De grote Gravelbike thread (Grail/Grizl)

Heb je een Grizl?


  • Totaal aantal stemmers
    50
Pirelli Cinturato Gravel M. Inderdaad het zwaarste profiel dat ze hebben, maar toch content dat ik daar voor gekozen heb! Vorige winter stond ik geregeld te voet, nu sleur ik me overal door. En bolt op asfalt nog verbazend goed ook. Fiets is een Trek Checkpoint sl6.

@Bloembak gpx is te downloaden op hun website. De hoogtemeters die ze daar aangeven kloppen wel niet, moet iets van een 800 zijn.
Ik heb ook die banden liggen, zeer content van! Bollen inderdaad goed.
 
Das gelek zeggen dat de Vlaamse versie van Spaghetti Bolognaise niks met Bolognaise te maken heeft... MTB in Vlaanderen is voor een groot deel van de mensen die het beoefenen nu eenmaal synonym met baggeren (In de winter. Ik weet het... tis nochtans een zomersport!!! :unsure: )
Het gebrek aan bergen zit er ook voor iets tussen natuurlijk....
 
Op mijn Grizl CF SL zitten de budget DT Swiss Gravel LN velgen. Degelijk, maar wel bijna 2,2kg degelijkheid.
Ik ben voorzichtig aan het kijken voor een alternatief.

De Hunt Alu 4 Season Gravel wielset van 1,7kg voor 450 euro ziet er interessant uit, maar ik heb geen ervaring met die hubs.
Iemand andere voorstellen?
 
Op mijn Grizl CF SL zitten de budget DT Swiss Gravel LN velgen. Degelijk, maar wel bijna 2,2kg degelijkheid.
Ik ben voorzichtig aan het kijken voor een alternatief.

De Hunt Alu 4 Season Gravel wielset van 1,7kg voor 450 euro ziet er interessant uit, maar ik heb geen ervaring met die hubs.
Iemand andere voorstellen?
Knoop doorgehakt: via via nog een kortingscode kunnen bemachtigen en voor 675 euro de Hunt 35 Carbon Gravel set besteld. 1490g, dat zal een groot verschil geven.

 
Knoop doorgehakt: via via nog een kortingscode kunnen bemachtigen en voor 675 euro de Hunt 35 Carbon Gravel set besteld. 1490g, dat zal een groot verschil geven.

Ik ben nieuwsgierig naar je bevindingen van deze wielset. Spreekt mij ook wel aan.
 
Knoop doorgehakt: via via nog een kortingscode kunnen bemachtigen en voor 675 euro de Hunt 35 Carbon Gravel set besteld. 1490g, dat zal een groot verschil geven.

Heb je nog zo een code?
Wel een interessant setje. Ook niet veel geld. Ik ben ook aan het kijken om die loodzware gravel LN's te vervangen.
Zelf was ik ook aan het kijken voor de gravel wielen van winspace.
 
Heb je nog zo een code?
Wel een interessant setje. Ook niet veel geld. Ik ben ook aan het kijken om die loodzware gravel LN's te vervangen.
Zelf was ik ook aan het kijken voor de gravel wielen van winspace.
Geen extra code meer, maar als je uw email opgeeft kan je met de code WELCOMEHUNT 50 euro korting krijgen bovenop de 25% korting die nu loopt.
 
Mijn oog laten vallen op een 3T Exploro. Ik ben een grote voorstander van lokaal kopen: ik steun met plezier de kleine zelfstandige fietsenmaker/alles custom mogelijk/zeer goede dienst na verkoop. Erg sympathieke kerel ook gewoon.

Ik heb in NL evenwel een verdeler gevonden met een stockmodel met Sram Force AXS voor amper 3.850 (of 4.550 met Zipp 303s). Dat is echt een "spotprijs", waar mijn lokale fietsenboer nooit in de buurt van kan komen vrees ik. Ik zie het anderzijds niet zitten/zou me schamen om voor een herstelling/whatever voor die nieuwe fiets dan binnen te stappen bij m'n lokale fietsenboer (mss onterecht)? En bij garantiegevallen mag ik uiteraard naar NL bollen (kleine 4 uur enkel).

Dilemma :help:
 
Laatst bewerkt:
  • Geweldig
Waarderingen: 515
Die zadelpen :D

Ziet er niet uit op die manier. Voor de rest wel dikke fiets natuurlijk.

Haha aan die zadelpen komt inderdaad precies geen einde op die foto :biglaugh:.

Soit, binnenkort eens afspraak maken met de fietsmaker en open kaart spelen over deze aanbieding, zien wel wat hij zegt :).
 
Mijn oog laten vallen op een 3T Exploro. Ik ben een grote voorstander van lokaal kopen: ik steun met plezier de kleine zelfstandige fietsenmaker/alles custom mogelijk/zeer goede dienst na verkoop. Erg sympathieke kerel ook gewoon.

Ik heb in NL evenwel een verdeler gevonden met een stockmodel met Sram Force AXS voor amper 3.850 (of 4.550 met Zipp 303s). Dat is echt een "spotprijs", waar mijn lokale fietsenboer nooit in de buurt van kan komen vrees ik. Ik zie het anderzijds niet zitten/zou me schamen om voor een herstelling/whatever voor die nieuwe fiets dan binnen te stappen bij m'n lokale fietsenboer (mss onterecht)? En bij garantiegevallen mag ik uiteraard naar NL bollen (kleine 4 uur enkel).

Dilemma :help:
Ik zou het niet doen, die afstand is mij te zot als er eens iets mis is. Liever een goede fietsenmaker vlakbij die kan helpen. Maar dat is een persoonlijke mening, het is gemoedsrust vs korting
Die 3T ziet er wel heel sportief uit, het verschil met een koersfiets lijkt me behoorlijk klein (wat meer tyre clearance, maar voor de rest...). Ziet er mij iets heel tof uit met 2de wielset voor op de weg (of zelfs niet eens....)
 
Ik zou het niet doen, die afstand is mij te zot als er eens iets mis is. Liever een goede fietsenmaker vlakbij die kan helpen. Maar dat is een persoonlijke mening, het is gemoedsrust vs korting
Die 3T ziet er wel heel sportief uit, het verschil met een koersfiets lijkt me behoorlijk klein (wat meer tyre clearance, maar voor de rest...). Ziet er mij iets heel tof uit met 2de wielset voor op de weg (of zelfs niet eens....)

100% akkoord. Het is enkel de hoge korting (6500 -> 3850) die me doet twijfelen. M’n fietsenmaker zou de fiets zelf daar mogen kopen en doorverkopen aan mij met een % - dat is me gemoedsrust wel waard.

En dat is exact waar ik hem voor zou kopen trouwens: 1 set met wegbanden en 1 set met dikke tractorbanden :).
 
Ik zou het niet doen, die afstand is mij te zot als er eens iets mis is. Liever een goede fietsenmaker vlakbij die kan helpen. Maar dat is een persoonlijke mening, het is gemoedsrust vs korting
Die 3T ziet er wel heel sportief uit, het verschil met een koersfiets lijkt me behoorlijk klein (wat meer tyre clearance, maar voor de rest...). Ziet er mij iets heel tof uit met 2de wielset voor op de weg (of zelfs niet eens....)
Zo een 3t speelt dan ook in het segment van de gravelracer.
Dat zijn inderdaad gewoon aggressieve koersfietsen waar bredere banden in kunnen. Al is breed ook relatief, er zijn er maar weinig waar bijvoorbeeld een 45mm in kan. Dat zijn pure speedmachines voor op minder uitdagend parcours.
 
Zo een 3t speelt dan ook in het segment van de gravelracer.
Dat zijn inderdaad gewoon aggressieve koersfietsen waar bredere banden in kunnen. Al is breed ook relatief, er zijn er maar weinig waar bijvoorbeeld een 45mm in kan. Dat zijn pure speedmachines voor op minder uitdagend parcours.

Op te lossen door 650b te steken (of 1x te rijden), dan kan je vrijwel alles steken.
 
Op te lossen door 650b te steken (of 1x te rijden), dan kan je vrijwel alles steken.
De 1x of 2x configuratie van eenzelfde frame geeft geen verschil op max tire clearance. Sommige frames zijn gemaakt voor maximale tire clearance en dan is 1x vaak de enige optie. Ook de 700c vs 650b kwestie is niet zo simpel als je het voorstelt. Alles hangt af van hoe de chainstay gevormd is.
 
De 1x of 2x configuratie van eenzelfde frame geeft geen verschil op max tire clearance. Sommige frames zijn gemaakt voor maximale tire clearance en dan is 1x vaak de enige optie. Ook de 700c vs 650b kwestie is niet zo simpel als je het voorstelt. Alles hangt af van hoe de chainstay gevormd is.

Had voor alle duidelijkheid enkel betrekking op de explore racemax (en niet elke gravelbike), waarvoor de 1x/2x set up wel degelijk een impact heeft op de clearance :).
 
Had voor alle duidelijkheid enkel betrekking op de explore racemax (en niet elke gravelbike), waarvoor de 1x/2x set up wel degelijk een impact heeft op de clearance :).
My bad! Inderdaad een hele unieke gravel fiets met die front derailleur die zo dicht op dat wiel zit.
 
Terug
Bovenaan