Rode Duivels De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Ik vind het wel straf dat alle landen hun selecties bekend maken en bij de Belgen heb ik het gevoel dat dat nog een week of 2 gaat duren..

Edit: kheb het opgezocht 28mei
 
Ligt het aan mij of zijn echte goede verdedigers steeds schaarser aan het worden? Toch weinig landen met echt absolute toppers in de verdediging, zoals Italië met Maldini en Nesta indertijd.
 
Ligt het aan mij of zijn echte goede verdedigers steeds schaarser aan het worden? Toch weinig landen met echt absolute toppers in de verdediging, zoals Italië met Maldini en Nesta indertijd.

Dat is omdat modern voetbal veel meer vereist van voetballers. Ik vraag mij oprecht af of een Nesta en een Maldini vandaag de dag nog altijd zo hoog aangeschreven zouden staan.
 
Saliba en Gabriel kan je vergelijken met Maldini en Nesta. Die kunnen zo puur verdedigen, in de zin van perfect positiespel, tacklen als laatste redmiddel, zeer goed anticiperen en aanvoelen waar je mannetje wil lopen en waar de bal gaat komen.
 
Dat is omdat modern voetbal veel meer vereist van voetballers. Ik vraag mij oprecht af of een Nesta en een Maldini vandaag de dag nog altijd zo hoog aangeschreven zouden staan.
Goh misschien geen discussie om hier te voeren, maar dan kom je weer bij voetballers in hun tijdsgeest he. Toppers van toen zouden nu misschien niet top zijn, maar vice versa waarschijnlijk ook, in elk tijdperk wordt voetbal "anders" gespeeld.
 
We hebben Harry Maguire toch!

Er zijn in ieder geval genoeg centrale verdedigers waar de laatste jaren nog grof geld voor betaald is (Van Dijk, De Ligt, Dias, Gvardiol, ...). Of ze dat allemaal waard waren, is een andere vraag natuurlijk :tongue:

Misschien vallen ze iets minder op, omdat ze in het huidige moderne voetbal iets minder kunnen uitblinken? Of we kijken soms met teveel ontzag naar vedetten uit het verleden, dat kan ook
 
Ik ben die selectie van Oekraïne aan het bekijken, maar dat is buiten een paar uitschieters toch ook maar middelmaat.
 
Kunnen wij eigenlijk niet zoals City spelen? 4-1-4-1?

Casteels - Theate, Vertonghen, De Winter, Castagne - Onana - Doku, Trossard, De Bruyne, Bakayoko - Lukaku. Je kan in de plek van Bakayoko ook Tielemans zetten, naast De Bruyne centraal dan. En dan Trossard op de flank. Tielemans kan bij balverlies dan terugzakken als defensievere mid. CDK is ook een optie. Ik denk dat je toch iedereen kan doen zweten met een aanval Doku, Trossard, De Bruyne, Bakayoko/CDK/Tielemans, Lukaku/Openda.

Waarbij dan een van de backs of een van de CV's bij balbezit meeschuift naar het defensief middenveld. Gegarandeerd dat je er op de counter wel een paar binnenkrijgt, maar gewoon eentje meer scoren hé dan :unsure:
 
Kunnen wij eigenlijk niet zoals City spelen? 4-1-4-1?

Casteels - Theate, Vertonghen, De Winter, Castagne - Onana - Doku, Trossard, De Bruyne, Bakayoko - Lukaku. Je kan in de plek van Bakayoko ook Tielemans zetten, naast De Bruyne centraal dan. En dan Trossard op de flank. Tielemans kan bij balverlies dan terugzakken als defensievere mid. CDK is ook een optie. Ik denk dat je toch iedereen kan doen zweten met een aanval Doku, Trossard, De Bruyne, Bakayoko/CDK/Tielemans, Lukaku/Openda.

Waarbij dan een van de backs of een van de CV's bij balbezit meeschuift naar het defensief middenveld. Gegarandeerd dat je er op de counter wel een paar binnenkrijgt, maar gewoon eentje meer scoren hé dan :unsure:
Ik zou het graag zien gebeuren, maar uw middenveld gaat wanneer je een iet of wat degelijk land tegenkomt, compleet overlopen worden.

Met onze kern en het systeem dat Tedesco wil spelen, heb je in een ideaal scenario toch altijd twee verdedigende middenvelders nodig (Onana-Mangala vind ik het beste werken, Tielemans en Vranckx lijken me daar de eventuele back-ups).
 
Hopelijk zit hij er ook effectief bij, het zou absurd zijn om niet te kijken naar de enige speler die je hebt die wekelijks bij een topploeg in een topcompetitie in de basis staat en al een heel seizoen op hoog niveau presteert.
 
Ga je dan met 4 achteraan blijven spelen?
Wie gaat eruit voor hem? Ik zou persoonlijk Vertongen dan op de bank zetten. Afgelopen maanden is duidelijk geworden dat Jan echt wel te traag is geworden voor dit niveau en met Witsel heb je ook een ervaren man om naast een jongere verdediger te zetten.
 
Terug
Bovenaan