Feedback Algemene fora

Weet iemand wat er met mijn VP, Remake is gebeurd?
Tijdens mijn 3 maanden afwezigheid is die plots hier van de radar verdwenen.

Ik mis hem wel. Had er een goeie band mee.

Is er iets gebeurd?
 
Weet iemand wat er met mijn VP, Remake is gebeurd?
Tijdens mijn 3 maanden afwezigheid is die plots hier van de radar verdwenen.

Ik mis hem wel. Had er een goeie band mee.

Is er iets gebeurd?

Zijn laatste posts werden verwijderd door de mods, maar kan me niet meer herinneren wat het juist was en volgens mij heeft hij daarom het schip verlaten.
 
Zijn laatste posts werden verwijderd door de mods, maar kan me niet meer herinneren wat het juist was en volgens mij heeft hij daarom het schip verlaten.
Dit klopt niet. Gelieve het dan ook niet zo te verspreiden.

(ik zal het geen stemmingmakerij noemen, maar in het licht van de discussie onlangs vind ik het wel belangrijk dat hier niet de foute perceptie ontstaat)
 
Laatst bewerkt:
Dit klopt niet. Gelieve het dan ook niet zo te verspreiden.

(ik zal het geen stemmingmakerij noemen, maar in het licht van de discussie onlangs vind ik het wel belangrijk dat hier niet de foute perceptie ontstaat)

Zijn laatste zichtbare post is 100% zeker niet de laatste die hij gepost had, want ik volgde die discussie (allez ja discussie, het waren eerder enkele vrouwonvriendelijke grappen of iets in die aard)... Dus dan klopt het toch dat zijn laatste toch wel verwijderd zijn geweest?

Of dat dan de reden is dat hij hier niet meer post weet ik niet, daarom zei ik "volgens mij".
 
Zijn laatste zichtbare post is 100% zeker niet de laatste die hij gepost had, want ik volgde die discussie (allez ja discussie, het waren eerder enkele vrouwonvriendelijke grappen of iets in die aard)... Dus dan klopt het toch dat zijn laatste toch wel verwijderd zijn geweest?

Of dat dan de reden is dat hij hier niet meer post weet ik niet, daarom zei ik "volgens mij".
Hij kan ook zelf posts verwijderen.
 
Zijn laatste zichtbare post is 100% zeker niet de laatste die hij gepost had, want ik volgde die discussie (allez ja discussie, het waren eerder enkele vrouwonvriendelijke grappen of iets in die aard)... Dus dan klopt het toch dat zijn laatste toch wel verwijderd zijn geweest?
Zijn laatste zichtbare posts zijn 100% zeker wel de laatste die hij gepost had (ook niet zelf verwijderd), dus dat herinner je je verkeerd.
Dus ook dat deel klopt niet. Zoals ik al zei: graag het dan ook niet zo verspreiden.

Verder is hij er duidelijk (even) niet, dus ik vind het niet fair om zijn posts of mogelijke ingrepen zomaar te gaan bespreken. Maar doe dat dan ook niet in foute veronderstellingen erover.
 
Ok ik hoop hoe dan ook dat hij ooit nog terug komt... Heb reeds PM gezonden maar geen reactie...


Anyway is het eens geen tijd voor een nieuw vragenvuur?

Ik nomineer @Green Mamba
 
Het vragenvuur is al eventjes stopgezet omdat de interesse erin was weggeëbd.

Mocht er terug meer vraag naar zijn, kunnen we ze wel weer op gang trekken. Mensen nomineren kan hier: https://www.beyondgaming.be/threads/vragenvuur-nominatiethread.2375/.

Kunnen we het eens omdraaien? Noem het "De Spreekbeurt". Nodig prominte leden uit om een spreekbeurt te houden over een topic waarover ze zonder moeite passioneel vertellen. Het enthousiasme is al de helft van de aantrekking
 
Voor ik hier terug inhoudelijk ga posten wil ik nog het volgende kwijt.

Er was hier een discussie gaande over de moderatie, die bevooroordeeld zou zijn op politiek vlak. De ene zegt te rechts, de ander te links. Ik denk dat niet. Volgens mij kadert dit in de maatschappelijke tendens dat iedereen steeds meer in echo-kamers zit via social media. Worden ze vervolgens geconfronteerd met berichtgeving (of moderatie) die in mijn ogen nog altijd redelijk neutraal is (100% neutraal bestaat niet), dan vinden rechtse mensen dat het te links is en vice versa. Wat dat betreft alle krediet aan de moderators.

Waar ik het persoonlijk wel lastig mee heb in de moderatie zijn de volgende zaken:
- Iemand anders op het forum (ben zijn naam kwijt, ik noem hem X) had hier een paar weken/maanden geleden al eens aangehaald dat hij de indruk had dat posters die veel in het zwam-topic posten met veel meer wegkomen dan mensen die enkel "serieuze" posts plaatsen zoals hij. Ik heb exact dezelfde indruk. Misschien niet onlogisch omdat uit die zevertopics wellicht een bepaalde "band" ontstaat, mensen elkaar beter leren kennen en dus bepaalde zaken in de context kunnen plaatsen, etc. Maar echt fair is dat niet. Ik ben ervan overtuigd dat, wanneer de posts zouden verschijnen zonder nickname ernaast, er vaak anders zou gemodereerd worden.
- Er geldt hier blijkbaar ook een verbod om zich bepaalde thema's toe te eigenen. Ik heb al heel dikwijls strafpunten gekregen "omdat mac-bc tot vervelens toe zijn stokpaardje boven haalt". Ik vraag mij oprecht af wat de logica daarachter is. Ik ben er nu eenmaal van overtuigd dat heel wat problemen te herleiden zijn tot enkele specifieke "bronnen" in dit land, waarvan onze slechte ruimtelijke ordening wellicht de belangrijkste is. Er werd onlangs in de media dagenlang gediscussieerd over het stikstofprobleem. Na dagenlang het debat te volgen bleek dat er opnieuw een belangrijk deel van het probleem bij onze slechte ruimtelijke ordening zit. Ik ben zeker dat, mocht ik dit toen hier beweerd hebben op het forum, ik opnieuw strafpunten zou gekregen hebben à la "mac-bc is daar weer met zijn stokpaardje hoor. :sarcastic: -> Verzuring van de discussie. -> strafpunten.". Terwijl misschien, héél misschien, klopt het wel (deels) wat ik zeg. Daar mag minstens een discussie over bestaan, vind ik. Het feit dat ik vaak over een bepaald thema begin, is geen enkel inhoudelijk argument om mij het zwijgen op te leggen.
 
Laatst bewerkt:
- Iemand anders op het forum (ben zijn naam kwijt, ik noem hem X) had hier een paar weken/maanden geleden al eens aangehaald dat hij de indruk had dat posters die veel in het zwam-topic posten met veel meer wegkomen dan mensen die enkel "serieuze" posts plaatsen zoals hij. Ik heb exact dezelfde indruk. Misschien niet onlogisch omdat uit die zevertopics wellicht een bepaalde "band" ontstaat, mensen elkaar beter leren kennen en dus bepaalde zaken in de context kunnen plaatsen, etc. Maar echt fair is dat niet. Ik ben ervan overtuigd dat, wanneer de posts zouden verschijnen zonder nickname ernaast, er vaak anders zou gemodereerd worden.
Ongeacht of deze indruk waar is of niet: dit zou sowieso voor een groot stuk verholpen worden met de komst van Lounge.
 
Waar ik het persoonlijk wel lastig mee heb in de moderatie zijn de volgende zaken:
- Iemand anders op het forum (ben zijn naam kwijt, ik noem hem X) had hier een paar weken/maanden geleden al eens aangehaald dat hij de indruk had dat posters die veel in het zwam-topic posten met veel meer wegkomen dan mensen die enkel "serieuze" posts plaatsen zoals hij. Ik heb exact dezelfde indruk. Misschien niet onlogisch omdat uit die zevertopics wellicht een bepaalde "band" ontstaat, mensen elkaar beter leren kennen en dus bepaalde zaken in de context kunnen plaatsen, etc. Maar echt fair is dat niet. Ik ben ervan overtuigd dat, wanneer de posts zouden verschijnen zonder nickname ernaast, er vaak anders zou gemodereerd worden.
- Er geldt hier blijkbaar ook een verbod om zich bepaalde thema's toe te eigenen. Ik heb al heel dikwijls strafpunten gekregen "omdat mac-bc tot vervelens toe zijn stokpaardje boven haalt". Ik vraag mij oprecht af wat de logica daarachter is. Ik ben er nu eenmaal van overtuigd dat heel wat problemen te herleiden zijn tot enkele specifieke problemen in dit land, waarvan onze slechte ruimtelijke ordening wellicht de belangrijkste is. Er werd onlangs in de media dagenlang gediscussieerd over het stikstofprobleem. Na dagenlang het debat te volgen bleek dat er opnieuw een belangrijk deel van het probleem bij onze slechte ruimtelijke ordening zit. Ik ben zeker dat, mocht ik dit toen hier beweerd hebben op het forum, ik opnieuw strafpunten zou gekregen hebben à la "mac-bc is daar weer met zijn stokpaardje hoor. :sarcastic: -> Verzuring van de discussie. -> strafpunten.". Terwijl misschien, héél misschien, klopt het wel (deels) wat ik zeg. Daar mag minstens een discussie over bestaan, vind ik. Het feit dat ik vaak over een bepaald thema begin, is geen enkel inhoudelijk argument om mij het zwijgen op te leggen.
Ik zal het zo goed mogelijk proberen toe te lichten, maar ik wil wel even aanduiden dat die tweede gaat over een specifieke ingreep en dus in feite in pm hoort besproken te worden.
1. Met dat eerste punt ben ik het uiteraard niet eens. Ik ben ervan overtuigd dat mensen die veel in Zwamtopics posten niét met meer wegkomen. Alleen dat ze met meer wegkomen in zwamtopics (of zelfs in Lounge of Algemeen) dan mensen die alleen posten in P&A-topics. Dat komt omdat daar andere regels gelden. Diezelfde zwamposters zouden in P&A voor exact dezelfde zaken exact dezelfde behandeling krijgen.

Echter, een veelposter in Zwam die over de schreef gaat in P&A voor die vier posts per jaar die hij daar maakt (100% van zijn posts), zal daar nooit heel veel last van hebben, gezien het puntensysteem (die verlopen) en het P&A-systeem dat actieve warns nodig heeft voor een ban daar. Een veelposter in P&A die met 100% van zijn posts over de schreef gaat, zal het niet lang uitzingen in P&A. Logisch.

2. De stokpaardjes. Naast wat Musk zegt, is er wel degelijk een probleem met de stokpaardjes. Ik neem er maar eentje: salariswagens. We hebben een topic over salariswagens dat op dat moment loopt. Er komt een topic over de Oosterweel en de vervuiling daarvan. Als je dan in dat topic gaat beginnen over dat de Oosterweel toch niks helpt tegen files, door alle salariswagens, terwijl er een discussie loopt over PFOS, dan is dat een beetje vervelend. Je krijgt dan dezelfde discussie op twee plaatsen en wordt het lastig om te volgen. Als er dan echter bij elk mogelijk onderwerp ook maar de kleinste link wordt gevonden om het toch maar over die salariswagens opnieuw te hebben, dan krijgt dat op den duur thread verzieken. Omdat we geen alarm willen instellen op een post van mac-bc, omdat die wéér offtopic gaat om het over zijn onderwerp te hebben. Ga naar Salariswagens (in het geval van dit voorbeeld) en geen haan die ernaar kraait.

Want je gooit het hier nu open en bloot, maar verzwijgt ook een belangrijk stuk: Dat je pas Thread Verzieken hebt gekregen na ongeveer, ruw geschat een miljoen pm's en "verzoeken van de moderatie" van nul punten, gratis deletes en lagere warns.

(hypothetische warns die je "zou gekregen hebben" ga ik niet discussiëren, dat gaat me echt te ver 😅 )
 
dat hij de indruk had dat posters die veel in het zwam-topic posten met veel meer wegkomen dan mensen die enkel "serieuze" posts plaatsen zoals hij. Ik heb exact dezelfde indruk.
Als ik voor mezelf mag spreken hier: Ik heb in heel mijn BG carriere nog geen 5 minuten in zwam gelezen, dus ik zou niet eens weten wie daar post. Ook al zou ik mensen dus willen bevoordelen, ik zou niet eens weten wie.
 
Ik zal het zo goed mogelijk proberen toe te lichten, maar ik wil wel even aanduiden dat die tweede gaat over een specifieke ingreep en dus in feite in pm hoort besproken te worden.
1. Met dat eerste punt ben ik het uiteraard niet eens. Ik ben ervan overtuigd dat mensen die veel in Zwamtopics posten niét met meer wegkomen. Alleen dat ze met meer wegkomen in zwamtopics (of zelfs in Lounge of Algemeen) dan mensen die alleen posten in P&A-topics. Dat komt omdat daar andere regels gelden. Diezelfde zwamposters zouden in P&A voor exact dezelfde zaken exact dezelfde behandeling krijgen.

Echter, een veelposter in Zwam die over de schreef gaat in P&A voor die vier posts per jaar die hij daar maakt (100% van zijn posts), zal daar nooit heel veel last van hebben, gezien het puntensysteem (die verlopen) en het P&A-systeem dat actieve warns nodig heeft voor een ban daar. Een veelposter in P&A die met 100% van zijn posts over de schreef gaat, zal het niet lang uitzingen in P&A. Logisch.

2. De stokpaardjes. Naast wat Musk zegt, is er wel degelijk een probleem met de stokpaardjes. Ik neem er maar eentje: salariswagens. We hebben een topic over salariswagens dat op dat moment loopt. Er komt een topic over de Oosterweel en de vervuiling daarvan. Als je dan in dat topic gaat beginnen over dat de Oosterweel toch niks helpt tegen files, door alle salariswagens, terwijl er een discussie loopt over PFOS, dan is dat een beetje vervelend. Je krijgt dan dezelfde discussie op twee plaatsen en wordt het lastig om te volgen. Als er dan echter bij elk mogelijk onderwerp ook maar de kleinste link wordt gevonden om het toch maar over die salariswagens opnieuw te hebben, dan krijgt dat op den duur thread verzieken. Omdat we geen alarm willen instellen op een post van mac-bc, omdat die wéér offtopic gaat om het over zijn onderwerp te hebben. Ga naar Salariswagens (in het geval van dit voorbeeld) en geen haan die ernaar kraait.

Want je gooit het hier nu open en bloot, maar verzwijgt ook een belangrijk stuk: Dat je pas Thread Verzieken hebt gekregen na ongeveer, ruw geschat een miljoen pm's en "verzoeken van de moderatie" van nul punten, gratis deletes en lagere warns.

(hypothetische warns die je "zou gekregen hebben" ga ik niet discussiëren, dat gaat me echt te ver 😅 )

Mja, dat is een zeer subjectief gegeven hé. Ik ben ervan overtuigd dat de noodzaak aan een Oosterweelverbinding bijlange niet zo prangend was wanneer er geen half miljoen salariswagens in ons landje rondreden. Daar bevinden we ons dus op het kruispunt van de salariswagen-thread en de Oosterweel-thread. Je kan dat moeilijk als off-topic beschouwen, maar bon.

De reden waarom ik zoveel warns kreeg is ook omdat ik de aangegeven grenzen heel onduidelijk vind. Zo heb ik ooit eens een warn of zelfs strafpunten gekregen omdat ik iemands handelingen als autistisch heb bestempeld. Dat zou dan "beledigen" zijn en zelfs "lachen met een ziekte". Maar er is toch een duidelijk verschil tussen iemand "vuile autist" te noemen of iemands handelingen als "autistisch" te bestempelen. Hoe kun je anders uitdrukken wat je bedoelt? Dat iemand "een handelingspatroon hanteert die teveel gebaseerd is op vaste structuren en niet kan omgaan met veranderingen."? Zo kom je al snel in ellenlange politiek-correcte uiteenzettingen waar niemand nog volgt. En mijn uiteenzettingen zijn nu al zo lang. ;) Ik gebruik die ruimte liever voor degelijke argumentatie i.p.v. overdreven politiek-correctheid.

Long story short: in tegenstelling tot wat jullie als moderatoren ongetwijfeld denken is het geen slechte wil van mijn kant. Ik heb mij al heel vaak oprecht verbaasd dat mijn posts warns of strafpunten kreeg. Dus ik probeer erop te letten maar gezien de (in mijn ogen) vage moderatiegrenzen houd ik mijn hart vast.
 
Mja, dat is een zeer subjectief gegeven hé. Ik ben ervan overtuigd dat de noodzaak aan een Oosterweelverbinding bijlange niet zo prangend was wanneer er geen half miljoen salariswagens in ons landje rondreden. Daar bevinden we ons dus op het kruispunt van de salariswagen-thread en de Oosterweel-thread. Je kan dat moeilijk als off-topic beschouwen, maar bon.
Dat zeg ik dan ook niet. Ik zeg dat als het voor de elfendertigste keer gebeurt, met 4 topics die ondertussen over hetzelfde gaan, dat niemand ten goede komt, en je na ontelbare waarschuwingen weleens een zwaarder strafpunt kunt krijgen.
De reden waarom ik zoveel warns kreeg is ook omdat ik de aangegeven grenzen heel onduidelijk vind. Zo heb ik ooit eens een warn of zelfs strafpunten gekregen omdat ik iemands handelingen als autistisch heb bestempeld. Dat zou dan "beledigen" zijn en zelfs "lachen met een ziekte". Maar er is toch een duidelijk verschil tussen iemand "vuile autist" te noemen of iemands handelingen als "autistisch" te bestempelen. Hoe kun je anders uitdrukken wat je bedoelt? Dat iemand "een handelingspatroon hanteert die teveel gebaseerd is op vaste structuren en niet kan omgaan met veranderingen."? Zo kom je al snel in ellenlange politiek-correcte uiteenzettingen waar niemand nog volgt. En mijn uiteenzettingen zijn nu al zo lang. ;) Ik gebruik die ruimte liever voor degelijke argumentatie i.p.v. overdreven politiek-correctheid.

Long story short: in tegenstelling tot wat jullie als moderatoren ongetwijfeld denken is het geen slechte wil van mijn kant. Ik heb mij al heel vaak oprecht verbaasd dat mijn posts warns of strafpunten kreeg. Dus ik probeer erop te letten maar gezien de (in mijn ogen) vage moderatiegrenzen houd ik mijn hart vast.
Wij denken ook niet dat het slechte wil is. Maar als de grens je zelf onduidelijk is, laat je dan leiden door de moderatie die je vriendelijk aangeeft waar de grens is. In plaats van (nu opnieuw) te strijden tegen wat wordt aangegeven als de grens.

Maar dit is geen feedback voor de moderatie of het verloop van discussies, dus zou ik het hierbij willen houden.
 
Terug
Bovenaan