Auto Is elektrische wagen opgeladen bij afhalen?

apzoeir

Active member
Een onnozele vraag (moet ook pas binnen een jaar nieuwe leasingwagen kiezen, elektrisch deze keer).

Maar... Als je zo'n elektrische wagen gaat afhalen in de garage, is die dan deftig opgeladen?
Als'k mijn diesel ging afhalen, dan kon ik meteen bij eerste tankstation stoppen omdat'k anders niet thuis geraakte.
 
Ok, tegen dat het zo ver is toch maar eens checken bij de garage. Want even gaan tanken is nu niet erg, maar als je dan al ergens direct een paar uur aan een paal moet gaan hangen 🤣
 
Bij Volvo was het zo dat, tijdens de uitleg en introductie, de auto ondertussen verder werd opgeladen tot 100 %.
Dus hij stond quasi vol in de garage.
 
BMW: 100% geladen
Mercedes: bijna leeg (toch gehoord van 2 collega's)

Kan natuurlijk van garage tot garage afhangen.
 
Tesla was inderdaad minder dan half vol, maar volgens hun mail was dat door dat de wagens tijdens het transport niet meer dan 50% geladen mogen zijn. Andere merken zullen dan in de garage volladen zeker?
 
Tesla was idd niet helemaal vol maar je mocht zolang je wou laden in het Service Delivery Center en indien je nog te weinig had, kreeg je 150km gratis Supercharging
 
Geen zo'n domme vraag. Vroeg me exact hetzelfde af toen ik destijds de mijne moest afhalen.
Was een Mercedes en die was toch volgeladen. Denk dus wel dat het van garage tot garage afhangt. Bijna leeg zoals @Noctilucus hierboven meldt, vind ik eigenlijk onaanvaardbaar. Je kan het toch niet maken dat je klant met zijn nieuwe auto al direct een snellader mag gaan zoeken en daar een kwartier of meer tijd gaat verliezen ?! In dat voorbeeld zal er wel een snellader vlakbij gestaan hebben waar ze een procentje op hebben :p.
 
Geen zo'n domme vraag. Vroeg me exact hetzelfde af toen ik destijds de mijne moest afhalen.
Was een Mercedes en die was toch volgeladen. Denk dus wel dat het van garage tot garage afhangt. Bijna leeg zoals @Noctilucus hierboven meldt, vind ik eigenlijk onaanvaardbaar. Je kan het toch niet maken dat je klant met zijn nieuwe auto al direct een snellader mag gaan zoeken en daar een kwartier of meer tijd gaat verliezen ?! In dat voorbeeld zal er wel een snellader vlakbij gestaan hebben waar ze een procentje op hebben :p.

Ik denk dat je gelijk hebt, 2 snellaadpalen aan de garage zelf = €€
 
Bij BMW volledig geladen
Bij Tesla bijna leeg

Peugeot volledig opgeladen

Wie vult aan?

Tesla was inderdaad minder dan half vol, maar volgens hun mail was dat door dat de wagens tijdens het transport niet meer dan 50% geladen mogen zijn. Andere merken zullen dan in de garage volladen zeker?
Ja, in de garage. We zijn dat van Stellantis zelfs "verplicht" idem met controles en eventueel bijladen/vervangen van de 12v accu's.
 
Tesla was inderdaad minder dan half vol, maar volgens hun mail was dat door dat de wagens tijdens het transport niet meer dan 50% geladen mogen zijn. Andere merken zullen dan in de garage volladen zeker?
Anders wegen ze te veel voor de camion van ‘t transport é.
 
Mijn tesla was 30%, maar ze hebben hem wel in een 50kW lader gestoken toen ik aan kwam. Tegen dat we vertrokken had ik 90% en je krijgt nog 150km gratis super charging kilometers.
Dit was in Antwerpen.
 
Terug
Bovenaan