Amai, brainfart
Nevermind dan.
Het helpt er ook niet aan dat @berenod de toestand nog verwarrender maakt door het over dinsdag 23/05 te hebben. Ik heb de hele boel ook 3 keer herlezen denk ik
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Amai, brainfart
Nevermind dan.
Haha je hebt bewust hier ook een foute datum neergeschreven?Op dinsdag 23/5/2024 was de politie al volop de geparkeerde wagens aan het opschrijven.
22/01 was ne maandag22/01 is een donderdag. dus vermoedelijk ergens gewoon copy-paste gedaan en enkel de maand aangepast.
Ik heb een nieuwe moto gekocht, dus ik moest terug langs DIV passeren.Is geen ergernis op de weg, maar op de verkeersbelasting.
Voordat ik de auto had gekocht, had ik deze al berekend op de site van de Vlaamse overheid. Dus wist perfect hoeveel te verwachten.
Deze week mijn aanslagbiljet ontvangen van de auto (BIV + wegentaks) en dat lag ineens €1.200 hoger dan de berekening op de site. Dus ik dacht al van oei, ik heb blijkbaar serieus iets verkeerd ingevuld. Na het bekijken van het aanslagbiljet zag ik dat de fout eerder bij hun lag. Op de site vermelden ze dat ik naar de NEDC waarde moet zien en niet naar de WLTP (gaat om een 2dehands voertuig, die voor 2021 voor de eerste keer is ingeschreven in België).
Dus ik bel naar 1700 en ga naar de verkeersbelasting dienst. Ik dacht al in mijn eigen. Ik ga zo vriendelijk mogelijk zijn, want die mensen zullen elke dag wel bagger over hun krijgen. Dus ik leg het probleem uit en terwijl ik het uitleg onderbreekt die mij en zegt die op een frustrerende toon: Ben je niet tevreden, moet je maar een bezwaar indienen. Waarop ik dan nog zo vriendelijk mogelijk reageer. Ik bel eigenlijk enkel maar om te informeren of mijn gedachtegang correct is, het is toch de NEDC en niet de WLTP. Waarop het een paar seconde stil was en dan te horen kreeg een moment meneer. Na 30sec kwam hij terug en kreeg ik te horen van. Ja het is de WLTP en niet de NEDC, de reden is omdat het wordt uitgefaseerd.
Waarop ik zei. Oké bedankt voor de info, dan ben ik verkeerd. Vanaf dan was hij ook ineens vriendelijk.
Maar ik vond het toch een raar gegeven, dus nog even verder gekeken. Ik vul mijn chasisnummer in de simulatie en kreeg te zien dat mijn NEDC waarde verkeerd was, dit kwam overeen met de WLTP. In de simulatie vroegen ze dan ook nog steeds uitdrukkelijk achter de NEDC en niet de WLTP.
Dus dacht ik van. Ga toch nog een mail sturen, want dit klopt toch niet. S'avonds om 19:20 kreeg ik dan ineens een mail terug van Agentschap Vlaamse Belastingdienst. Waarin ze vermelde dat ik gelijk heb en het wel degelijk NEDC moet zijn. Maar dat de waarde van NEDC wel overeenkomt met de waarde dat ze hebben gekregen van de DIV. Dus zegt ze van. Je moet een bezwaar indienen met u gelijkvormigheidsattest, zodat je kunt aantonen aan de DIV dat ze de verkeerde waarde hebben ingevuld. Dan kunnen ze dat aanpassen en maken wij een nieuwe berekening.
Dus vandaag bezwaar indienen met de uitleg en kopie van gelijkvormigheidsattest, waar duidelijk opstaat dat ze zich hebben vergist. Ze hebben de WLTP waarde ingevuld bij NEDC waarde.
Het spijtig van heel deze zaak vind ik dat ik als burger naar de helpdesk bel om info te vragen en ze hier gewoon totale onzin liggen te vertellen. Het feit dat de DIV een fout heeft gemaakt, cva nog. Fouten maken is menselijk, ik maak ook fouten. Langs de andere kant, een andere burger zou het misschien ineens betaald hebben.
Spijtig genoeg niet de eerste keer dat ze een fout maken bij mijn. Zo heb ik 2 jaar geleden ook ineens een boete van de Vlaamse belastingdienst in mijn bus gehad van €7.000. Terwijl het hun eigen fout was. Dat duurt dan toch ook weer 1,5 maand om dat allemaal recht te zetten (mails versturen, bellen) en extra stress omdat er een som van €7.000 boven u hoofd hangt. Terwijl ik het allemaal perfect gedaan had zoals ze hadden gevraagd. Toen ook weer hetzelfde, als ik contact had met de helpdesk was dat ook weer info dat op niks sloeg. Ik moet altijd moeite doen om iemand te pakken te krijgen die tenminste weet, waar ze mee bezig zijn.
Kan zijn dat het bestuurlijke takelingen waren. In geval van nood / hoogdringendheid kan er getakeld worden op kosten van de gemeente.Op dinsdag 23/5/2024 was de politie al volop de geparkeerde wagens aan het opschrijven.
Ter info, er is effectief van dinsdag tot vrijdag een parkeerverbod aangevraagd, maar dat kunnen de chauffeurs natuurlijk niet met zekerheid opmaken uit het bord!
Enige kans om boete aan te vechten?
....
Deze morgen was het weer prijs.
Rijden in een fietsstraat voorbij een school. Het is spits dus een lange rij van auto's. Voor ons een auto net na het zebrapad dus stop ik voor het zebrapad om een moeder met haar kinderen over te laten steken. Komt er eentje aan volle snelheid vanuit de andere kant aangereden. Het scheelde geen 30cm of de kinderen lagen onder de auto. Het is een SCHOOLZONE met KINDEREN. Pas uw snelheid aan en denk goed na. Hij was zich nog van zijn dak aan het maken dat de moeder niet goed keek...Als ouder heb ik toch wel zin om zo een mensen uit hun auto te sleuren.
Staan we stil bij een schoolpoort omdat er file is en zet de ouder zijn/haar kinderen af en begint daarna te manoeuvreren om te draaien; zonder te kijken bruusk achteruit aan het rijden. Sensoren in de auto worden gek dus ik duw op de claxon om aan te duiden dat hij/zij bijna tegen ons aanzit. Het scheelde echt niet veel.
Wat is het toch met mensen. Waar halen die hun rijbewijs? Waar zitten die met hun hoofd?
Dat soort gevallen moeten ze gewoon uit het verkeer halen. Rijbewijs kwijt en auto in beslag genomen. Men is veel te soft voor zo'n types. Maar we delen liever boetes uit op plaatsen waar het easy money is maar amper bijdraagt aan de verkeersveiligheid.Fietsstraat, schoolzone, zone dertig, volle drukte met kinderen, fietsers, ouders op straat. En dan zo'n randdebiele gatachterlijke manoeuvres doen. Dat is gewoon vragen om accidenten.
Veel van die chauffeurs denken dat ze absolute voorrang hebben in de bebouwde kom, maar vergeten wel de voorwaarden.Daarnet een grimmige discussie gehad met een buschauffeur van de lijn. Hij reed al een tijdje in de verte voor mij in de bebouwde kom en pinkt dan naar rechts om zijn halte te doen. Ik verminderde al wat snelheid, maar op de moment dat ik er aan kwam pinkte hij nog steeds naar rechts dus besloot ik toch om door te rijden (er reden ook auto's achter mij). Juist op dat moment dat ik er volledig naast zat komt hij zonder pardon terug de baan op. Ik werd verplicht om uit te wijken naar het andere vak (thank god dat er op dat moment geen tegenligger was). Er kwam wel een andere bus aan maar die had duidelijk gezien wat er gebeurde dus die vertraagde al.
Ik claxonneerde logischerwijs en ging vervolgens parallel met hem staan waarna ik hem erover aansprak. Meneer begon natuurlijk over zijn voorrang in de bebouwde kom Zo een paar keer over en heen met verwijten naar elkaar geslingerd, tot ik zei dat hij een toontje lager mocht zingen omdat ik alles op dashcam heb staan (bluf). Vervolgens doorgereden omdat het weinig nut had en ik het andere verkeer ook niet langer wou ophouden.
Voor zover ik weet vervalt de snelheidslimiet na een kruising, alleen kan ik precies nergens vinden of een overweg dat ook is (mijn logica zou denken van wel).
Een overweg is geen kruispunt zoals @J Lawieck aanhaalt.Hier in de buurt is een stuk waar de gemeente een poging doet om de snelheid te verlagen. Alleen lijken ze wat moeite te hebben snelheidsborden plaatsen . Buiten de bebouwde kom dus vroeger 70 km/h, nu staat er bij bijna iedere kruising een bord met 50. Eerst hadden ze verschillende borden vóór de kruising gezet. Tijdje erna werden die juist geplaatst (na de kruising) maar ontbraken nog enkele punten in één richting. Nu lijkt het eindelijk redelijk in orde, alleen heeft men geen bord geplaatst na de overweg op die baan. Voor zover ik weet vervalt de snelheidslimiet na een kruising, alleen kan ik precies nergens vinden of een overweg dat ook is (mijn logica zou denken van wel).
Vandaag stond men daar plots te flitsen, wel in de andere richting. Maar als de snelheid niet gelijk is voor beide richtingen, kan men zoiets toch gemakkelijk betwisten of ben ik hier mis?
Is een weg zonder rijstroken of midellijn dus je kan hier in principe gewoon keren.
Ik ken wel verschillende plekken waar door foute borden de snelheid anders is per richting. Je kan dan met 70kmh naar je huis rijden, je oprit oprijden en de dag er op terug naar je werk rijden en geflitst worden omdat het er maar 50 is. Zulke dingen zijn wel aanvechtbaar natuurlijk, maar je ziet dergelijke fouten meer en meer heb ik de indruk. Gemeentes besparen precies op verkeersdeskundigen en plaatsen borden naar eigen dunk.Als een overweg niet als kruising wordt gezien, of toch de snelheidsbeperking niet laat vervallen, dan ia de snelheid gelijk in beide richtingen.
Het ging er meer over dat als de snelheid anders zou zijn voor de twee richtingen, je in principe die beperking niet kunt weten, mocht je keren in die straat, vandaar.
Hij moet eerst 3x (3 seconden) naar links pinken.Meneer begon natuurlijk over zijn voorrang in de bebouwde kom
Politie er bij gehaald dan? Zo een met teveel papieren moet je ook niet vertrouwen anders.Ik stond deze week stil voor het rood licht in mijn vak (reed dus niet rond) en kwam een Spaanse vrachtwagen tegen die naast mij rechts afdraaide door zijn groen licht. Jammer genoeg nam hij ook de rechterkant van mijn wagen mee.
En uiteraard solo habla español, 3 rijbewijzen op zak, talloze vervallen verzekeringspapieren. Top momentje van de week!
Heeft hij het volgehouden? De Oost-Europese vrachtwagenchauffeur die mij een tijd geleden had aangetikt op de E17 sprak ineens wel een beetje Engels toen de wegpolitie opdaagde en hem de les spelde. Vond ook eerst zijn juiste papieren niet, heeft meer dan een uur geduurd.Hoe je anno 2024 binnen Europa geen woord Engels begrijpt is mij een raadsel. Zeker als je constant op de baan bent.