Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

Je hoeft nu echt geen Witse te zijn om met een speurhond even de tuin van de vermiste af te gaan? Dat lijkt me nu toch een van de eerste dingen die een rechercheur doet bij een verdwijning.
Wie zegt dat het lichaam daar de hele tijd al ligt? Wie weet heeft de moordenaar gewacht tot de tuin onderzocht was om haar te begraven?

Ook rekening houden dat het 30 jaar geleden is, da's nog voor de uitbraak van de zaak Dutroux en de oprichting van de cel vermiste personen.
 
Wie zegt dat het lichaam daar de hele tijd al ligt? Wie weet heeft de moordenaar gewacht tot de tuin onderzocht was om haar te begraven?

Ook rekening houden dat het 30 jaar geleden is, da's nog voor de uitbraak van de zaak Dutroux en de oprichting van de cel vermiste personen.
In het eerste geval is ze inderdaad vermoord he.

In het 2de geval zeg ik: had ze rijk geweest en/of belangrijk dan was ze al vroeger teruggevonden.

Eigenlijk gaat het om Miss Nobody. (Hoe erg het ook is dat ik dit moet zeggen)
 
Heeft ze in het 2e geval haarzelf dan begraven?
Een goed punt. Besluit: Ze is vermoedelijk dus vermoord en mijn puntje 2 is dan niet van toepassing dan?

Wat ik bedoel is dat als ze om één of andere reden daar al 30 jaar in de grond stak en ze was een belangrijk iemand dan hadden ze haar al eerder gevonden dan 'pas na 30 jaar' hé. Nu is die zaak de 'zoveelste' in een rijtje.

Moet toch ook ergens opvallen als je 's ochtends opstaat als buur en merkt "tiens, ze hebben precies mijne hof liggen omspitten vanacht" ?
Id hier is een geurtje aan. Vermoord door de buurman met wie ze stiekem een affaire had of zo? ** Just a wild guess **
Maar het is al erg genoeg voor de familie. :confused: Hopelijk is er nu snel duidelijkheid.
 
Laatst bewerkt:
Amai, men vindt een lichaam dat waarschijnlijk gelinkt kan worden aan een verdwijning van 30 jaar geleden en enkele BG-leden weten al meteen hoe het zit!
Hieronder even 'deels' off-topic

Voor mij persoonlijk blijft een forum in eerste instantie een praatbarak. Dus dat we hier assumpties maken vind ik persoonlijk helemaal niet erg. Ze is dood. Dus onze assumpties maken de zaak niet erger (naar mijn mening). Hoe erg dit ook is en klinkt (vooral voor de familie): 'Dood is dood'. :frown:

Voor mij is een forum trouwens identiek hetzelfde als op café met 3 biertjes op, liggen zeveren tegen een nobele onbekende die naast u zit. Een beetje non serieux aldus. (Veel BG'ers gaan het oneens zijn en dat is OK. Maar ik spreek nu voor mijzelf. Misschien komt dit omdat ik van de oude stempel ben en jongeren de digitale wereld te ernstig op nemen omdat ze er in opgegroeid zijn ???)

Dat er mensen zijn die een forum 'doodernstig' op nemen en een halve hartaanval krijgen als "den Makila" iets idioot post --> Eigenlijk begrijp ik dat helemaal NIET. Ik denk dan: 'Rustig aan, relax! Dit forum is het einde van de wereld nog niet' :)) Al probeer ik daar wel rekening mee te houden als mensen er zo over denken.
 
Moet toch ook ergens opvallen als je 's ochtends opstaat als buur en merkt "tiens, ze hebben precies mijne hof liggen omspitten vanacht" ?
Dus jij doet elke dag de toer van uw tuin?
Kan ook zijn dat die buurman net ook bezig was in de tuin op die plek.
 
Sommige moorden blinken uit in hun eenvoud,

Bijv buurman is weekend op reis, Je pleegt moord, graaft op je gemak een grote kuil, werkt het lichaam weg, mogelijk lag de composthoop erboven. (was achteraan achter een garage)
Vrijkomende geur meteen gemaskeerd.

Was dat bij misdadigers vroeger ook niet meer voorkomend om bijv geld/drugs bij de buurman te begraven. (bij huiszoeking hadden die dan ook geen reden tot paniek)
 
Is er dan geen sprake van verjaring? 20 jaar voor moord zeker?

In beginsel 20 jaar voor moord maar in de wetgeving is er daar ook wel wat aan gesleuteld om die verjaringstermijn in de praktijk langer te kunnen laten lopen. Beweegreden was dreigende verjaring van onderzoek Bende van Nijvel. In praktijk kunnen bepaalde onderzoeksdaden de verjaringsterimjn schorsen of stuiten. Wel benieuwd hoe het hier juridisch al zijn aangezien ik nu niet bepaald de indruk heb dat er nog een zeer actief lopend dossier en ze ook in 1999 al "afwezig" werd verklaard.
 
Terug
Bovenaan