Aflevering 7: La storia della Talpa. Wie gaat door naar de finale?

Tussentijdse pol: Wie is de mol 2024?


  • Totaal aantal stemmers
    105
  • Opiniepeiling gesloten .
Bij de proef waar ze die trappen moesten tellen. Stel dat Senne de mol is, die stuur je toch nooit naar beneden om die trappen te gaan tellen? En al zeker niet als je ze erna niet eens gaat natellen.

Conclusie voor mij: Bernard verdenkt Senne niet als mol. Of het zijn twee kandidaten, of Bernard is zelf de mol.
 
Waarom zou Senne als mol de trappen correct geteld hebben... Dat is nu eens een super vergeeflijke fout. Daartegenover kon Bernard buiten beeld wat stapjes zetten om extra geld uit de pot te halen. Typische moltruuk ingegeven door de redactie
 
Bij de proef waar ze die trappen moesten tellen. Stel dat Senne de mol is, die stuur je toch nooit naar beneden om die trappen te gaan tellen? En al zeker niet als je ze erna niet eens gaat natellen.

Conclusie voor mij: Bernard verdenkt Senne niet als mol. Of het zijn twee kandidaten, of Bernard is zelf de mol.
Juist wel, om het vermoeden te bevestigen?

Volgens mij was er ook geen enkel probleem oom de trappen juist te tellen, er schoot toch amper iets over van het bedrag.
 
Die laatste opdracht moet voor de productie logistiek een hele toer geweest zijn voor een uiteindelijk vrij simpele proef: Per kandidaat vijf minuten "de drie (vier) wijzen" spelen. Maar ik vond het als kijker wel hilarisch, de toeren die ze hebben uitgehaald. Alleen daarom al één van de betere opdrachten van dit seizoen. En ik heb direct goesting om eens naar dat poppentheater te gaan.
 
Toen Senne zei: "nee ik ben naar Keulen gevlogen en toen met de auto naar België gereden", toen vond ik het vrij geloofwaardig. Dat is zo een onnodig detail mocht hij aan het liegen geweest zijn.

Ondertussen heb ik, op basis van wat ik gezien heb, totaal geen idee wie de mol is.
Senne lijkt het minst fout te doen.
Michael doet dingen zeer opzichtig fout.
Bernard stuurt toch ook vaak dingen in de verkeerde richting.

Nu al de 2e keer met Bernard en zo een vragenreeks dat het volledig fout loopt: eerst op die berg met Stephanie, nu aan dat poppenmuseum met Senne. Ik begreep ook niet waarom ze niet de namen van 2 of 3 kamers probeerden te onthouden, dan moesten ze niet telkens terug naar buiten om opnieuw naar dat bord met de vragen te gaan kijken.

Als Bernard de mol zou zijn, zou ik het vreemd vinden dat hij gisteren het juiste adres heeft doorgegeven. Want: Senne was verantwoordelijk voor het tellen van de trappen. Als Bernard dan een fout adres geeft, kan hij de schuld zo maar op Senne steken ook, want ah ja misschien waren het aantal trappen niet juist. Niemand kan dat nog checken dan. Tenzij de crew gezegd heeft: "niet doen want we filmen dat bord met de adressen en aantal trappen en tonen het aan de kijkers". In die opdracht zou de taak van de mol dan vooral zijn het aantal stappen zo groot mogelijk te maken.

Dus ja, ik weet het totaal niet deze keer. Ik zie in Bernard nog altijd eerder een sterke kandidaat / winnaar dan een mol. Bij Michael denk ik vaak: een mol zou het niet telkens zelf zo opzichtig doen mislukken, maar veel vaker anderen beschuldigen. Maar bon, we hebben ook al ooit zo'n mol gehad (Lennart in Duitsland).
Moest ik gokken dan zou het Senne zijn, want die zit voor ons als kijkers veruit het meest op de achtergrond.
 
Iedereen focust hier op het feit dat Senne makkelijk verkeerd had kunnen tellen met de trappen, maar Bernard had evengoed het verkeerde adres kunnen onthouden, bvb die van 114 of 118. Senne had nooit alle negen de adressen kunnen onthouden vooraleer hij naar beneden liep, en Senne ging ook niet meer terug naar boven lopen om Bernard te controleren.

Dus beide personen hadden daar heel makkelijk kunnen mollen...
 
Maar als Mol is het niet slecht om op de juiste plek toe te komen, daardoor zaai je toch weer nog even verwarring. Idealiter waren ze net te laat in plaats van net op tijd, maar sowieso wist de mol ook wel al dat ze nauwelijks nog geld gingen overhebben.
 
Michael is overduidelijk de mol. Alleen alweer hoe hij dat poppenspel eerst wél kon, maar op het cruciale moment niet, en dan weer bij die tafelopdracht de anderen goed op het verkeerde been zetten met Lukaku's zogezegde wedstrijd.

Keileuk seizoen. De waarheid/leugen-opdrachten vond ik enorm geslaagd...

Ik geloofde Bernard's verhaal eerst niet omdat ik dacht: waarom zou men in hemelsnaam een trein een boot op laten rijden? Plus Lukaku leek me veels te duur om voor een programma als De Mol zomaar te komen opdagen, maar misschien heeft hij het uit de goedheid van z'n hart of als vriendendienst voor iemand bij GoPlay gedaan (of een Kinder Bueno).

Bij Senne was ik wel mee, dat van Keulen (zoals iemand zei: zo'n detail verzin je niet, dan kies je gewoon voor Zaventem/Charleroi als aankomst) en het feit dat het zot gênante beelden zou opleveren die men echt wel zou willen hebben bij dit soort proef.

Enig minpunt: we gaan Stéphanie niet in haar finale outfit te zijn krijgen. Spijtig. Spijtig. 😟
 
Ja, ze hadden ook gewoon al meer dan 5000€ verspeeld met hun stappen en gedobbel en die kathedraal te beklimmen.

Misschien verkeerd getimed.
 
Keileuke aflevering. Waanzinnig verhaal van Senne echt een van de beste tv-momenten die ik ooit zag.

Ik zat al een tijdje op Senne (zeker na "weekendje Amsterdam" duidelijk hoofdverdachte), maar nu is hij toch al 2 afleveringen lang minder verdacht. Michael kan het zeker ook zijn, al heeft hij dan geregeld "in your face" gemold. Ik twijfel er aan om mijn hoofdverdachte nu nog te veranderen naar Michael... Denk sowieso een van deze 2 waarbij de ene de andere al een heel tijdje op het spoor is (de doos van Pandora, de race met te weinig rondjes; bij dit laatste moét de mol betrokken geweest zijn anders kan dit bijna niet dus dit sluit Bernard uit als mol).

Bernard doet ook wel veel fout, maar denk eerder gewoon menselijk fouten in de "heat of the moment" of om zichzelf wat verdacht te maken.
 
Ja, ze hadden ook gewoon al meer dan 5000€ verspeeld met hun stappen en gedobbel en die kathedraal te beklimmen.

Misschien verkeerd getimed.
5000 nu nog net niet, afhankelijk van wat toegelaten was voor je stappen te minimaliseren en de steps krijgen met max 100 euro te verspillen (dus in ene keer alle zes'en :D) kon je misschien maar max 3500 euro verdienen als je alles perfect deed.

Ik vermoed dat ze geen taxi of auto konden nemen, maar bv. een beter werkende bureau of rolstoel. En op het dak aan andere mensen vragen om de trappen te tellen (of zelfs iemand vinden die het wist...).
 
Terug
Bovenaan