Algemene sterke dranken topic

"Sterk" is wat overdreven, maar sinds deze zomer toch echt fan geworden van yuzu sake. Belachelijk lekker imo. Zou er elke dag een fles van kunnen leegdrinken :unsure:.
Ik heb mijn oog ook al een tijdje op sake gericht. Enigste dat mij wat tegenhoud is dat het niet lang houdbaar is en op mijn eentje zo'n fles op 2 à 3 dagen leegdrinken zie ik ook niet zitten.
Hier hebben ze ook een ruime keuze :
 
Overlaatst "Captain Morgan Tiki" ontdekt. Verdekke dat is lekker als je van iets zoeter houdt.
Mijn favoriete zoete rum is Diplomatico Reserva Exclusiva met de Plantation XO 20th Anniversary op de 2de plaats.
Beide zijn wel "dosed" maar als je je hier niet aan stoort heb je hier wel een goede rum aan.
 
Welke zaak is het? Hebben ze een website met een overzicht van hun aanbod? Anders kan ik wel zeggen welke te kopen en welke niet.

Een Glencairn glas wordt algemeen gebruikt voor tastings. De smaken en vooral de geuren komen er meer tot hun recht.
Uiteindelijk kan je er wel meerdere types van glazen voor gebruiken maar ik zou er toch niet de typische whisky tumbler glazen voor gebruiken.
Riedel glazen worden ook gebruikt en die trekken vrij goed op champagne glazen.

De smaak van tequila begint echt volledig te openen nadat ze al een tijdje in je glas zit. Proef eerst eens vlak nadat je hebt uitgeschonken en proef nog eens na 5 à 10 minuten, een ware smaak explosie 🤤
Ik zal zo'n glas kopen. Merci voor de info!

Wijnen De Clerck ga ik altijd. Heel ruim aanbod van wijnen en de mensen die er werken hebben een enorme kennis van de producten die ze verkopen. Whisky en rum koop ik daar ook meestal. Op hun site staan 88 soorten whisky en 32 soorten rum. Wel zie ik geen tequila staan, ik kan me bijna niet inbeelden dat ze dat in de winkel niet zouden hebben. Cachaça koop ik daar ook en ik zie ook geen enkele op de website staan.
 
De Bierhalle bij mij in de buurt heeft ook een zeer uitgebreid assortiment maar van tequila hebben ze enkel degene die je net niet wilt.
Blijf weg van Sauza, Sierra, Patron, Padre, Jose Cuervo,...
 
Net terug van Luxemburg, en passant wat flesjes gekocht (meer dan een jaarvoorraad), 7 flessen rum, 1 whisky en 2 gins...

Ik had er naast geschreven wat ik (plus minus) erop heb bespaard, en het kwam op ongeveer maar een 20 euro besparing neer, maar dit zijn de goedkoopste prijzen online, zonder shipping mee te tellen...

Bacardi 8y = 32,95 - 27,49 = - 5,46
Bacardi 4y = 23,5 - 16,89 = - 6,61
Monkey 47 = 34,95 - 37,29 = + 2,34
Bacardi diez = 36,95 - 37,45 = + 0,5
Hendricks solstice = 42,99 - 39,75 = - 3,24
Highland park 12y = 36,69 - 39,99 = + 3,3
Don papa = 39,50 - 36,6 = - 2,9
Rum bumbu craft = 35,5 - 29,95 = - 5,55
Don papa masskara = 39,95.- 37,99 = -1,96
Pyrat rum = 31,95 - 31,05 = - 0,9

PXL_20220903_093637285.jpg


Die hendricks solstice gisteren al eens geopend en was wel lekker, gepeperde visa afrekening wel :(
 
Vanavond achter een fles whisky, wat moet ik eens proberen? Budget rond de 90 euro. Mag minder ook é, ik kan er 2 kopen dan.

Laatste nieuwe een maand geleden was de Glenfiddich Project XX.
 
Glendronach is volgens mijne overbuur een zeer goed Schots merk, hij heeft een barkast staan met allerhande Schotse flesjes, hij gaat dan ook jaarlijks op vakantie naar daar

Prijzen variëren

Ps, er bestaat hier ergens een whisky draad dacht ik

Ps, ik heb liever de Glenfimmich :p
 
Laatst bewerkt:
Hmm, begin interesse te krijgen in Mezcal ook :unsure:
Staan momenteel 2 flesjes op de verlanglijst. Een Rey Campero en een Del Maguey.
 
Ik zou wel is Tequila willen proberen maar ik heb daar zo’n degout van gekregen.

Uiteraard enkel de gekende tequila shotjes op café gedronken en is niks in vergelijking met die flessen die hierboven staan maar hoe drinkt ge dat? Ik verondstel met wat ijs of gewoon puur?
 
Ik zou wel is Tequila willen proberen maar ik heb daar zo’n degout van gekregen.

Uiteraard enkel de gekende tequila shotjes op café gedronken en is niks in vergelijking met die flessen die hierboven staan maar hoe drinkt ge dat? Ik verondstel met wat ijs of gewoon puur?
Puur, zoals je een goede whisky zou drinken.

Een goede tequila is super lekker. Zitten zeer veel smaken in voor te ontdekken.
 
Terug
Bovenaan