Hoe heeft men deze week u geprobeerd te scammen?

Je bent slachtoffer van een scam...

  • Oef, ik heb een cyber crime/risk verzekering....

  • Oef, de bank betaalt (toch) terug...

  • No panic op die rekening staat niets...en kan je niet onder nul.

  • Ik spreid mijn risico spaarrekeningen zijn bij andere bank

  • Life savings hangen er aan...

  • De bank schuift de schuld af...

  • Internet bankieren is altijd een risico..


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Hier nog iets van gehoord intussen?
yes, wij hebben gedreigd met politie bellen en dan zijn ze uiteindelijk toch komen leveren. Er waren in feite ook dingen geleverd waarvan we nog gevraagd hadden ze NIET te bestellen. Die wouden ze dan wel terugnemen en ons geld terugstorten maar we hebben daarvoor gepast, ik verwacht niet dat zo een transactie goed zou lopen en dan geef ik ze al liever zelf gratis weg.
Ze kwamen met excuses dat het druk was omwille van hun verhuis. Maar ze moesten van ons die week niet leveren, ze kwamen zelf af met "hey we gaan leveren, graag uw factuur betalen nu" om dan te weigeren communiceren en achteraf zeggen dat het toch niet goed uitkwam en dat we begrip moesten hebben.
We vrezen nu wel serieus voor de kwaliteit van het materiaal maar bon, het is wat het is. Ben al blij met einde verhaal hier.
 
Vandaag mailke gehad van zo een crypto scammer .
mailke stond in dat ik mijn account bij bitvavo opnieuw moest aanmelden of beveiligen en ik moest dan zo een qr code scannen .

Tja , dat ze dan eerst eens wat bitcoins op mijne accounts zetten zodat ik die direkt kan verzilveren . ;)
heb geen bitcoins dus .
 
1000010794.jpg


Landcode van Indonesië

1000010795.gif




Normaal negeer ik zo een dingen, ik open die chat zelfs niet.
Maar als ik nu antwoord met deze gif. En voor de rest alles negeer/block. Loop ik op een of andere manier gevaar?

Want ik herinner me bvb bij een programma a la jachtseizoen dat ze uw locatie al kunnen achterhalen als je een ontvangen mail gewoon opent. (Of was dat zever?)
 
Bekijk bijlage 28840

Landcode van Indonesië

Bekijk bijlage 28841



Normaal negeer ik zo een dingen, ik open die chat zelfs niet.
Maar als ik nu antwoord met deze gif. En voor de rest alles negeer/block. Loop ik op een of andere manier gevaar?

Want ik herinner me bvb bij een programma a la jachtseizoen dat ze uw locatie al kunnen achterhalen als je een ontvangen mail gewoon opent. (Of was dat zever?)
En wat gaan ze met u locatie doen? (Oprechte vraag)
Dat lijkt mij informatie die ze ook wel gewoon op internet kunnen terugvinden toch?
 
En wat gaan ze met u locatie doen? (Oprechte vraag)
Dat lijkt mij informatie die ze ook wel gewoon op internet kunnen terugvinden toch?
Niet per se mijn locatie (ze weten alleszinds dat ik van BE Ben en ze hebben m'n gsm-nummer).

Maar zouden ze op een of andere manier meer info over mij te pakken kunnen krijgen waardoor ze me (verder" kunnen hacken of zo als ik die chat open en/of er op antwoord?
 
Bekijk bijlage 28840

Landcode van Indonesië

Bekijk bijlage 28841



Normaal negeer ik zo een dingen, ik open die chat zelfs niet.
Maar als ik nu antwoord met deze gif. En voor de rest alles negeer/block. Loop ik op een of andere manier gevaar?

Want ik herinner me bvb bij een programma a la jachtseizoen dat ze uw locatie al kunnen achterhalen als je een ontvangen mail gewoon opent. (Of was dat zever?)
Zou denken dat je dan te kennen geeft dat uw nummer actief is, waardoor ze nog meer spam gaan sturen.

Gouden raad bij mails en berichten is niet openen, niet reageren en gewoon verwijderen.
 
De volgende die 1 miljoen waarschuwingen in de wind sloeg en dit topic op BG nog nooit gelezen heeft
De 170.000 euro die ik in mijn leven spaarde, is volledig weg

Nogmaals: De dag dat mij dit gebeurt is de dag dat ik dementie heb en is het tijd om deze wereld te verlaten.
Ik kan zeker ooit zwaar gescamd worden (never say never, zeker als ik ooit de 80 haal en mijn brein minder snel mee kan tegen die tijd). Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat je blijft volharden in de boosheid, het licht blijft ontkennen en je zelf nog extra geld gaat lenen om 'uw scammer verder te kunnen betalen'. Allé dat gaat mijn petje echt te boven.
 
Screenshot_20240426_140620_Outlook.jpg


Tis de moment dat de aangiften toekomen in myminfin.

Hier had ik toch serieuze twijfels bij, stond niks verkeerd in, maar wel redelijk wat aanklikbare links. En helemaal vanonder de link om u uit te schrijven??

Uit voorzorg toch maar verwijderd, zelf moest het legit zijn, dan nog log ik zelf in op de pc, ipv op een aantal links te gaan duwen... Kan dat e-mail adres kloppen? Heeft iemand ook zulke mails gekregen overlaatst? Logo en al wat ge wilt zag er legit uit, maar iets zegt me dus dat dit spam is...
 
Bekijk bijlage 28958

Tis de moment dat de aangiften toekomen in myminfin.

Hier had ik toch serieuze twijfels bij, stond niks verkeerd in, maar wel redelijk wat aanklikbare links. En helemaal vanonder de link om u uit te schrijven??

Uit voorzorg toch maar verwijderd, zelf moest het legit zijn, dan nog log ik zelf in op de pc, ipv op een aantal links te gaan duwen... Kan dat e-mail adres kloppen? Heeft iemand ook zulke mails gekregen overlaatst? Logo en al wat ge wilt zag er legit uit, maar iets zegt me dus dat dit spam is...
Als je zeker wil zijn kan je gewoon zelf via Myminfin doorklikken naar Taxonweb om jouw aangifte/voorstel rechtstreeks te bekijken.
 
Als je zeker wil zijn kan je gewoon zelf via Myminfin doorklikken naar Taxonweb om jouw aangifte/voorstel rechtstreeks te bekijken.
Weet ik, dat is wat ik zeg, en er stond met veel woorden in dat er een aangifte of een vereenvoudigd voorstel beschikbaar was.

Maar dus zoals je zegt, op de gewone manier ernaar toe gaan ipv op links in e-mail te klikken. Maar voor de rest lijkt het dus de real deal, hier zouden menige mensen in kunnen trappen bedoel ik maar, en misschien is het ook legit, dus gewoon een headsup en herhaling kan nooit kwaad op dit vlak
 
Mijn LinkedIn gehackt deze nacht/morgen, wel straf eigenlijk.
Deze nacht rond 2u, 3 mails ontvangen, één met een pincode, dan één met uw wachtwoord is succesvol gewijzigd & dan één met er is een ander email adres toegevoegd, indien u dit niet was.. ja wat dan? Want ik kon zelfs niet meer inloggen, dit allemaal zonder enige actie van mezelf.
Ondertussen uiteraard verschillende paswoorden terug aangepast en is LinkedIn al terug gefixed, maar vind dat toch straf.
 
Whatsapp (in het Nederlands ja)

Makila. U bent Test Engineer?
Ik ben Sales van bedrijf tralala uit Zaventem.
We hebben een mooie jobopportuniteit voor u.
Kan ik even met u afspreken aub?

Dan zo'n foto van een bloedmooie Aziatische en een telefoonnummer met +66 er achteraan. Mmm ..
 
Weet ik, dat is wat ik zeg, en er stond met veel woorden in dat er een aangifte of een vereenvoudigd voorstel beschikbaar was.

Maar dus zoals je zegt, op de gewone manier ernaar toe gaan ipv op links in e-mail te klikken. Maar voor de rest lijkt het dus de real deal, hier zouden menige mensen in kunnen trappen bedoel ik maar, en misschien is het ook legit, dus gewoon een headsup en herhaling kan nooit kwaad op dit vlak
Ik heb de mail ook net ontvangen. Het zal wel een algemene mail zijn om de opening van de aangifteperiode aan te kondigen.

De [email protected] lijkt de mail mask te zijn.

Links onderaan zijn hier echt en verwijzen naar de website van de FOD Financiën.
 
Ik heb de mail ook net ontvangen. Het zal wel een algemene mail zijn om de opening van de aangifteperiode aan te kondigen.

De [email protected] lijkt de mail mask te zijn.

Links onderaan zijn hier echt en verwijzen naar de website van de FOD Financiën.
Ok, maar toch verwijder ik zoeits instant en ga ik kijken in my minfin
Thx om het na te kijken
 
Op een dag vind je de job van je leven:

✅ Gefeliciteerd! We hebben gemerkt dat je carrière en CV zijn aanbevolen door verschillende online wervingsbureaus. Daarom willen we je een baan aanbieden die je in je vrije tijd kunt doen. Onze missie is eenvoudig: verkopers helpen hun productbeoordelingen te verbeteren. Er zijn geen tijdsbeperkingen en je kunt de beoordelingen vanuit huis uitvoeren. Het dagsalaris ligt tussen €300 en €1.000 en wordt op dezelfde dag uitbetaald. Als je mee wilt doen, neem dan contact met ons op via WhatsApp: +447399084502
🐲 🐲 🐲 (Let op: je moet ouder zijn dan 18 jaar)



Brutoloon-topic, here I come! 😍
 
Ze proberen mij al zo'n twee weken aan de verkeerslichten steeds te overtuigen om van die dure pleisters te kopen. :cautious:
 
Terug
Bovenaan