genomen. Beiden onderzocht door spoedchirurg. Vrouw bleek een beentje gebroken te hebben in haar hand, ik had gelukkig voor de rest niets. En dan de rekening: ik moest niets betalen. Mijn vrouw enkel de kost van de platen, wat een habbekrats was.

Het jaar daarop kwam dat schandaal naar buiten over Griekenland en waren ze zo failliet als maar kon zijn :rofl:

Maar bon: buiten wat gekneusde ribben af en toe door de karate en een barstje hier en daar valt dat allemaal nog best mee.
 
Al jaren een slechte rechterknie met lichte kraakbeenschade ten gevolgen van verkeerd te zitten
Peesontsteking in linke pols gekregen door gitaar te spelen, te laat doorgehad.

Maagontsteking gekregen door onstekingsremmers te nemen voor die pols problematiek, ondertussen zo goed als weg een jaar later..

Met mijn pols te willen ontlasten, een tenniselleboog ontwikkeld en daarvoor nu in behandeling :sop:
 
13 jaar geleden zwaar auto-ongeval gehad waarbij ik een dubbele klaplong had, neus gebroken, voorhoofd verbrijzeld, waarna een titanium plaatje is geplaatst met 9 schroeven om alles bij mekaar te houden.
Verder had ik een zwaar tongletsel (van in paniek op tong te bijten) en een milt-contusie.
Er was even vrees voor een scheur in de luchtpijp maar gelukkig was dat niet het geval of ik was hier waarschijnlijk niet meer.
2 tanden onderaan half afgebroken ; dus 2 halve tandprotheses laten plaatsen.
Tenslotte had ik een zware hersenschudding en is mijn zicht slechter geworden. (lees door de slag op de hersenen hebben ik meer tijd nodig om mijn zicht scherm en gefocused te krijgen)

Al bij al doe ik nog altijd alles van sport maar heb ik wel af en toe last van het wilde vlees rond mijn longen waar ze de drain ingestoken hebben om mij te beademen. Dit kan echt lastig doen en dat duurt altijd wel even voor het terug goed zit.

Meer normale letsels van het verleden :

2 ribben gebroken (voetbal)
2 extra keer neus gebroken (voetbal)
Grote teen gebroken (voetbal)
Chronisch kraakbeenletsel knie (sporten is gezond)
Achillespees gescheurd links (voetbal)
Ligamenten linker enkel volledig afgescheurd (voetbal)

Er zijn er nog wat , maar dit is al mooi om mee te starten :rofl:
 
Momenteel veel last van m'n platvoeten, straalt door naar mijn knieën, heupen en rug. Volgende week afspraak bij de orthopedist.
 
Terug
Bovenaan