Gisteren eerste oudercontact: klaar op 3 minuten want ,"ze werkt heel goed mee, mooie punten, een plezier om in de klas te hebben." Kan je niet veel langer rekken.
Aangegeven dat we eigenlijk enkel bekommerd zijn om haar mentale welzijn aangezien we ze 's morgens vaak terug wenend moeten afzetten omdat school niet leuk is. "Daar merken we hier niets van, ze werkt actief mee, is bekommerd om haar vriendjes, goede houding in de klas".
Omdat ze nu anderhalve week school gemist heeft wegens ziekte, ben ik maandag schoolwerk gaan ophalen. Ik denk dat we al bij al 3u samen "gewerkt" hebben om de bundel te verwerken en het viel me op dat ze heel snel werkt. Ze legt snel verbanden, goede visuele discriminatie,... Dus aan de juf gevraagd of ze zich niet soms verveelt gezien haar tempo? "Ik heb extra blaadjes liggen daarvoor" wat ik toch wel straf vind voor het eerste leerjaar. Blijkt dat ze met 3 zijn in de klas die regelmatig extra uitdaging krijgen door extra blaadjes te krijgen. Fijn dat ze daar oog voor hebben!
Ik denk niet dat ze onder de stempel hoogbegaafd valt, wel begaafd/ontwikkelensvoorsprong en dan meerbepaald op vlak van taal. Daarom volgt ze les in het Franstalig onderwijs. Qua rekenen zit ze dan weer perfect op haar eigen niveau, dat interesseert haar duidelijk veel minder.