Merci voor de tip @Tomski

Het is inderdaad die buurt ergens dat ik in gedachte heb. Weer valt wel tegen, waarschijnlijk gaan we zoals dit jaar begin juli dus dat kan wel tegenvallen.

Idd eten op restaurant is Peanuts in Duitsland. Heb ooit eens met mijn vrouw een BBQ op restaurant gedaan. Betalen per stuk vlees en per portie groenten. Half varken naar binnengespeeld + drank en we waren nog geen 30€ kwijt met ons 2. Ik moet wel toegeven ik weinig groenten genomen had om de prijs te drukken. 😆
Pas op, ge kunt chance hebben he met het weer begin juli. Maar mijn ervaring leert me dat juli statistisch gezien in het water meestal valt.
 
Pas op, ge kunt chance hebben he met het weer begin juli. Maar mijn ervaring leert me dat juli statistisch gezien in het water meestal valt.

In juli gaan wij altijd naar de wijnfeesten in Hochheim am Main. Dit jaar een aantal stevige regenbuien gehad toen. Verleden jaar was het afgelast wegens covid. De jaren daarvoor toch wel een aantal zonnige wijnfeesten gehad. Wij hebben de luxe dat mijn zuster in de buurt woont en wij vanuit haar plaats met de trein daar naartoe kunnen gaan. Niemand moet BOB zijn.

 
In juli gaan wij altijd naar de wijnfeesten in Hochheim am Main. Dit jaar een aantal stevige regenbuien gehad toen. Verleden jaar was het afgelast wegens covid. De jaren daarvoor toch wel een aantal zonnige wijnfeesten gehad. Wij hebben de luxe dat mijn zuster in de buurt woont en wij vanuit haar plaats met de trein daar naartoe kunnen gaan. Niemand moet BOB zijn.


Dat ligt natuurlijk een pak verwijderd van de alpen. In de bergen kan het rap omslaan van weer, een wolk die een berg voorbij moet en begint te stijgen.. hop drasj. En zeker omdat je daar in de buurt met de hoogste toppen van Duitsland zit, de Zugspitze en dan nog es aantal +2500meters in het karwendelgebergte en het wettersteinmassief. In juli heb je dan nog vaak last van een Nordstau, vochtige lucht vanuit het Noordwesten die tegen die eerste massieven aankletst en hoppa. Het spel zit op de wagen. In de winter resulteert dat in een pak sneeuw voor de Noordalpen. In juni/juli is dat door de hogere temperaturen veeeel regen.
 
  • Leuk
Waarderingen: F.A.
Nordstau? En ik die dacht dat da de file was door de wegenwerken op de noordzijde van de ring rond munchen :unsure:

Haha, ja da heet zo. Nordstau is goed voor Tirol, zwitserland en zo. Sudstau is goed voor de dolomiten en sudtirol. Weststau is alleen goed voor de franse alpen. In de winter dan he. In de zomer is da gewoon nat ipv sneeuw :laugh:
 
Partnachklamm heb ik ook nog gedaan in mijn tienerjaren.

Tirol is een 40km vanaf Mittenwald, dan zit je direct aan de andere kant van de Zugspitze, misschien dat dit kan helpen in geval van minder goed weer?

Vroeger gingen wij altijd halfweg juli naar Lermoos/Ehrwald, over het algemeen hadden wij toen redelijk weer.
Dat is wel al 15j geleden ofzo dus nu kan dat anders zijn :unsure:

Binnen een week of 2 zit ik ginder terug, eerste dag staat er alvast een bezoek aan het kerstmarktje in Garmisch gepland.
 
Iemand enig idee of duitsland, en vooral dan KEULEN een LEZ zone hanteert?

Wij zouden naar Phantasia land gaan, en blijven slapen in Keulen.
Maar wel met een oude Diesel 5 motor.

Ik zie dit terug:
Dus milieu sticker, maar ik ben zowiezo niet van plan in Keulen zelf binnen te rijden. We zoeken hotel net buiten stad, en gaan met de fietsen naar het centrum rijden.
Maar wat begrijpen ze als "stadcentrum of umweltzone" natuurlijk. Is dat dan heel die regio, of echt het stads kern centrum?


EDIT: . Daarnaast heeft de stad ook sinds april 2019 een dieselverbod voor alle dieselauto’s voor 2015 gebouwd.

Dus zelfs met milieu sticker mag mijn auto van 2009 (diesel) er niet in , lees ik.
Ok hun wetten. : https://milieustickervoorduitsland.be/vignet-en-umweltzone-keulen/
Dus pakweg in GREMBERGHOVEN parkeren, en van daar met fietsen naar keulen centrum, mag geen probleem zijn dus?
En wat als je via de google maps dan toch efkes via de autostrade in die "rode zone" rijd, ben je dan al meteen pakbaar voor boete?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
In de Paasvakantie gaan wij naar Kochem voor een week.

Tickets voor Phantasialand zijn alvast binnen. Iemand nog tips voor in de regio?
 
In de Paasvakantie gaan wij naar Kochem voor een week.

Tickets voor Phantasialand zijn alvast binnen. Iemand nog tips voor in de regio?
Onze reis werd vorig jaar vroegtijdig afgebroken door mijn vriendin die ziek is geworden. Maar volgende zaken stonden nog op de planning:

Bremmer Calmond
Bernkastel Keus.

Als je graag zaken bezoekt: Burg Eltz die hebben we wel kunnen bezoeken. Maar dat ligt wat noordelijker dan Cochem.
 
Tickets voor Phantasialand zijn alvast binnen. Iemand nog tips voor in de regio?
Wil ik uiteraard ook doen.
Ik zie nu op hun website 'promo' 41 euro, ipv 61 euro?
is dit echt een stunt, of is het altijd 41 euro?

en zetten ze gewoon 61 als clickbait om u rap te doen kopen?
 
Iemand enig idee of duitsland, en vooral dan KEULEN een LEZ zone hanteert?

Wij zouden naar Phantasia land gaan, en blijven slapen in Keulen.
Maar wel met een oude Diesel 5 motor.

Ik zie dit terug:
Dus milieu sticker, maar ik ben zowiezo niet van plan in Keulen zelf binnen te rijden. We zoeken hotel net buiten stad, en gaan met de fietsen naar het centrum rijden.
Maar wat begrijpen ze als "stadcentrum of umweltzone" natuurlijk. Is dat dan heel die regio, of echt het stads kern centrum?


EDIT: . Daarnaast heeft de stad ook sinds april 2019 een dieselverbod voor alle dieselauto’s voor 2015 gebouwd.

Dus zelfs met milieu sticker mag mijn auto van 2009 (diesel) er niet in , lees ik.
Ok hun wetten. : https://milieustickervoorduitsland.be/vignet-en-umweltzone-keulen/
Dus pakweg in GREMBERGHOVEN parkeren, en van daar met fietsen naar keulen centrum, mag geen probleem zijn dus?
En wat als je via de google maps dan toch efkes via de autostrade in die "rode zone" rijd, ben je dan al meteen pakbaar voor boete?

Voor €15 voor een sticker, zou ik het risico op een boete van €80 niet lopen. Voor zover ik weet zijn de controles wel nog beperkt tot politie die het moet opmerken, m.a.w. geen camera's die checken op vignetten.

In het verleden heb ik uit onwetendheid wel nog in Duitsland gereden zonder groene sticker, nu koop ik dat toch online de eerste keer dat ik met een nieuwe auto naar Duitsland rijd.
 
Voor €15 voor een sticker, zou ik het risico op een boete van €80 niet lopen. Voor zover ik weet zijn de controles wel nog beperkt tot politie die het moet opmerken, m.a.w. geen camera's die checken op vignetten.

In het verleden heb ik uit onwetendheid wel nog in Duitsland gereden zonder groene sticker, nu koop ik dat toch online de eerste keer dat ik met een nieuwe auto naar Duitsland rijd.
Ja maar die website zegt me dat ik, ook al heb ik zo'n sticker, toch niet mag rijden daar, omdat mijn wagen van voor 2015 is...

Dus heeft het niet veel zin toch? En ja , je kan nu wel zeggen: politie gaat echt wel niet controleren van welk jaar uw auto is, maar helaas ziet mijn auto er ook effectief uit van +10 jaar oud :D


copy paste: . Daarnaast heeft de stad ook sinds april 2019 een dieselverbod voor alle dieselauto’s voor 2015 gebouwd.
 
Bedankt voor de tips.

Die Bremmer Calmond wandeling zou ik zeker eens willen doen. Precies wel beter om zonder kinderen te doen
Moest je nog wandelingen zoeken in de buurt, stuur gerust een pb. Ik heb hier nog een rothergids liggen en kan gerust enkele screenshots maken van de PDF.
 
Ja maar die website zegt me dat ik, ook al heb ik zo'n sticker, toch niet mag rijden daar, omdat mijn wagen van voor 2015 is...

Dus heeft het niet veel zin toch? En ja , je kan nu wel zeggen: politie gaat echt wel niet controleren van welk jaar uw auto is, maar helaas ziet mijn auto er ook effectief uit van +10 jaar oud :D


copy paste: . Daarnaast heeft de stad ook sinds april 2019 een dieselverbod voor alle dieselauto’s voor 2015 gebouwd.
Op de autostrade geldt het verbod niet. Je mag er passeren. Wanneer je er af gaat, dan heb je wel een sticker nodig. Wij zijn jaren zonder sticker naar Duitsland gereden door heen het Ruhrgebied, dat volledig Umweltzone is. Nooit problemen gehad, maar om daar de autostrade af te rijden zouden we er wel 1 nodig gehad hebben.

Je moet kijken in welke categorie je wagen valt. Diesel, uitstoot, inhoud, ouderdom, Euronorm heeft invloed. Steden mogen categorie kiezen die ze toelaten he.

Btw mensen die stickers willen kopen. Koop ze in Duitsland zelf, elke garage, elk tankstation kan je zo ook kopen. 5 of 6 euro kosten die dan. Zelfs online via Duitse instanties kan je ze voor dezelfde prijs kopen en opgestuurd krijgen.
 
Onze reis werd vorig jaar vroegtijdig afgebroken door mijn vriendin die ziek is geworden. Maar volgende zaken stonden nog op de planning:

Bremmer Calmond
Bernkastel Keus.

Als je graag zaken bezoekt: Burg Eltz die hebben we wel kunnen bezoeken. Maar dat ligt wat noordelijker dan Cochem.
Burg Eltz is idd de moeite, daar ben ik ook al geweest.

Bernkastel-Kues is ook wel een mooi stadje, daar is er ook een ruïne.
Op een halve dag ofzo heb je het wel gezien daar, zo groot is het niet.

Qua parking in Bernkastel: tot de laatste keer dat ik er was (5 jaar geleden) kon je nog gratis parkeren aan de zijde van Kues, tussen de stopplaats voor campers en de minigolf langs het water.
Vandaar is het maar 10 minuutjes wandelen tot aan de brug en je zit in Bernkastel.
Wij zaten altijd in Lieser (klein dorpje naast Bernkastel).

Op’t gemak van Cochem naar Bernkastel langs de Moezel rijden vind ik al zalig, kom je in een leuk dorpje kun je al eens stoppen enzo.
Onderweg kom je dan ook Kloster Machern tegen (aan de Zeltinger Brücke, net voor Bernkastel), goed voor de innerlijke mens :wink:: https://www.brauhaus-kloster-machern.de/

Edit: zelf nog niet gedaan maar wel zien voorbij komen:

- https://klotti.de/ - Wild- & Freizeitpark Klotten indien je met kindjes zou gaan.
- Hangbrug Geierlay
- Trier vind ik in die streek ook wel eens leuk
 
Laatst bewerkt:
Toen ik deze herfst in Nürburg was inderdaad enkele van die bieren van Machern gedronken. Smaakten inderdaad wel.

Tip ooit gekregen van locals: de Fußweg van Bernkastel naar traben Trarbach is ook de moeite waard. Wij hebben die ooit gedaan en dan met de boot terug naar Bernkastel waar de auto stond.
 
De tickets voor Phantasialand dus gekocht.
Rest me enkel de vraag: wat zeker te doen in BONN en KEULEN ?

We zouden daar dus een verlengd weekend van maken, maar weten nog niet goed waar we nu best zouden overnachen.
Keulen is wel een bekendere stad van naam, maar langs de andere kant Bonn was vroeger de hoofdstad van west-duitsland, dus die stad zal ook wel wat te bieden hebben, denk ik dan?

Of loont het de moeite in elke stad 1 nachtje te slapen? We willen ze gerust beiden doen, maar is slechts 30 km van elkaar, dus lijkt ons dat niet echt de moeite om van hotel te veranderen na 1 nachtje al?
grtz
 
Terug
Bovenaan