Giro d'italia 2024

Wie eindigt 2de in het eindklassement ?

  • Thomas G

    Stemmen: 14 29,8%
  • Tiberi

    Stemmen: 1 2,1%
  • Bardet

    Stemmen: 4 8,5%
  • Caruso

    Stemmen: 1 2,1%
  • O'Connor

    Stemmen: 2 4,3%
  • D.F. Martinez

    Stemmen: 8 17,0%
  • Uijtdebroeks

    Stemmen: 8 17,0%
  • Arensman

    Stemmen: 1 2,1%
  • Quintana

    Stemmen: 0 0,0%
  • Lipowitz

    Stemmen: 0 0,0%
  • Toch Pogačar

    Stemmen: 6 12,8%
  • Toch iemand anders (wie dan...)

    Stemmen: 2 4,3%

  • Totaal aantal stemmers
    47
Ik kreeg wel de indruk dat Pogacar niet meer echt 100% aandrong in de sprint. Op dat moment zal hij ook wel gedacht hebben: Ach nu moet mijn ploeg niet meteen werken morgen dus het is goed zo.

Maar daarvoor was het toch wel de intentie van hem om meteen roos te pakken. Hij heeft het echt niet cadeau gedaan. Dus kudos aan Narvaez. Die was héél sterk want zonder hem had Pogacar nu al roos gehad.

Stel u voor Alaphilippe tot paar jaar terug was het natuurlijk zijn ding dit
Ik zie Alaphilippe in de giro nog een ritje pakken. Het is niet meer de allerbeste Alaphilippe van vroeger maar als hij ergens kan mee glippen is hij nog altijd kandidaat voor ritwinst.
 
Die decathlon mannen blijven toch ook echt knallen hé. Axel Baudin begot hier even 4e, de Tramadol jongen. Oké, al heel het seizoen een beetje onder de radar heel goed bezig, maar toch.

En in Frankrijk klopt Cosnefroy Zingle en De Lie.

Vanavond staan ze 2e op de UCI ranglijst, vorig jaar stonden ze 17e aan het einde van het seizoen :oink:
 
Echt mooi om Schachmann terug op topniveau te zien. Heeft lang geduurd. Altijd top om te zien zo een renner die terugkomt na jarenlange miserie.

Narvaez heel sterk inderdaad, en niet traag.

Inderdaad, gaf al teken van leven in Baskenland, kwam toen wel nog wat te kort in de slotrit maar de comeback is er dus wel. Hopelijk nog wat in de tank voor de rest van de Giro toch een van die mannen die ook wel ergens een ritje moet kunnen pakken zeker met het toch relatief zwakke UAE die niet al te veel ritten de boel gaat kunnen/willen samenhouden.

Die decathlon mannen blijven toch ook echt knallen hé. Axel Baudin begot hier even 4e, de Tramadol jongen. Oké, al heel het seizoen een beetje onder de radar heel goed bezig, maar toch.

En in Frankrijk klopt Cosnefroy Zingle en De Lie.

Vanavond staan ze 2e op de UCI ranglijst, vorig jaar stonden ze 17e aan het einde van het seizoen :oink:

Vergeet Cervelo, Specialized of Trek het is duidelijk dat van Rijsel te beste fietsen zijn :oi22:

We zullen maar zeggen dat ze in de goede flow zitten zeker.
 
Inderdaad, gaf al teken van leven in Baskenland, kwam toen wel nog wat te kort in de slotrit maar de comeback is er dus wel. Hopelijk nog wat in de tank voor de rest van de Giro toch een van die mannen die ook wel ergens een ritje moet kunnen pakken zeker met het toch relatief zwakke UAE die niet al te veel ritten de boel gaat kunnen/willen samenhouden.



Vergeet Cervelo, Specialized of Trek het is duidelijk dat van Rijsel te beste fietsen zijn :oi22:

We zullen maar zeggen dat ze in de goede flow zitten zeker.

Een combinatie van vele dingen natuurlijk, zoals ze daar bij de ploeg ook zeggen. Ja de fietsen zijn (ietwat verrassend) goed, maar er wordt ook veel meer geld geïnvesteerd in hoogtestages, diëtisten, trainers, etc. Dat en de goede flow inderdaad. Doet me beetje denken aan Lotto vorig jaar, maar dan op een nog hoger niveau (ook meer geld en dus meer talent natuurlijk).

En inderdaad, ik verwacht veel vluchten die tot het einde geraken. Pogacar die 9 ritten wint zoals sommigen verwachtten, dat is zever natuurlijk. Zijn team is niet sterk genoeg om alles te controleren. Wel veel (halve) sprintritten natuurlijk, daar zullen vluchten normaal geen kans maken met de hoeveelheid goede sprinters hier.

Maar mannen als Alaphlippe, Schachmann, Vansevenant, ... of jongens die nu al hun klassement kwijt zijn (Arensman bv) zullen zeker hun kansen krijgen.
 
Dat is natuurlijk wel een beetje kort door de bocht hé. Molard en Pacher gaan naar de Tour, Sarreau die is al jaren niet fit, die zou nog geen week overleven in een grote ronde. De Tour is zoals zo vaak bij FDJ een ploeg rond Gaudu, de Vuelta rond Martinez. Dan blijft enkel de Giro over hé. Als ge ziet wat daar voor de rest start bij FDJ is het toch niet onlogisch dat ze toch nog een goede renner naar daar sturen (en deze Giro heeft wel wat Pithie ritjes). En ja, ideaal is het zeker niet, maar Pithie vertrekt ook, ik denk niet dat ze bij FDJ nog gaan bezig zijn met wat het beste is voor zijn "ontwikkeling", en dat kan je moeilijk onlogisch noemen.
Op PCS staan Molard en Pacher er (nog) niet op. Daar had ik me op gebaseerd. Zijn tevens mannen met jaren op de teller, dus twee GT' is niet teveel gevraagd, indien ze de Tour rijden.
Wel vergeten dat Pithie weggaat bij de ploeg. Hij kan zich beter een paar keer tonen en afstappen voor week drie dan.

Narvaez, die werd vader na de TDU, zeker? Eentje, die op zo'n wolk zit.
 
Was daarnet per toeval de samenvatting van de rit aan het kijken op VTM.

Voor het verslag: "Parcours op het lijf geschreven van Pogacar"

Na het verslag: "De rit van morgen moet hem beter liggen"

:laugh:
 
de Tramadol jongen.

Beetje onnodig natuurlijk.
Wat en hoe dat is gissen. Maar tramadol blijft een courant gebruikte pijnstiller en geen doping, het geeft enkel maar risico’s in wedstrijd op vlak van concentratie.
Die jongen heeft zijn straf gehad en laat het ons daar ook bij houden.

Vergeet Cervelo, Specialized of Trek het is duidelijk dat van Rijsel te beste fietsen zijn :oi22:

We zullen maar zeggen dat ze in de goede flow zitten zeker.

Ze hebben daar naast de overstap van fietsen vooral stappen gezet op vlak van omkadering. De BMC’s waar ze voorheen op reden waren ook van voldoende kwaliteit.

Pas op ze hebben ook wel kwaliteit in huis. En als je die in de juiste mindset krijgt dan rendeert dat.
Plus dat ze ook wel sterkhouders op de tweede rij hebben. Oliver Naesen weet toch ook weer enkele top 10 plekken in het voorjaar te scoren, in de luwte maar hij pakt ze toch maar mee.
 
Beetje onnodig natuurlijk.
Wat en hoe dat is gissen. Maar tramadol blijft een courant gebruikte pijnstiller en geen doping, het geeft enkel maar risico’s in wedstrijd op vlak van concentratie.
Die jongen heeft zijn straf gehad en laat het ons daar ook bij houden.

Quintana bijna zijn hele carrière er door verpest en die jongen heeft er nauwelijks iets van gemerkt. Straf gehad my ass. Hij had geluk dat hij de juiste nationaliteit heeft. Los van dat een zware pijnstiller misschien niet als doping gezien wordt of werd (andere discussie) en ik ook niet wil zeggen dat die harder gestraft had moeten worden, was het nog altijd niet toegelaten. Verboden dus. Het gaat mij vooral om de hypocrisie. Beiden even dom, maar de ene werd door de hele wielerwereld afgemaakt, ontslagen en geraakte niet aan een nieuw contract. De andere bleef gewoon behouden door zijn ploeg omdat het een jonge talentvolle Fransman is.
 
Quintana bijna zijn hele carrière er door verpest en die jongen heeft er nauwelijks iets van gemerkt. Straf gehad my ass. Hij had geluk dat hij de juiste nationaliteit heeft. Los van dat een zware pijnstiller misschien niet als doping gezien wordt of werd (andere discussie) en ik ook niet wil zeggen dat die harder gestraft had moeten worden, was het nog altijd niet toegelaten. Verboden dus. Het gaat mij vooral om de hypocrisie. Beiden even dom, maar de ene werd door de hele wielerwereld afgemaakt, ontslagen en geraakte niet aan een nieuw contract. De andere bleef gewoon behouden door zijn ploeg omdat het een jonge talentvolle Fransman is.
En ondertussen worden renners als Aerts en Bossuyt 2 jaar geschorst voor iets waarvan zelfs de UCI weet dat het met 99% zekerheid per ongeluk 'genomen' werd...

Ik vind op zich niet dat men per definitie aan precedent moet doen en de duur van schorsingen moet gelijk trekken met schorsingen uit het verleden voor gelijkaardige zaken, maar het is duidelijk dat er voor sommige renners soms meer kan dan voor anderen...
 
En ondertussen worden renners als Aerts en Bossuyt 2 jaar geschorst voor iets waarvan zelfs de UCI weet dat het met 99% zekerheid per ongeluk 'genomen' werd...

Ik vind op zich niet dat men per definitie aan precedent moet doen en de duur van schorsingen moet gelijk trekken met schorsingen uit het verleden voor gelijkaardige zaken, maar het is duidelijk dat er voor sommige renners soms meer kan dan voor anderen...
Bron?
 
ah die goeie ouwe giro elke dag spektakel

Pogacar rijdt lek en valt in een bocht en maakt zich boos op de wagen terwijl dat toch gewoon zijn eigen schuld is

ok die verf ging wel erg hard af van die haaientand
 
Mja maar ze zaten er wel nog met 4/5 en de schifting was direct heel groot

Bjerg mag toch Novak en Groshartner niet kapot rijden bergop.

Pogacar is er aan begonnen. Thomas ook goed, natuurlijk niet goed genoeg voor Pogacar.

Uitdebroeks ook weer ferm.

En Hirt een pak beter dan vorig jaar was ook al in UAE of zo dat heel goed meereed.
 
Terug
Bovenaan