Ervaringen EDPnet

Ben alleen benieuwd naar de prijsevolutie. EDP heeft in al die jaren die ik erbij ben slechts 1x verhoogd. Nu dat Proximus wrs iets meer in de pap te brokken heeft, vrees ik er voor.
 
ben wat laat, maar wil even zeggen: ben al 11 jaar klant bij EDPnet voor VDSL en telefonie. ZEER tevreden, en als er eens een probleem zou zijn is hun (technische) bijstand zeer degelijk en klantvriendelijk. Voor mobiel internet/GSM geen ervaring mee, maar vandaag per mail het volgende ontvangen. Benieuwd wat dit in de toekomst gaat geven:

Edpnet

edpnet blijft edpnet, met de steun van Proximus



Hallo,

Door de wind, door de regen, dwars door alles heen blijft edpnet de eigenzinnige provider die we altijd al waren. Rechttoe rechtaan, met heldere communicatie, duidelijke prijzen en een helpdesk die hélpt.

We zaten de voorbije maanden in het oog van een financiële storm, edpnet vroeg bescherming tegen schuldeisers. Gelukkig draait onze onderneming nog goed – steengoed zelfs – waardoor we zonder problemen een overnemer vonden: Proximus.

We doen verder zoals je het gewoon bent van ons, en rekenen op het historisch hoge vertrouwen dat we krijgen van onze klanten. Met een stabiele 4,3 op Trustpilot, en een mooie 85% op de tevredenheidsenquête van Test Aankoop, mogen we zeggen dat we nog altijd goed bezig zijn.

Onder Proximus behoudt edpnet zijn identiteit. Wij doen ons eigen ding, zodat er voor jou als klant niks verandert. Eerlijk internet en mobiele telefonie voor een faire prijs en zonder tralala: da’s een blijver.​
 
Zolang de prijs niet veel verandert, maakt het me niet echt uit dat het Proximus is.
Gaat geen blijvend iets zijn lijkt mij. Proximus gaat niet én Scarlet én EDPnet naast elkaar laten verder bestaan lijkt mij. Toch niet op lange termijn.
 
Ik heb 16 jaar geleden ADSL gehad van Scarlet. Als EDPnet dezelfde kwaliteit gaat leveren als Scarlet destijds dan ga ik nu al eens uitkijken voor iets anders. Maarja, 't is hier de monopolie van ofwel telenet ofwel proximus (en sub-categorieën) ...
 
Ik ben al jaren edp.net klant (dendermonde).
Exact dezlfde snelheid als proximus, en bij technische storingen is het toch proximus techniekers hoor.

Echt onbeperkt internet. Heb 1,35TB gedownload op 1 maand op het goedkoopste abbonnement.
Geen mail of niets gehad.
Dus sterke internet-only (met gsm) aanrader hoor :)
 
Laatst bewerkt:
Ze zijn fiber komen leggen in onze straat, iemand die weet hoe de switch gebeurt? :unsure:
 
Ze zijn fiber komen leggen in onze straat, iemand die weet hoe de switch gebeurt? :unsure:
Ik heb de switch gemaakt toen ik nog Proximus klant was. Daar idd gewoon nieuw fiber abo aangevraagd en dan zetten zij alles in gang.
Als ze u opbellen voor een afspraak te maken best wel vermelden dat de aansluiting naar de woning nog moet gebeuren. Want anders zou het wel eens kunnen dat ze daar staan zonder het nodige materiaal.

In mijn geval was het op een appartement op het 2de verdiep, dus ze komen met een lift. Proximus ging zelf alles in orde brengen ivm het parkeerverbod, niet dus. Dus moest je voor die lift een parkeerverbod moeten aanvragen, best ook zelf doen om zeker te zijn dat het effectief in orde is.

Installatie zelf is wel vlot verlopen. Gat boren in de gevel om kabel binnen te trekken, nieuwe modem, alles aansluiten en klaar. In totaal 1-1,5u ofzo.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Hier dan uiteindelijk met de nakende verhuis ook de overstap gemaakt.
Telenet en hun 150€ maandelijks buiten en nu EDP eens proberen aan 80€/maand.

Eerst wat inlichtingen telefonisch gevraagd en dat was al een hele verademing tov Telenet.

Heb de Fritz router en repeater genomen en 50€ activatiekost.
Fiber is in onze straat nog niet beschikbaar.

Hopelijk is alles den 25ste in orde en aangesloten.
 
Ik merk net op op Fritzbox dat mijn Upload plots gelimiteerd staat op 20Mbit/s:
DSL verbonden↓ 100,0 Mbit/s↑ 20,0 Mbit/s

Tot in juli had ik nog gewoon tegen de 30Mbit/s reële upload speed. Nu hangt dat rond de 18Mbit/s.
Als Fritzbox dat snelheidsprofiel aangeeft, kan ik dan zelf nog ergens iets nakijken/veranderen? Of is dit sowieso een extern probleem.
De lijn zelf kan alleszins meer upload aan:


Update: Had een ticket gemaakt en daar hebben ze bijna onmiddellijk op gereageerd. Ze hebben wat tests gedaan en alles leek in orde, maar boven de 20Mbit/s was inderdaad niet mogelijk. Op de 25ste zou er wel een DLM evaluatie komen, en die kon mogelijks de speed terug wat pushen. En dat heeft inderdaad gewerkt. Ik zit terug op net geen 30Mbit/s.
 
Laatst bewerkt:
Even een rant over de klantenservice. Niks op aan te merken tot vandaag.

Een maand of twee geleden begon ons internet letterlijk van de ene dag op de andere ineens verschillende keren per dag uit te vallen (met soms een paar goeie dagen tussen... nu ja, overdag dan toch).
Er werd een testmodem opgestuurd, maar het was daarmee hetzelfde verhaal.
Ik belde de klantenservice daarover op en er werden mij 2 datums gevraagd waarop een technieker kon langskomen om de bekabeling na te kijken. Ik kreeg hier een bevestigingsmail van.
Dit zou vandaag of gisteren geweest zijn.

Tot daarstraks echter nog steeds niets gehoord.
Bel ik de klantenservice, komt die mens uit de lucht vallen en lijkt in eerste instantie niet eens te begrijpen wat eigenlijk het probleem is.
"Maar ik zie dat het internet terug stabieler is sinds ..., als wij dat zien plannen wij geen afspraak in"

:confused: :wtf:

"Oh... maar de voorbije dagen was uw internet dan weer heel onstabiel"

🤦‍♀️ Proficiat!!!

Uiteindelijk gaf die mens toe dat het niet goed was opgevolgd, er blijkbaar niets was ingepland en bood hij zijn excuses aan.
Normaal gezien word ik opnieuw gecontacteerd voor een nieuwe afspraak.
Ja, ik mag het hopen, en vooral dat het deze keer doorgaat.

Hopelijk gebeurt dit geen tweede keer, maar aan sommige reviews op Trustpilot te lezen heb ik er niet direct een goed oog in eerlijk gezegd.

/rant

Is de klantenservice nu slecht geworden door de overname van Proximus of heb ik gewoon pech gehad?
 
Een week later tweede poging, dit keer tussen 9 en 13 uur.

Je raadt het nooit: nog steeds niemand gehoord of gezien. Daarstraks edpnet gebeld, ik moest maar wachten tot 13:30 en als er dan nog niemand was moest ik ze maar opnieuw bellen. :crazy:
Ik begin dit echt kotsbeu te worden eerlijk gezegd.
 
Een week later tweede poging, dit keer tussen 9 en 13 uur.

Je raadt het nooit: nog steeds niemand gehoord of gezien. Daarstraks edpnet gebeld, ik moest maar wachten tot 13:30 en als er dan nog niemand was moest ik ze maar opnieuw bellen. :crazy:
Ik begin dit echt kotsbeu te worden eerlijk gezegd.
Zijn ze nog langsgeweest? :unsure:
 
Zijn ze nog langsgeweest? :unsure:
Ja, uiteindelijk had de planning mij niet doorgegeven dat hij later zou zijn. 🤦‍♀️ Máár het is nog niet gedaan, want normaal gezien moest het een Proximustech zijn, maar het was er één van edpnet zelf om de één of andere reden. 🤦‍♀️ Die heeft wel tests gedaan en storingen vastgesteld, maar heeft nadien wéér 2 datums vastgelegd voor een Proximustech om het verder op te lossen.
Ik dacht al direct: PLEASE, NEE!! :wallbash:
Vorige week is er ook al niemand komen opdagen...
Dus ja, de volgende dagen wordt het weer onzeker afwachten.

EDIT: typo
 
Laatst bewerkt:
Oké mensen, ik denk dat ik hier een record aan het vestigen ben of zo. Ik wou dat dit een grap was, maar nee, helaas.

Wéér erachteraan gezeten, want - ik moet het al niet meer zeggen.
Rarara: "het is nog niet gelukt om een afspraak in te plannen"
WTF, ik had toch een afspraak gemaakt met Proximus via de edpnettech gisteren?!
"Ja maar het is te ingewikkeld voor Proximus op dit moment"
En mij verwittigen was dus wéér eens niet nodig.
"Ja, mijn excuses daarvoor"
STEEK ZE IN JE GAT.

Het is wéér verplaatst naar volgende week.

Tof, nóg een week langer met kapot internet dat 15x per uur hapert/uitvalt. :wallbash:

En dan blijft het nog stééds maar de vraag of er hier uiteindelijk iemand gaat verschijnen, dat is nog het meest frustrerende van al.
 
Terug
Bovenaan