Gratis banken: Argenta, Keytrade

Het geld terugvragen uit principe is net zo verdedigbaar als “geen moeite doen voor 4€”

Persoonlijk denk ik echt dat de bereidwilligheid om te helpen wel afhangt van “het is maar 4€”.
Analoog als 4€ uit je portefeuille kwijtspeelt onderweg of 400€, dat is toch een verschil in hoeveel moeite je gaat doen om het te recupereren?
 
Het geld terugvragen uit principe is net zo verdedigbaar als “geen moeite doen voor 4€”

Persoonlijk denk ik echt dat de bereidwilligheid om te helpen wel afhangt van “het is maar 4€”.
Analoog als 4€ uit je portefeuille kwijtspeelt onderweg of 400€, dat is toch een verschil in hoeveel moeite je gaat doen om het te recupereren?
Het bedrag van 4€ is vandaag na 4,5 maanden (na de technische fout) teruggestort na onderzoek via World Line.
(Ook dankzij de medewerking van mijn huisarts)
 
Achteraf gezien wel bijzonder dat geen enkele partij gewoon terugstort en de klacht als afgehandeld bekijkt:
De kost voor dit te “onderzoeken” en corrigeren zal vele malen hoger zijn.
Het moet zijn dat deze processen echt goed in elkaar zitten en dit een enorme uitzondering is geweest.
 
Achteraf gezien wel bijzonder dat geen enkele partij gewoon terugstort en de klacht als afgehandeld bekijkt:
De kost voor dit te “onderzoeken” en corrigeren zal vele malen hoger zijn.
Het moet zijn dat deze processen echt goed in elkaar zitten en dit een enorme uitzondering is geweest.
Dan nog eigenlijk... Het gaat over €4. Je kan gaan strijden met die klant wat u by default véél meer geld kost aan werkuren + je hebt ook nog eens een klant die niet happy is. Betaal die €4 terug: het kost véél minder en klant blijft tevreden.

Ik heb een paar weken terug ne mail gestuurd naar BNP dat ik plots weer papieren uitreksels in de bus krijg omdat blijkbaar default aan stond voor de Bpost rekening die gemigreerd is begin dit jaar en dat de default de dag van vanddag eigenlijk elektronisch zou moeten zijn, zeker voor een account waar al járen geen papier meer verzonden wordt. Met daarbij dat ik verwacht dat ze de bedragen (2x€2,43 oid) die hiervoor aangerekend werden teruggestort zouden worden. Die hebben gewoon €5 op mijn rekening gezet zonder verdere uitleg.
 
Als ik kijk bij keytrade dan zijn alle visa's daar gratis.
Op het eerste zicht kan je kiezen, en zijn de voorwaarden ook gelijk zijnde 12 transacties per jaar.
Zie ik hier iets over het hoofd of zou je gewoon gek zijn om niet de platinum te pakken als je 12 transacties per jaar vlot haalt.
 
Nee je ziet het juist, alleen word je voor Platinum bv. niet zomaar aanvaard. De voorwaarden daarvoor zijn niet duidelijk beschreven.
 
Tijden zijn veranderd. No way dat je Platinum krijgt zonder hoog inkomen of al een mooie bank/belegging-relatie bij hen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vorige vrijdag een rekening geopend bij Keytrade (met hulp van Itsme). Ik kreeg toen een mail dat ik mijn mail in het oog moest houden.
Maar sindsdien heb ik niets ontvangen, duurt dat altijd zo lang?
 
Zelfs Gold krijg je niet zomaar. Mij wilden ze enkel de Classic geven.
Ik kan dit bevestigen. Deze week een poging gedaan om Gold aan te vragen en die werd geweigerd. Ik heb gevraagd wat er dan wél voor zou zorgen dat we in aanmerking kwamen en daarop kreeg ik volgend antwoord.

"De weigering is gebaseerd op een berekening die experts hebben gemaakt op de loonsfiches die u ons hebt gestuurd. Er werd wel een classic krediet kaart voorgesteld."

Ik snap de beslissing wel ik vraag me nu enkel nog af of het is omdat mijn loon te laag is voor gold OF omdat er een té klein deel van mijn loon tot op de Keytrade rekening geraakt :unsure:. Er is geen loondomiciliëring, geen lening, geen beleggingen. Naast een stukje spaarbuffer in High Fidelty wordt Keytrade hier enkel gebruikt voor gemeenschappelijke zichtrekening en daar gaat op een maand misschien €1,5-2k door. Wij zijn dus niet de klanten waaraan ze veel verdienen en dus ook niet teveel freebee's/extra's gaan uitdelen.

Beobank lanceert met Smart Travel Mastercard nieuwe kredietkaart voor reizigers
Om de mensen te overtuigen wordt er gezwaaid met "250€ cashback per jaar". Maar in ruil moet je dan wel 50.000€ met de kaart uitgeven. 😂
0,5% en dan nog enkel boven een toch al stevige €4,2k/maand grens :laugh:
 
Ik kan dit bevestigen. Deze week een poging gedaan om Gold aan te vragen en die werd geweigerd. Ik heb gevraagd wat er dan wél voor zou zorgen dat we in aanmerking kwamen en daarop kreeg ik volgend antwoord.

"De weigering is gebaseerd op een berekening die experts hebben gemaakt op de loonsfiches die u ons hebt gestuurd. Er werd wel een classic krediet kaart voorgesteld."

Ik snap de beslissing wel ik vraag me nu enkel nog af of het is omdat mijn loon te laag is voor gold OF omdat er een té klein deel van mijn loon tot op de Keytrade rekening geraakt :unsure:. Er is geen loondomiciliëring, geen lening, geen beleggingen. Naast een stukje spaarbuffer in High Fidelty wordt Keytrade hier enkel gebruikt voor gemeenschappelijke zichtrekening en daar gaat op een maand misschien €1,5-2k door. Wij zijn dus niet de klanten waaraan ze veel verdienen en dus ook niet teveel freebee's/extra's gaan uitdelen.
Ik vermoed dat het idd vooral te maken heeft met hoeveel ze aan je verdienen. Ik had er maar een paar duizend euro staan, geen loondomiciliëring en geen beleggingen. Het zou me verbazen als m'n loon het probleem zou zijn.
 
Terug
Bovenaan