Party/Festival Graspop 2024

alléé alléé,

gewoon afwachten en op ticketswap komen zowiezo nog wel donderdag tickets hoor.
Valt te bekijken, ik denk dat er dit jaar een zeer grote interesse was naar dagtickets voor zaterdag en dat er toch velen aan waren voor de moeite. Zowel gewone als VIP-tickets waren snel volledig uitverkocht.
 
Ticketswap moet je idd geluk hebben als het boeltje uitverkocht is...
De dag ervoor komen er vaak hopen op maar als je daar het geduld niet voor hebt ga je toch serieuze sniping skills moeten hebben.
 
Jawadde. Ook te laat voor Tool. Al zag ik ze vorig jaar wel in Antwerpen. Zeer de moeite toch wel.

4 dagen gaan is een utopie voor mij met 2 kleine kindjes. Misschien maar een combi en dan donderdag en zondag gaan ofzo want Emperor/Ihsahn wil ik ook heel graag zien, al zijn er méér bands voor mij op vrijdag en zaterdag. Lastig! :)

Donderdag: Tool en Kvelertak. Nog te checken: Asinhell, Shadow of Intent.

Vrijdag: Borknagar, Dying Fetus (wel al vaak gezien laatste 2 jaar op GMM en Alcatraz), Nile.

Zaterdag: Abbath (Immortal), Blind Guardian, Brutus, Kampfar, Rotting Christ, Suffocation.

Zondag: Emperor, Ihsahn.

Tips van bands die komen en in bovenstaand rijtje zouden passen altijd welkom.
 
Waarschijnlijk heel naïef van mij: ik verschiet er eigenlijk van dat er nu al tickets zijn uitverkocht. Dan ben ik toch blij met de kleinere festivalletjes waar ik nog bedenktijd heb. :unsure:

Hoe is de sfeer op Graspop eigenlijk algemeen? Ik heb gemerkt dat dat toch echt wel belangrijk is voor mij.
 
Waarschijnlijk heel naïef van mij: ik verschiet er eigenlijk van dat er nu al tickets zijn uitverkocht. Dan ben ik toch blij met de kleinere festivalletjes waar ik nog bedenktijd heb. :unsure:

Hoe is de sfeer op Graspop eigenlijk algemeen? Ik heb gemerkt dat dat toch echt wel belangrijk is voor mij.

Dit is wel heel uitzonderlijk hoor.. Meestal is dat pas vanaf januari/februari dat er nu en dan een dag uitverkocht is. Nog steeds snel tegenover vroeger, toen kon je nog tot maart/april wachten.

Betreffende de sfeer: Aangenaam, maar vooral druk tegen de laten namiddag :unsure:
 
Waarschijnlijk heel naïef van mij: ik verschiet er eigenlijk van dat er nu al tickets zijn uitverkocht. Dan ben ik toch blij met de kleinere festivalletjes waar ik nog bedenktijd heb. :unsure:
Tegenwoordig is alles uitermate snel uitverkocht al is het wel uitzonderlijk voor Graspop om nu al een dag uitverkocht te hebben. I blame de fomo mentaliteit die tegenwoordig ervoor zorgt dat iedereen overal moet zijn.

Het feit dat ze "maar" €25 meer vragen dan Tool in het sportpaleis, terwijl er wel nog een hele rits bands bij staan, helpt ook niet natuurlijk.

Hoe is de sfeer op Graspop eigenlijk algemeen? Ik heb gemerkt dat dat toch echt wel belangrijk is voor mij.
Druk.
Over het algemeen heerst er wel een leuke sfeer want iedereen is blij en de hele metal community hangt wel hard aan elkaar maar de laatste jaren is het wel moeilijker geworden om een rustpunt te vinden. Door de 5 podia is er altijd wel ergens iets bezig en de bankjes zitten vaak vol.
 
Hoe is de sfeer op Graspop eigenlijk algemeen? Ik heb gemerkt dat dat toch echt wel belangrijk is voor mij.

Veel te druk massafestival. Veel mensen, dus ook veel marginalen en van die cliche dronken metalheads die tot niet veel meer in staat zijn als het brullen van 'SLAAAYEEEEERRR' naar alles wat ze zien.
Daarmee dat ik Graspop altijd zal proberen vermijden, tenzij er echt iets staat dat ik absoluut wil zien.
Laatste keer was 1 dagje in 2016 als Black Sabbath er stond, omdat ik Black Sabbath toch echt eens gezien wou hebben. King Diamond stond er toen ook, wat ook mooi meegenomen was. Verder herinner ik me al niet meer wat ik toen nog gezien heb :unsure: het zal niet boeiend geweest zijn :')
 
Tegenwoordig is alles uitermate snel uitverkocht al is het wel uitzonderlijk voor Graspop om nu al een dag uitverkocht te hebben. I blame de fomo mentaliteit die tegenwoordig ervoor zorgt dat iedereen overal moet zijn.
Ik ken de fomo zelf ook wel wat als het hierop aankomt. Al mijn hele leven muziekfan, maar nog veel te weinig echt naar optredens/festivals geweest. Dan wil je daar op een gegeven moment toch eens vaker werk van maken, zeker bij de oudere artiesten.

Druk.
Over het algemeen heerst er wel een leuke sfeer want iedereen is blij en de hele metal community hangt wel hard aan elkaar maar de laatste jaren is het wel moeilijker geworden om een rustpunt te vinden. Door de 5 podia is er altijd wel ergens iets bezig en de bankjes zitten vaak vol.
:( Voor iemand met wat fysieke problemen als mezelf niet bepaald ideaal dus.
 
:( Voor iemand met wat fysieke problemen als mezelf niet bepaald ideaal dus.
Geen idee welke fysieke problemen je precies hebt maar je mag een klein stoeltje meepakken op de wei:
550x535.jpg

En wij waren wel vaak met 4 mensen op zoek naar zitplaats voor ons 4... 1 persoon vindt altijd wel plaats hoor.
Miserie de laatste 2 jaar was dat er genoeg zitplaatsen waren maar dat die niet allemaal in de schaduw waren dus in de namiddag was de helft leeg omdat je daar los in de zon zat.

Als je een aantal bands echt graag wil zien zou ik me niet laten tegenhouden door de drukte. Je hebt dan u band gezien en je kan voor uzelf bepalen of het de moeite waard was om volgend jaar terug te gaan of niet.
 
In mijn eerste periode GMM tussen 2004-2006 was het allemaal nog veel minder druk en wat kleinschaliger. Ik herinner me dat je nog gemakkelijk een goede plaats dichtbij kon bekomen als de headliners begonnen.

Nadien veel jaren niet geweest veelal door examens en nu sinds 2016 (behalve in 2019) weer ieder jaar van de partij (eerst voor 3/4 dagen en de laatste 2 edities slechts 1 dag). Veel drukker, maar blijf de sfeer heel goed vinden en meestal genoeg goede bands om te zien. Altijd hoop op voldoende BM en DM, vooral qua DM zit het wel al goed dit jaar.

Dit jaar voor het eerst 1 dag naar Alcatraz geweest. Ook erg tof en veel kleinschaliger nog.

Hét gezelligste festival vond ik Metal Méan (zeker voor de BM/DM liefhebber ook qua bands top). Helaas was de laatste editie vorig jaar.
 
Plan vrijdag, voor mij de interessantste dag tot hiertoe, is afgelast. Mijn beste maat trouwt die dag blijkbaar, dus dat kunnen we niet skippen. Donderdag is al uitverkocht en zaterdag en zondag zijn tot hiertoe behoorlijk underwhelming. Abbath en Emperor. Een Deep Purple zal ook wel eens de moeite zijn "om eens gezien te hebben", maar daarvoor alleen koop ik geen dagticket.

Van gezellige festivals gesproken: Kleudde Backyard Metalfest. En Antwerp Metal Fest in Bouckenborghpark had ook wel iets, toen je Groene Duvel aan anderhalve euro kon krijgen en Skyforger een akoestische én elektrische set speelde.
 
Antwerp Metal Fest in Bouckenborghpark had ook wel iets, toen je Groene Duvel aan anderhalve euro kon krijgen en Skyforger een akoestische én elektrische set speelde.
Ik herinner me enkel nog die groene duvel... en dat ligt ook aan die groene duvel 😅

Is trouwens nog steeds gezellig hoor.
 
Denk dat het hier dan toch ook een "nee" wordt. Buiten Kadavar en eventueel Deep Purple is er voor de rest niets dat ik wil zien, en met de ervaring van @Obi-Jan... Lijkt me niet echt mijn festival.
 
Ik twijfel. En dan vooral door de ticketprijs. Als ik ga, zal het sowieso wel combi zijn denk ik.

Nog eens goed over nadenken :D

Sfeer is er voor mij altijd wel goed, maar zoals elk groot festival, druk.
 
Gelekte affiche niet helemaal accuraat .
Om 16h droppen ze nieuwe namen naar't schijnt.
Fear Factory op eigen site al Dessel geprogrammeerd (21 Juni).
Die stonden niet op de gelekte affiche.



Nieuwe namen op de affiche van #GMM24 zijn: ††† (Crosses), Alien Weaponry, Amaranthe, Architects, Atreyu, Avantasia, Batushka, Brian Downey's Alive And Dangerous, Crownshift, Drug Church, Dying Wish, Eisbrecher, Empire State Bastard, Fear Factory, Flotsam and Jetsam, Health, Heart, Limp Bizkit, Mammoth MVH, Mr. Bungle, Ne Obliviscaris, P.O.D., Pest Control, Rival Sons, The Last Internationale, Thursday, Turnstile, Underoath, Uriah Heep & Wolfmother
 
Laatst bewerkt:
Gelekte affiche niet helemaal accuraat .
Om 16h droppen ze nieuwe namen naar't schijnt.
Fear Factory op eigen site al Dessel geprogrammeerd (21 Juni).
Die stonden niet op de gelekte affiche.



Nieuwe namen op de affiche van #GMM24 zijn: ††† (Crosses), Alien Weaponry, Amaranthe, Architects, Atreyu, Avantasia, Batushka, Brian Downey's Alive And Dangerous, Crownshift, Drug Church, Dying Wish, Eisbrecher, Empire State Bastard, Fear Factory, Flotsam and Jetsam, Health, Heart, Limp Bizkit, Mammoth MVH, Mr. Bungle, Ne Obliviscaris, P.O.D., Pest Control, Rival Sons, The Last Internationale, Thursday, Turnstile, Underoath, Uriah Heep & Wolfmother
Affiche is minder mijn ding maar als je dat allemaal samen ziet is dat toch een topaffiche voor de meeste metalheads.
 
Terug
Bovenaan