Are we alone...? Het buitenaardse leven-topic.

Ik kan ‘m helaas niet afspelen maar ik ben ook niet ingelogged op reddit (accountgegevens kwijt). Van wanneer is deze opname? Want deze meneer zegt ook zoiets: https://businessam.be/verbluffende-...aan-en-ze-hebben-een-deal-gesloten-met-de-vs/
Op 87-jarige leeftijd lijkt Haim Eshed vastbesloten alles te onthullen wat hij weet. Daarom heeft hij net een boek gepubliceerd, getiteld The Universe Beyond the Horizon – Conversations with Professor Haim Eshed. De militair en academicus doet er onder meer uit de doeken hoe de aliens ons hebben gered van nucleaire rampen.


Altijd het geld volgen. het is niet omdat het een gepensioneerde generaal is met awards dat dat altijd gaat om een ethisch correct persoon is zonder financiële belangen :p.
 
  • Leuk
Waarderingen: math
Op 87-jarige leeftijd lijkt Haim Eshed vastbesloten alles te onthullen wat hij weet. Daarom heeft hij net een boek gepubliceerd, getiteld The Universe Beyond the Horizon – Conversations with Professor Haim Eshed. De militair en academicus doet er onder meer uit de doeken hoe de aliens ons hebben gered van nucleaire rampen.


Altijd het geld volgen. het is niet omdat het een gepensioneerde generaal is met awards dat dat altijd gaat om een ethisch correct persoon is zonder financiële belangen :p.
The Galactic Federation? Doet mij denken aan Galaxy Quest met Tim Allen. Ondergrondse basis op Mars enzovoort? Zou wel interessant zijn, maar vraag me af dat hij niet Alzheimer heeft.
 
Op 87-jarige leeftijd lijkt Haim Eshed vastbesloten alles te onthullen wat hij weet. Daarom heeft hij net een boek gepubliceerd, getiteld The Universe Beyond the Horizon – Conversations with Professor Haim Eshed. De militair en academicus doet er onder meer uit de doeken hoe de aliens ons hebben gered van nucleaire rampen.


Altijd het geld volgen. het is niet omdat het een gepensioneerde generaal is met awards dat dat altijd gaat om een ethisch correct persoon is zonder financiële belangen :p.
Hmm, verdien je zoveel aan een boek? Al dat werk … tenzij hij gebruik heeft gemaakt van een ghoast writer.. (dat zou ik doen). Kan je niet meer verdienen door een lucratieve deal voor een interview af te spreken? Heeft hij geld nodig? Geen idee. Zou zo maar kunnen. Aan de andere kant kan je zeggen dat hij ook iets te verliezen heeft: zijn reputatie. Is die nog belangrijk voor hem? Geen idee. Zou zomaar kunnen. Als het klopt wat hij zegt, zou hij het dan hebben mogen onthullen zonder dat Israelische overheid daarvan weet heeft? Zou die niet in actie zijn gekomen? Als het niet waar is, waarom wordt hij dan niet openlijk of subtiel weggezet als een dementerende persoon door deze overheid. Wat betekent deze stilte vanuit die hoek rondom dit nieuws?

Overigens net het betreffende filmpje op YouTube bekeken en Colonel Karl Nell noemt oa Haim Eshed die net als hij naar buiten zijn getreden met dezelfde informatie. Is het een grap of een complot? Hoe meer mensen er bij betrokken zijn hoe minder een grap of complot waarschijnlijk wordt, lijkt mij. Er is nl een bepaalde maat aan ingewijden waarbij je nog denkt… als ik lek of een ander dan weten ze wel uit welke hoek dat komt. Weten veel mensen ervan, wordt een lek veel waarschijnlijker (ik geloof dat bij 6 mensen die iets geheim moeten houden er al uitgegaan wordt van 1 lek). Waarmee ik wil zeggen dat als het een grap of complot ís, en dit nieuws dus niet waar is, er waarschijnlijk al gelekt zou zijn, gezien alle namen die genoemd zijn die dit onderschrijven.. Een grap volhouden met zoveel mensen is onmogelijk, lijkt mij.

Stel dat het waar is en dat men het grote publiek wil voorbereiden op intelligent buitenaardsleven dat hier op aarde is maar nog niet herkenbaar is of gezien kan worden door het grote publiek, zonder dat er paniek uitbreekt zoals in de jaren ‘50… op welke termijn kunnen we dan de eerste beelden of het eerste interview op tv zien? Binnen de komende 5, 10 jaar of duurt dat nog eens een jaar of 70 à 80? Ik ben zo benieuwd hoe die gasten er dan uit zouden zien. Pas dan kan ik het ook echt geloven.
 
Laatst bewerkt:
Hmm, verdien je zoveel aan een boek? Al dat werk … tenzij hij gebruik heeft gemaakt van een ghoast writer.. (dat zou ik doen). Kan je niet meer verdienen door een lucratieve deal voor een interview af te spreken? Heeft hij geld nodig? Geen idee. Zou zo maar kunnen. Aan de andere kant kan je zeggen dat hij ook iets te verliezen heeft: zijn reputatie. Is die nog belangrijk voor hem? Geen idee. Zou zomaar kunnen. Als het klopt wat hij zegt, zou hij het dan hebben mogen onthullen zonder dat Israelische overheid daarvan weet heeft? Zou die niet in actie zijn gekomen? Als het niet waar is, waarom wordt hij dan niet openlijk of subtiel weggezet als een dementerende persoon door deze overheid. Wat betekent deze stilte vanuit die hoek rondom dit nieuws?

Overigens net het betreffende filmpje op YouTube bekeken en Colonel Karl Nell noemt oa Haim Eshed die net als hij naar buiten zijn getreden met dezelfde informatie. Is het een grap of een complot? Hoe meer mensen er bij betrokken zijn hoe minder een grap of complot waarschijnlijk wordt, lijkt mij. Er is nl een bepaalde maat aan ingewijden waarbij je nog denkt… als ik lek of een ander dan weten ze wel uit welke hoek dat komt. Weten veel mensen ervan, wordt een lek veel waarschijnlijker (ik geloof dat bij 6 mensen die iets geheim moeten houden er al uitgegaan wordt van 1 lek). Waarmee ik wil zeggen dat als het een grap of complot ís, en dit nieuws dus niet waar is, er waarschijnlijk al gelekt zou zijn, gezien alle namen die genoemd zijn die dit onderschrijven.. Een grap volhouden met zoveel mensen is onmogelijk, lijkt mij.

Stel dat het waar is en dat men het grote publiek wil voorbereiden op intelligent buitenaardsleven dat hier op aarde is maar nog niet herkenbaar is of gezien kan worden door het grote publiek, zonder dat er paniek uitbreekt zoals in de jaren ‘50… op welke termijn kunnen we dan de eerste beelden of het eerste interview op tv zien? Binnen de komende 5, 10 jaar of duurt dat nog eens een jaar of 70 à 80? Ik ben zo benieuwd hoe die gasten er dan uit zouden zien. Pas dan kan ik het ook echt geloven.

Ik zie drie mogelijkheden:

1) Het is een klein complot onder een beperkt aantal ex-militairen,... om mensen geld te ontfutselen via boeken, media, nieuwsbrieven,....
Beetje een vorm van een cryptoscam :p. Paar mensen pushen het idee, ze lokken "investeerders" en zijn dan weg. Maar het is een tikkeltje uit de hand gelopen.


2) Het is een groter complot in samen werking met privébedrijven om geld te ontfutselen van de overheid naar bedrijven onder het mom van onderzoek naar buitenaardse intelligentie. Dat is zeker niet de eerste keer dat mensen verhalen verzinnen om geld van de overheid te krijgen voor hun projecten :p.
Elon Musk doet hetzelfde. Overdreven beloftes, veel te idealistische plannen,... lanceren en publiek geld losweken van politici die populair willen overkomen met "wij investeren in de toekomst".


3) Het is een complot om de politieke debatten te beïnvloeden met fake nieuws.
Saillant detail: ‘Trump stond op het punt om dat allemaal te onthullen, maar de buitenaardse wezens van de Galactische Federatie vroegen om de mensheid eerst te laten kalmeren’

Stel je voor dat Trump over twee maand dit bevestigt. Biden en de huidige regering positioneren als leugenaars die de feiten proberen te verdoezelen. (Maar alles was al een verzinsel. Pure fake nieuws. Het is Trump dus het zou mij eigenlijk niet eens verbazen dat hij plots gaat claimen dat dit allemaal waar is.)
Hij kan zijn verhaal opnieuw doen met iets nieuws over het klassiek thema dat de overheid en de politieke elite niet te vertrouwen is, zaken verbergt bij de burgers en hij de boel gaat opruimen.
Dan verbaast het mij niet dat er een Israëlisch ex-generaal mee in het verhaal zit want ik denk dat sommigen daar liever Trump hebben dan Biden :p. Zo'n ex-generaal is dan de ideale persoon want hij werkt niet meer voor de Israëlische overheid maar je hebt nog altijd het autoriteitsargument. ("Zo'n respectabele ex-generaal die vaak onderscheiden is, dan moet er wel iets van zijn")

Het zal dan ook niet de eerste keer zijn dat Trump met een volledig verzonnen verhaal afkomt. (Obama birth certificate :p)


Iedereen die "normaal" is, wil zich niet moeien ermee. Maar ex-militairen hebben veel minder verliezen en wat cash geld op de rekening voor de kinderen, dat is altijd welkom.





Dit alles kunnen ze volhouden omdat er geen enkel fysiek bewijs is die hun claims kunnen weerleggen of bevestigen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: math
1) Het zal dan ook niet de eerste keer zijn dat Trump met een volledig verzonnen verhaal afkomt. (Obama birth certificate :p)


2) Iedereen die "normaal" is, wil zich niet moeien ermee. Maar ex-militairen hebben veel minder verliezen en wat cash geld op de rekening voor de kinderen, dat is altijd welkom.

3) Dit alles kunnen ze volhouden omdat er geen enkel fysiek bewijs is die hun claims kunnen weerleggen of bevestigen.
Wat betreft 1) Trump verzint veel voornamelijk om anderen zwart te maken, altijd wel met een doel voor zichzelf. En daarbij kan hij zich moeilijk inhouden maar hij kan het wel, al moet dat met een flinke dreiging van buitenaf waarbij hij veel te verliezen heeft. Dat is ook de reden waarom hem lang niet alles verteld is, denk ik, door een (aantal) dienst(en). Daarbij is hij lui en leest kennelijk ook niet alles. En ik kan mij voorstellen dat je daarom Trump de meest onwaarschijnlijke dingen juist wel vertelt (met name omdat zijn interesses daarin ook eerder zal liggen (gezien de afwezigheid van enig concentratievermogen behalve als het om hemzelf, geld en goud of mooie vrouwen gaat) omdat als hij het vertelt, hij eerder niet geloofd wordt dan wel! 😂. Hij regeert dmv de emoties die hij bij anderen oproept, niet dmv zijn visies, kennis, filosofie, levensbeschouwing, wijsheid of idealen. Hij is een grote intrigant. Dus als je belangrijke informatie niet mag achterhouden voor de president maar ook niet actief onder de aandacht wil brengen, kom je met een “moet je nou eens horen, dit gelooft niemand (ondanks dat het waar is)” én een pak papier met “lees dit ook nog eens, daar staat de rest in van alle informatie waarvan een president op de hoogte moet zijn”.

Met 2) begrijpt ik niet goed wat je bedoelt.. zoals ik het nu zie is dat er kennis is, vanuit en een aantal mensen die in “the loop” waren, klappen nu uit de school met een redelijk zelfde verhaal (wat dan weer pleit dat het waar kan zijn). Mensen zoals jij en ik hebben geen kennis tot dat soort geheimen, dus dat wij er niet van zouden weten, pleit ook weer voor dat het waar kan zijn.

Wat betreft 3): een gebrek aan bewijs is nog altijd geen bewijs dat iets een leugen is. Er is vooralsnog geen bewijs om het te kunnen staven als waarheid of als leugen.

Jouw drie mogelijkheden zijn mi niet compleet. Er kan er sowieso eentje bij, namelijk dat het waar is.
Het zou het best eens waar kunnen zijn omdat er meerdere hooggeplaatste militairen een eenduidig verhaal vertellen.

En misschien verdien je niet veel als militair maar je bent wel opgeleid om tot in elke vezel eer en vaderlandsliefde te voelen. En als je op geld belust bent, kies je niet voor zo’n carrière. Maar stel, er zitten er een paar bij die dit wel om het geld doen.. zou dat dan niet zijn uitgekomen? En zou dat dan niet naar buten komen en gebruikt worden om te kunnen zeggen dat het dus wel niet zal kloppen? En daarbij, geld opstrijken, zal voor de eerste drie of zo opgaan? Op een bepaald moment is iets nogwel nieuwswaardig maar niet meer verkoopwaardig.

Nee, ik dacht eerder, bij het lezen van het interview met Haim Eshed, dat hij dementerend was omdat ik mij niet kon voorstellen dat na decennia lang ufo-gelovers (waaronder ook laaggeplaatste militairen die over hun ervaringen vertelden) te hebben neergezet als kinderlijke fantasten, mensen met een draadje los. gaatje in hun hoofd, een militair zijn reputatie op die manier te grabbel zou gooien. Dus dàt óf het was een poging om te gaslighten. Dus ergens opwijzen (naar vogels in de lucht) zodat je de tanks die aankomen rollen over land niet ziet.. ik noem maar wat.. dat is beide, nu er meer interviews met anderen zijn, niet zo waarschijnlijk meer.
Dus, zou het dan toch waar kunnen zijn?
 
Er is gebrek aan bewijs dat er een doofpot-operatie aan de gang is waarbij het bestaan van een NHI (non-human intelligence) wordt weggehouden van het publiek of van het neerstorten van buitengewone UAP's en de daaruit vloeiende 'crash retrievals'.

Er zijn echter voldoende aanwijzingen dat die 'toestellen' wel bestaan. 'Toestellen' zijnde objecten die buitengewone vliegeigenschappen vertonen (instant acceleratie die elke piloot en apparatuur aan boord zou doden of vernietigen (tientallen g tot veelvouden daarvan), snelheden tot tientallen keer de geluidssnelheid, geen waarneembare aandrijving, onconventionele vormen...). Daaruit kan ik enkel concluderen dat deze vliegtuigen, of-hoe-je-ze-ook-moet-noemen, bestaan. Uit sommige getuigenissen blijkt ook nog eens dat deze geen 'sonic boom' vertonen bij het breken van de geluidssnelheid en dat ze zowel door lucht als water reizen. Aangezien ze intelligent gedrag vertonen is het meest logische dat deze van ons, mensen, zijn. Het enige vreemde aan heel dit verhaal is dan: hoe kon de mens deze technologische stappen zetten in de afgelopen decennia? Als, als, deze tastbare objecten zijn, dan flirten ze met de meest exotische (theoretische) vormen van de fysica die er zijn.

Dus 'ze' zijn tastbaar en dan krijg je een punthoofd.
Of 'ze' zijn eigenlijk dit: https://www.twz.com/29505/the-navys...e-capability-will-change-naval-combat-forever

...wat sommige zaken kan verklaren, maar waarschijnlijk niet de getuigenissen waarbij piloten bijna botsten met die dingen en ze de 'buitengewone' vliegeigenschappen met hun eigen ogen mochten aanschouwen.
 
Wat betreft 1) Trump verzint veel voornamelijk om anderen zwart te maken, altijd wel met een doel voor zichzelf. En daarbij kan hij zich moeilijk inhouden maar hij kan het wel, al moet dat met een flinke dreiging van buitenaf waarbij hij veel te verliezen heeft. Dat is ook de reden waarom hem lang niet alles verteld is, denk ik, door een (aantal) dienst(en). Daarbij is hij lui en leest kennelijk ook niet alles. En ik kan mij voorstellen dat je daarom Trump de meest onwaarschijnlijke dingen juist wel vertelt (met name omdat zijn interesses daarin ook eerder zal liggen (gezien de afwezigheid van enig concentratievermogen behalve als het om hemzelf, geld en goud of mooie vrouwen gaat) omdat als hij het vertelt, hij eerder niet geloofd wordt dan wel! 😂. Hij regeert dmv de emoties die hij bij anderen oproept, niet dmv zijn visies, kennis, filosofie, levensbeschouwing, wijsheid of idealen. Hij is een grote intrigant. Dus als je belangrijke informatie niet mag achterhouden voor de president maar ook niet actief onder de aandacht wil brengen, kom je met een “moet je nou eens horen, dit gelooft niemand (ondanks dat het waar is)” én een pak papier met “lees dit ook nog eens, daar staat de rest in van alle informatie waarvan een president op de hoogte moet zijn”.

Met 2) begrijpt ik niet goed wat je bedoelt.. zoals ik het nu zie is dat er kennis is, vanuit en een aantal mensen die in “the loop” waren, klappen nu uit de school met een redelijk zelfde verhaal (wat dan weer pleit dat het waar kan zijn). Mensen zoals jij en ik hebben geen kennis tot dat soort geheimen, dus dat wij er niet van zouden weten, pleit ook weer voor dat het waar kan zijn.

Wat betreft 3): een gebrek aan bewijs is nog altijd geen bewijs dat iets een leugen is. Er is vooralsnog geen bewijs om het te kunnen staven als waarheid of als leugen.

Jouw drie mogelijkheden zijn mi niet compleet. Er kan er sowieso eentje bij, namelijk dat het waar is.
Het zou het best eens waar kunnen zijn omdat er meerdere hooggeplaatste militairen een eenduidig verhaal vertellen.

En misschien verdien je niet veel als militair maar je bent wel opgeleid om tot in elke vezel eer en vaderlandsliefde te voelen. En als je op geld belust bent, kies je niet voor zo’n carrière. Maar stel, er zitten er een paar bij die dit wel om het geld doen.. zou dat dan niet zijn uitgekomen? En zou dat dan niet naar buten komen en gebruikt worden om te kunnen zeggen dat het dus wel niet zal kloppen? En daarbij, geld opstrijken, zal voor de eerste drie of zo opgaan? Op een bepaald moment is iets nogwel nieuwswaardig maar niet meer verkoopwaardig.

Nee, ik dacht eerder, bij het lezen van het interview met Haim Eshed, dat hij dementerend was omdat ik mij niet kon voorstellen dat na decennia lang ufo-gelovers (waaronder ook laaggeplaatste militairen die over hun ervaringen vertelden) te hebben neergezet als kinderlijke fantasten, mensen met een draadje los. gaatje in hun hoofd, een militair zijn reputatie op die manier te grabbel zou gooien. Dus dàt óf het was een poging om te gaslighten. Dus ergens opwijzen (naar vogels in de lucht) zodat je de tanks die aankomen rollen over land niet ziet.. ik noem maar wat.. dat is beide, nu er meer interviews met anderen zijn, niet zo waarschijnlijk meer.
Dus, zou het dan toch waar kunnen zijn?

1) met Trump verwacht ik aan alles. Dat dit een onderwerp wordt in zijn campagne en dat er mensen geld krijgen om een narratief te brengen. Het is gebeurd, het zal nog gebeuren en ik zie dit thema ook nog gebruikt worden als hij denkt dat dit goed uitkomt.


2)
Ik bedoel daarmee dat men vaak ex-soldaten gebruikt daarvoor
gepensioeneerden, sidelined,... om een narratief te brengen.

Mensen die geen carriëre meer moeten maken in het leger. Iemand die geen directe link meer heeft met de overheid. Perfect om een verhaal te brengen.

3) Dat is weer een vals standpunt. "Er is geen negatief bewijs". Nee, het is altijd aan degene met de claim om met positief bewijs af te komen. Niet aan de ander om met negatief bewijs af te komen.

Over soldaten en eergevoel/vaderlandsgevoel

Weer dat fucking autoriteitsargument.
En hoeveel corruptie is er wel niet in een leger
Leger is waarschijnlijk een van de meest corrupte instellingen binnen een overheid. Weinig transparant en hoge uitgaven is het perfect recept voor corruptie.

The details he gives on the unrelenting push for high-tech weapons, despite their ineffectiveness and extraordinary cost-overruns, provide a strong case for the charge of ethical bankruptcy.

"Eer en vaderlandsliefde"
 
1) met Trump verwacht ik aan alles. Dat dit een onderwerp wordt in zijn campagne en dat er mensen geld krijgen om een narratief te brengen. Het is gebeurd, het zal nog gebeuren en ik zie dit thema ook nog gebruikt worden als hij denkt dat dit goed uitkomt.
Ja, maar zou dat niet al gebeurd moeten zijn, als je kijkt naar Trump? Deze man heeft geen plan, kan zich ook niet aan een plan houden en dus alles wat bij deze man opborrelt is daarmee dus wat hem uitkomt op het moment zelf. Hij heeft geen script tijdens zijn bijeenkomsten, hij wauwelt maar wat. Die man kan zijn mond niet houden tenzij de druk zo hoog staat (zie zijn laatste rechtszaak in NYC) dat hij wel moet. Maar misschien dwalen we af …

2)
Ik bedoel daarmee dat men vaak ex-soldaten gebruikt daarvoor
gepensioeneerden, sidelined,... om een narratief te brengen.

Mensen die geen carriëre meer moeten maken in het leger. Iemand die geen directe link meer heeft met de overheid. Perfect om een verhaal te brengen.

Ja, maar dat begrijp ik wel. Dat lijkt mij niet perse voor of tegen pleiten. Als je afzwaait, kan je nog denken dat je een laatste opdracht doet en als je nog in dienst bent, lijkt het mij niet in je belang om alle aandacht op je te vestigen. Wie zal het zeggen.. het is geen eenduidig argument, mi.

3) Dat is weer een vals standpunt. "Er is geen negatief bewijs". Nee, het is altijd aan degene met de claim om met positief bewijs af te komen. Niet aan de ander om met negatief bewijs af te komen.

Over soldaten en eergevoel/vaderlandsgevoel

Weer dat fucking autoriteitsargument.
En hoeveel corruptie is er wel niet in een leger
Leger is waarschijnlijk een van de meest corrupte instellingen binnen een overheid. Weinig transparant en hoge uitgaven is het perfect recept voor corruptie.

The details he gives on the unrelenting push for high-tech weapons, despite their ineffectiveness and extraordinary cost-overruns, provide a strong case for the charge of ethical bankruptcy.

"Eer en vaderlandsliefde"

Een gebrek aan bewijs, is precies dat: een gebrek aan bewijs. Misschien omdat het gewoon niet is of omdat het er is maar niet gedeeld wordt. Wie zal het zeggen?

Vaderlandseliefde, speelt zeker een grote rol in de VS, dat wordt er al ingepropt vanaf zeer jonge leeftijd. Dat is misschien moeilijk voor te stellen maar daarmee geen onzin.

Ik weet niet of het leger corrupt is. In Rusland, ja, maar de VS en op welk niveau, dat durf ik niet te zeggen. Dat er politieke krachten zijn die een corrupte uitwerking kunnen hebben, dat kan heel goed maar of die ook zover zouden gaan om complotten te smeden inzake wel of niet bestaan van aliens? Dat is echt next level complottheorie.
 
Terug
Bovenaan