Klimsport (rotsen, zaalklimmen, boulder, etc.)

Ik zou daar eerst cursus vooe volgen. Lijkt me sketchy om daar zomaar aan te beginnen. Heb je daar ook geen kvb4 voor nodig?
Neen geen kvb4 nodig in de alpen.
Of het veilig is zonder ervaring is iets anders.

Best iemand meenemen, want die ijsvijzen, bijlen en crampons kosten veel geld. Dat plus beetje uitleg zodat het veilig is kan gene kwaad :p
 
Over ijsklimmen gesproken: Peter Mortimer (The Dawn Wall en Valley Uprising) heeft een nieuwe film uitgebracht dit jaar en hij is de moeite. Free Solo in het kwadraat.

Ijsklimmen spreekt me op zich niet enorm aan. Itt tot gewoon klimmen, dat een leuke sport op zich is, lijkt ijsklimmen me vooral a means to an end. Ik ga niet meteen zotte bergen beklimmen denk ik :unsure:
Marc-André was echt een zotte klimmer, staat hoog op mn watchlist! Waar is hij te bekijken?
 
Ik had twee jaar geleden de ambitie opgevat om te beginnen klimmen. Alleen kwam er de coronacrisis, een kind, een verhuis, een verbouwing, een nieuwe job, en een gebrek aan klimpartners tussen.
Allesbehalve dat laatste is al in de plooi gevallen.
Als ik er effectief mee zou beginnen, zou het Tragel in Aalst worden. Zijn er mensen die daar ervaring hebben?
 
Binnenkort 2 nieuwe boulderzalen in Antwerpen.
The Island, een nieuwe hal van Block013 in Tilburg (https://www.instagram.com/boulderzaal_the_island/)
Beest Boulders, wederom een Nederlandse keten die verschillende vestigingen heeft in oa. Rotterdam, Amsterdam, Den Haag, ... (https://www.instagram.com/beestbouldersantwerpen/?hl=en)

Dit gaat volgens mij nadelig zijn voor klimzaal Blok. Alhoewel niet iedereen fan is van hypermoderne grepen en grote volumes (waar Beest om bekend staat).
In Block013 Tilburg hebben ze onlangs een uitbreiding gemaakt met oa. een Kilterboard. Hopelijk komt dit ook in The Island, dit zou (volgens mij) het eerste Kilterboard zijn in België...?

Het aanbod van klimzalen in het centrum van het land is nu wel zeer groot. Een zaaltje of 2 extra in West-Vlaanderen zou niet misstaan!
 
Binnenkort 2 nieuwe boulderzalen in Antwerpen.
The Island, een nieuwe hal van Block013 in Tilburg (https://www.instagram.com/boulderzaal_the_island/)
Beest Boulders, wederom een Nederlandse keten die verschillende vestigingen heeft in oa. Rotterdam, Amsterdam, Den Haag, ... (https://www.instagram.com/beestbouldersantwerpen/?hl=en)

Dit gaat volgens mij nadelig zijn voor klimzaal Blok. Alhoewel niet iedereen fan is van hypermoderne grepen en grote volumes (waar Beest om bekend staat).
In Block013 Tilburg hebben ze onlangs een uitbreiding gemaakt met oa. een Kilterboard. Hopelijk komt dit ook in The Island, dit zou (volgens mij) het eerste Kilterboard zijn in België...?

Het aanbod van klimzalen in het centrum van het land is nu wel zeer groot. Een zaaltje of 2 extra in West-Vlaanderen zou niet misstaan!
Limburg mag ook!
 
Binnenkort 2 nieuwe boulderzalen in Antwerpen.
The Island, een nieuwe hal van Block013 in Tilburg (https://www.instagram.com/boulderzaal_the_island/)
Beest Boulders, wederom een Nederlandse keten die verschillende vestigingen heeft in oa. Rotterdam, Amsterdam, Den Haag, ... (https://www.instagram.com/beestbouldersantwerpen/?hl=en)

Dit gaat volgens mij nadelig zijn voor klimzaal Blok. Alhoewel niet iedereen fan is van hypermoderne grepen en grote volumes (waar Beest om bekend staat).
In Block013 Tilburg hebben ze onlangs een uitbreiding gemaakt met oa. een Kilterboard. Hopelijk komt dit ook in The Island, dit zou (volgens mij) het eerste Kilterboard zijn in België...?

Het aanbod van klimzalen in het centrum van het land is nu wel zeer groot. Een zaaltje of 2 extra in West-Vlaanderen zou niet misstaan!
Is er ergens iets meer informatie te vinden, zoals de exacte locaties en zo? The Island, oké, dat spreekt voor zich, maar die andere? Ik woon in het centrum van Antwerpen, dus iets dichterbij dan de Blok is voor mij zeker welkom (Wallstreet is op vlak van bouldering niet zo fijn). Block013 ben ik een paar jaar geleden al eens een keertje geweest, dat stond mij in elk geval al aan. Als The Island van dezelfde kwaliteit is, is dat toch een serieuze aanwinst voor de stad.
 
Is er ergens iets meer informatie te vinden, zoals de exacte locaties en zo? The Island, oké, dat spreekt voor zich, maar die andere? Ik woon in het centrum van Antwerpen, dus iets dichterbij dan de Blok is voor mij zeker welkom (Wallstreet is op vlak van bouldering niet zo fijn). Block013 ben ik een paar jaar geleden al eens een keertje geweest, dat stond mij in elk geval al aan. Als The Island van dezelfde kwaliteit is, is dat toch een serieuze aanwinst voor de stad.
Op hun Facebook (Beest) staat Rijnkaai 2 als adres, maar ik weet niet in hoeverre dit juist is?
Indien dit wel degelijk zo is, zou dat nice zijn. Dat zal dan de eerste zaal in Antwerpen zijn waar je deftig kan parkeren.
Bij Wallstreet nooit plaats en blok van 't zelfde.
 
Op hun Facebook (Beest) staat Rijnkaai 2 als adres, maar ik weet niet in hoeverre dit juist is?
Indien dit wel degelijk zo is, zou dat nice zijn. Dat zal dan de eerste zaal in Antwerpen zijn waar je deftig kan parkeren.
Bij Wallstreet nooit plaats en blok van 't zelfde.
Dat is gewoon ook op het eilandje. :unsure: Gesteld dat The Island daar ook is, dan zitten ze daar wel serieus kort opeen he. Wel makkelijk voor mij. Dan zie ik mezelf toch niet snel terug naar de Blok gaan, ook al hou ik wel van de sfeer en de stijl.
 
Vraag me dan toch af waar, ik kan niet direct de locatie van deze foto terug vinden: https://www.instagram.com/p/Ca9voPkLO5h/
Aan de stijl van dat gebouw en de kasseien te zien lijkt me dat aan het Kattendijkdok te zijn, iets voorbij waar gewoonlijk Bar Paniek etc te vinden zijn (hopen dat die link werkt, nooit geprobeerd):


Niet 100% maar close enough.
 
Dit weekend naar Ivy climbing in Nederland. Iemand ervaring mee?
Bereid u voor om plots 1,5 niveau hoger te klimmen dan je gewend bent :biglaugh: .
Ik klom daar in het begin "vlot" 6b voor terwijl ik in mijn 'homegym' nog op 5c-6a zat.
Ben daar ook ooit is iets over halfweg een 7a geraakt :unsure:
Nu, dat was een paar jaar geleden zo. De laatste keer dat ik er was (maand of 2 geleden) stond het toch merkelijk moeilijker dan toen. Maar alsnog klim ik daar hoger dan normaal.

Voor de rest is het wel een leuke zaal, nooit echt veel volk. Routes kunnen soms raar gebouwd zijn vind ik wel. Neem zeker een touw mee want het meeste is voorklimmen. De wand van 20m is echt pittig wel. De zware overhang is ook leuk en daar hangt altijd een gemakkelijke route.
 
Bereid u voor om plots 1,5 niveau hoger te klimmen dan je gewend bent :biglaugh: .
Ik klom daar in het begin "vlot" 6b voor terwijl ik in mijn 'homegym' nog op 5c-6a zat.
Ben daar ook ooit is iets over halfweg een 7a geraakt :unsure:
Nu, dat was een paar jaar geleden zo. De laatste keer dat ik er was (maand of 2 geleden) stond het toch merkelijk moeilijker dan toen. Maar alsnog klim ik daar hoger dan normaal.

Voor de rest is het wel een leuke zaal, nooit echt veel volk. Routes kunnen soms raar gebouwd zijn vind ik wel. Neem zeker een touw mee want het meeste is voorklimmen. De wand van 20m is echt pittig wel. De zware overhang is ook leuk en daar hangt altijd een gemakkelijke route.
Goed voor het moraal! Keer proberen een 7a te onsighten. :unsure:
 
Is er ergens iets meer informatie te vinden, zoals de exacte locaties en zo? The Island, oké, dat spreekt voor zich, maar die andere? Ik woon in het centrum van Antwerpen, dus iets dichterbij dan de Blok is voor mij zeker welkom (Wallstreet is op vlak van bouldering niet zo fijn). Block013 ben ik een paar jaar geleden al eens een keertje geweest, dat stond mij in elk geval al aan. Als The Island van dezelfde kwaliteit is, is dat toch een serieuze aanwinst voor de stad.
Tiens, gij prefequenteert Blok ook? Ondergetekende is de Jezusfiguur annex holbewoner die doorgaans vlak na zijn werk in werkplunje opduikt, moest u dat iets zeggen.

Dat gezegd zijnde blijf ik vermoedelijk wel in Blok hangen, met een occasionele zijsprong naar de andere boulderzalen.
 
Tiens, gij prefequenteert Blok ook? Ondergetekende is de Jezusfiguur annex holbewoner die doorgaans vlak na zijn werk in werkplunje opduikt, moest u dat iets zeggen.

Dat gezegd zijnde blijf ik vermoedelijk wel in Blok hangen, met een occasionele zijsprong naar de andere boulderzalen.
Ik ben jaren aan een stuk een keer of 2 per week naar de Blok gegaan, en dan de draad kwijtgeraakt sinds de eerste lockdown. Juist terug herbegonnen sinds een week geleden! Pijnlijk om vast te stellen hoe slecht mijn niveau nu is.

Maar ik ben dus ff niet meer mee met het vaste cliënteel. :)
 
Ik ben jaren aan een stuk een keer of 2 per week naar de Blok gegaan, en dan de draad kwijtgeraakt sinds de eerste lockdown. Juist terug herbegonnen sinds een week geleden! Pijnlijk om vast te stellen hoe slecht mijn niveau nu is.

Maar ik ben dus ff niet meer mee met het vaste cliënteel. :)
Jah, ik ben pas vlak na de eerste lockdown begonnen, dus de kans dat we elkaar al gekruist hebben is nihil. :biglaugh:
 
6C+ onsight lead, almost there. :unsure:

Weekendje ardennen gedaan, Moha ( :love:, kende het niet maar heerlijke routes) en Mozet. Vingers en schenen liggen open, good times. :D
 

Als je weet dat Magnus makkelijk in 8A/B klimt en dit maar een 5C was... Honnold is hilarisch, maar wat staat die mentaal sterk op zo'n avonturen.
 
  • Leuk
Waarderingen: C43
Terug
Bovenaan