artificial intelligence: voor of tegen ?

ben jij:

  • voorstander

    Stemmen: 55 57,3%
  • tegenstander

    Stemmen: 18 18,8%
  • neutraal

    Stemmen: 23 24,0%

  • Totaal aantal stemmers
    96
Aangezien mijn ceo net heeft verkondigd dat hij verwacht om minstens de helft van de jobs in de firma te vervangen binnen de 5 jaar: tegen
Als uw CEO u als tip geeft dat je beter met AI leert werken, dan zou ik dat beginnen doen ipv er tegen te zijn...
Of denk je dat die andere helft van de jobs diegenen gaan zijn die tegen AI zijn ;)
 
Als uw CEO u als tip geeft dat je beter met AI leert werken, dan zou ik dat beginnen doen ipv er tegen te zijn...
Of denk je dat die andere helft van de jobs diegenen gaan zijn die tegen AI zijn ;)
Maar dat is toch totaal niet wat er staat?
 
Ik vraag me af hoeveel rekenkracht een organisatie zoals nsa nodig heeft om op al het communicatieverkeer(bijna) real time AI toe te passen. Je stuurt een filmpje of belt met iemand en vervolgens worden het beeld, geluid en tekst direct geanalyseerd. Op basis van die analyses krijg je een score.
Ik ga er vanuit dat ze dit nu al doen, maar dan enkel van targets. Bij de rest enkel analyse op meta data.
 
Ik weet niet of het onder ai valt, maar het zou wel kunnen in de toekomst dat je gewoon een paar zoekwoorden hiervoor moet typen.
Die filmpjes dat ze nu kunnen maken met fragmenten uit youtube en zo iemand iets laten zeggen die totaal fake is lijkt me toch echt een gevaar. Als dat nog een beetje verbeterd wordt ga je dat totaal niet meer zien dat het fake is.

Idem met die foto's die bewerkt worden waar nu veel om te doen is. OK, photoshop bestond ook al. Maar het gaat niet lang duren voor je die dingen met een app kan en dan doet iedereen het.

Oplichters gaan in hun handjes wrijven met die dingen. En wat moet je dan nog gaan geloven? De extremen ga je er wel zelf uit halen, maar al de rest?

Of jonge pubers waar ze zo een fake foto/filmpje van maken en hiermee jaren gepest gaan worden?
 
Inderdaad, dat gaat echt de hel worden. Maar wel leuk voor oplichters en pesters.
Als ik zie hoeveel mensen nu al opgelicht worden via phishing (sommige zitten wel ook goed in elkaar moet ik wel toegeven). Dan gaat dat echt een grote ramp worden op dat vlak.
 
Als ik zie hoeveel mensen nu al opgelicht worden via phishing (sommige zitten wel ook goed in elkaar moet ik wel toegeven). Dan gaat dat echt een grote ramp worden op dat vlak.
Tegelijk worden de phishing scanners ook getraind door AI en daardoor beter en beter. Ik geef toe dat het een spel van kat en muis is. Maar het is niet dat de bad guys alleen er profijt uit halen, en de good guys niet.
 
voor de tijdperiode waarin we nu leven ben ik er tegen.

In de verre toekomst waar AI alles voor de mensen kan doen, dus ook effectief alle jobs van mensen kan vervangen en de mensen dus een basisinkomen hebben voor simpelweg niks te doen, daar ben ik dan voor
 
Als ik zie hoeveel mensen nu al opgelicht worden via phishing (sommige zitten wel ook goed in elkaar moet ik wel toegeven). Dan gaat dat echt een grote ramp worden op dat vlak.
ik vermoed dat men niet anders zal kunnen dan evolueren naar een systeem waarbij video's ge"ID"d zullen worden, zodat de eigenaar aangeeft dat hij geen AI heeft gebruikt én daarvoor aansprakelijk zal kunnen gesteld worden indien ze wel geëdit zijn.
 
ik vermoed dat men niet anders zal kunnen dan evolueren naar een systeem waarbij video's ge"ID"d zullen worden, zodat de eigenaar aangeeft dat hij geen AI heeft gebruikt én daarvoor aansprakelijk zal kunnen gesteld worden indien ze wel geëdit zijn.
Net een zaak in de media hier omdat een bank zo een " Klant Jefke bla bla bla bij deze bank". Blijkt dat klant Jefke een AI generated foto was. Dus nu gaan er inderdaad stemmen op om net als bij geretoucheerde foto's dat duidelijk te moeten aangeven.

Uiteraard helpt dat niet voor criminele figuren
 
Net een zaak in de media hier omdat een bank zo een " Klant Jefke bla bla bla bij deze bank". Blijkt dat klant Jefke een AI generated foto was. Dus nu gaan er inderdaad stemmen op om net als bij geretoucheerde foto's dat duidelijk te moeten aangeven.

Uiteraard helpt dat niet voor criminele figuren
In de toekomst wel denk ik. Ik denk dat we net zoals we adblockers hebben ook ai-unverified blokkers zullen hebben, die waarschuwingen zullen geven bij sites wiens identiteit niet bevestigd is via dingen zoals Itsme. Dan kan zo'n site nog altijd gehacked zijn, maar zal je al minstens een basisbeveiliging hebben.
 
In de toekomst wel denk ik. Ik denk dat we net zoals we adblockers hebben ook ai-unverified blokkers zullen hebben, die waarschuwingen zullen geven bij sites wiens identiteit niet bevestigd is via dingen zoals Itsme. Dan kan zo'n site nog altijd gehacked zijn, maar zal je al minstens een basisbeveiliging hebben.
Mja tuurlijk, in theorie, maar hoeveel mensen gebruiken adblockers als je naar de totale populatie kijkt en al helemaal als we over mobiele toestellen spreken? Ik schat zeker minder dan de helft.
 
Mja tuurlijk, in theorie, maar hoeveel mensen gebruiken adblockers als je naar de totale populatie kijkt en al helemaal als we over mobiele toestellen spreken? Ik schat zeker minder dan de helft.
Google zal geen adblockers promoten en de EU zal ook nooit adblockers verplichten. Maar zoiets als een "verified legitimate site"? Dat zie ik wel verplicht worden als check (net zoals https-sites nu ook al in de praktijk aangeduid worden, maar waar je natuurlijk niet zeker genoeg bent).
 
Op dit moment, hoe de wereld nu werkt en in elkaar zit ben ik er zeker tegen. Vanaf de grote bazen de kans hebben zullen ze proberen om veel mensen te ontslaan en te vervangen door AI.
 
In de Slimste mens ter wereld gebruiken ze AI beelden. Zo vind ik het wel leuk eerlijk gezegd. Zotte foto’s tonen (en maken) op 5’ tijd
 
Op dit moment, hoe de wereld nu werkt en in elkaar zit ben ik er zeker tegen. Vanaf de grote bazen de kans hebben zullen ze proberen om veel mensen te ontslaan en te vervangen door AI.
Het is toch ook niet de bedoeling om nutteloze jobs bestaande te houden?
Er zijn al 100-en jobs uitgestorven door nieuw technologie he. Vroeger moest er iemand rond gaan om de straatlampen aan en uit te doen, al goed dat die toen niet gezegd hebben "elektriciteit, dat moeten ze verbieden! Dat gaat jobs kosten!"
 
Terug
Bovenaan