Afhaal De frituur

Ik kies er zelf ook voor om de thuis sauzen te gebruiken. De mayo van de frituur is niet slecht, maar als ik thuis kom is die mayo al een beetje opgewarmd wat ik niet lekker vind. De mayo uit de frigo daarentegen is lekker koel en zo fantastisch. Zout doe ik er zelf ook op thuis zodat ik mijn eigen hoeveelheid kan bepalen. Met zout van de frituur is die zout overal uitgestrooid naast het frietbakje en op het vlees, blegh.
Die van ons doet al zout erop wanneer ze in de grote frietenbak zitten. Daardoor alleen zout op de frieten.
 
Aii dat vind ik persoonlijk doodzonde (al doen we het hier thuis ook, keuze van de vriendin).
Thuis sauzen gebruiken ipv. frituur sauzen. De mayo van de frituur is zo uniek van smaak (ook wel niet zo lekker) dat het bijna jammer is om een frituur friet te soppen in een Devos Lemmens.

Voor de rest zalige bestelling, en friet in een puntzak :love2:
Ik moet toegeven dat ik volmondig met u eens ben, en tot voor kort ook altijd medelijden had met de mensen die thuis saus nemen.

Maar ik ben oud aan het worden, en de principes zijn precies wat aan het vervangen vanwege de inflatie. Potje mayo kost €1,3 maar daarmee heb ik niet genoeg (zuinig zijn met saus is extreem frustrerend), dus zou ik nu elke bestelling 2 potjes saus moeten kopen twv €2,6. Door de saus thuis te nemen valt het niet op dat de frituur hier belachelijk duur is geworden.

En ik pas ook niet in de financiële lade van de gemiddelde BG'er vrees ik 😥
 
Alles is fokking kostelijk geworden qua fastfood.

keTKNwv.jpeg
 
Ik moet toegeven dat ik volmondig met u eens ben, en tot voor kort ook altijd medelijden had met de mensen die thuis saus nemen.

Maar ik ben oud aan het worden, en de principes zijn precies wat aan het vervangen vanwege de inflatie. Potje mayo kost €1,3 maar daarmee heb ik niet genoeg (zuinig zijn met saus is extreem frustrerend), dus zou ik nu elke bestelling 2 potjes saus moeten kopen twv €2,6. Door de saus thuis te nemen valt het niet op dat de frituur hier belachelijk duur is geworden.

En ik pas ook niet in de financiële lade van de gemiddelde BG'er vrees ik 😥
Bwua nee, ik pak ook geen sauzen meer in de frituur. Zo'n klein potje is belachelijk weinig, twee potjes zou voor een klein/middel frietje nog lukken, maar als het ne goeie middel is zou ik al bijna een derde kunnen gebruiken.

Een fles Vandemoortele mayonaise kost in de winkel een euro of 7-8 en daar haal ik véél frituurporties uit. Iedereen moet zen geld verdienen, maar die sauzen voelen toch als afzetterij.
 
Van sauzen gesproken, ik hoop dat jullie frituren intussen ook al de goddelijkheid der sauzen aanbieden: jamballa!
 
Ik moet toegeven dat ik volmondig met u eens ben, en tot voor kort ook altijd medelijden had met de mensen die thuis saus nemen.

Maar ik ben oud aan het worden, en de principes zijn precies wat aan het vervangen vanwege de inflatie. Potje mayo kost €1,3 maar daarmee heb ik niet genoeg (zuinig zijn met saus is extreem frustrerend), dus zou ik nu elke bestelling 2 potjes saus moeten kopen twv €2,6. Door de saus thuis te nemen valt het niet op dat de frituur hier belachelijk duur is geworden.

En ik pas ook niet in de financiële lade van de gemiddelde BG'er vrees ik 😥
Volledig te begrijpen!
Hier in 't dorp vragen ze zelfs 0,20 euro voor satékruiden op de frieten :wallbash:

Bij mijn online bestellingen zet ik altijd een vriendelijke boodschap à la "Beste frietshop van de streek xxx".
Ik wacht wel nog steeds op een gratis pintje/cola/fanta/sprite 😇
 
Volledig te begrijpen!
Hier in 't dorp vragen ze zelfs 0,20 euro voor satékruiden op de frieten :wallbash:

Bij mijn online bestellingen zet ik altijd een vriendelijke boodschap à la "Beste frietshop van de streek xxx".
Ik wacht wel nog steeds op een gratis pintje/cola/fanta/sprite 😇
Da weiger ik te betalen satekruiden
 
Die van ons doet al zout erop wanneer ze in de grote frietenbak zitten. Daardoor alleen zout op de frieten.
Als ge het mee naar huis neemt, wordt die zout over de rest van je eten gestrooid door het geschud van je wandeling + auto/fiets. Tenzij ze de frieten apart verpakken natuurlijk, dan heb je dat niet.

Maar dan nog kies ik ervoor om zelf zout op te doen.
 
Tijdens de opleiding friturist, leerden we toch ook om niet te zouten. De frieten worden er wak van ;). Als eindwerk moesten we een business plan maken...marge dat er gepakt wordt op saus en vleesjes...niet normaal :)
Ik wist niet dat we een gediplomeerd friturist in ons midden hadden! Wel eerst zien proeven voordat ik het geloof.

Alles is fokking kostelijk geworden qua fastfood.

keTKNwv.jpeg
Onlangs nog eens in de KFC geweest, was bijna 25 euro voor mij alleen. Whuuuuut. Sindsdien vermijd ik die zaken ook, enkel de sporadische Steakhouse van BK komt er nog eens in. ZONDER TOMAAT.
 
Als ge het mee naar huis neemt, wordt die zout over de rest van je eten gestrooid door het geschud van je wandeling + auto/fiets. Tenzij ze de frieten apart verpakken natuurlijk, dan heb je dat niet.

Maar dan nog kies ik ervoor om zelf zout op te doen.
Geen last van eerlijk gezegd. Ligt ook niet gigantisch veel zout op.
 
Tijdens de opleiding friturist, leerden we toch ook om niet te zouten. De frieten worden er wak van ;). Als eindwerk moesten we een business plan maken...marge dat er gepakt wordt op saus en vleesjes...niet normaal :)
Hola hola, inside man hier.

Nog interessante dingen die je kan delen van het frituurleven?
 
Hola hola, inside man hier.

Nog interessante dingen die je kan delen van het frituurleven?
Haha, ik heb de opleiding gevolgd uit interesse ;). De mede-cursisten hadden min of meer concrete plannen :D. Wat ik vooral heb onthouden: het is een beroep waarbij dat je mensen gelukkig maakt, het is hard werken, dikke marges op sauzen, vleesjes en drank niet zozeer op de frieten, bintje is de beste aardappel voor een frietje en tegen juni bakken die bruiner doordat het zetmeel versuikerd is (dan wordt overgeschakeld op andere aardappelen of je moet een skilled friturist zijn om ze nog steeds perfect goudgeel te bakken), een goeie friet is goudgeel,....
 
Gezien het onbekend terrein is maar op safe gespeeld en een middel met stoofsaus & 2 curryworsten gepakt en onszelf gezet met een wachtpintje.
Op safe spelen en stoofvlees / stoof saus bestellen is voor mij onverstaanbaar.
Als er nu iets is dat gigantisch van frituur tot frituur kan verschillen is het dat toch.
Moedige man maar uw nick klopt hier volledig DWOAZN!
Ale chance dat het goed is uitgedraaid.
 
Maar dees is er toch echt over, nen burger zelf niks decadent van keuze, zonder menu, en ochotte 21 nuggetjes. Jawatte, dat moeten gouden nuggets zijn...

@Beffer, den euro is blijkbaar vervangen door de BEF.
Aaah den tijd van den BEF, hoe zalig was da man! Wat betreft die prijs van die Chicken Mc dinges van mijn kloten, kzou daar direct van mijn bakkes maken genre Cartman style
 
Laatst bewerkt:
Haha, ik heb de opleiding gevolgd uit interesse ;). De mede-cursisten hadden min of meer concrete plannen :D. Wat ik vooral heb onthouden: het is een beroep waarbij dat je mensen gelukkig maakt, het is hard werken, dikke marges op sauzen, vleesjes en drank niet zozeer op de frieten, bintje is de beste aardappel voor een frietje en tegen juni bakken die bruiner doordat het zetmeel versuikerd is (dan wordt overgeschakeld op andere aardappelen of je moet een skilled friturist zijn om ze nog steeds perfect goudgeel te bakken), een goeie friet is goudgeel,....
Ondertussen naar de achtergrond verdreven door de rassen challenger (erg langwerpige aardappel die goed bakt) en fontane (bakt gemakkelijk goudgeel)
 
Eten jullie soms ook nog een bicky met de oranje bicky saus of een bicky frik
Nog nooit gehoord van een bicky frik, maar af en toe kom je nog een frituur die die oranje saus gebruikt tegen. Ik vind dat ergens wel eens een aangename afwisseling, hoewel ik de drie sauzen apart toch beter vind.
Die oranje saus is elke keer hetzelfde: "moh, dat is lang geleden, dat smaakt mij nu nog eens zie." Maar na de 5e bickycheese die avond wil je toch nog eens ene met de drie sauzen.
 
Terug
Bovenaan