AgeofAI
Well-known member
Ze verliezen market share. En liegen erover...
Kijk maar naar het interview van de CEO op CNBC.
Zou er ver van weg blijven tbh.
Die nieuwe CEO is inderdaad een drama.
Zal het aan dit tempo niet lang uitzingen.
Ze moeten hun prijszetting de komende kwartalen misschien wel eens onder de loep nemen. Het lijkt erop dat veel klanten hierdoor (deels) zijn afgehaakt.
En het hele vakbondsgedoe in de VS is op termijn ook wel een mogelijk probleem aan de kostenzijde.
Belangrijker dan de laatste kwartaalresultaten, echter, zijn het merk en de dynamics van de sector.
De koffiemarkt blijft wereldwijd groeien. Consumptie in landen zoals China stijgt al jaren maar ligt nog steeds een stuk lager dan in bvb de VS.
Dus daar zit nog potentieel, ondanks de enorme concurrentie van Luckin & co.
De Israel-Palestina boycott gaat ook niet eeuwig blijven duren (en Starbucks heeft hier in mijn ogen helemaal geen fouten begaan, storm in een glas water. Maar ok, massapsychologie is toch iets raars)
All in all, blijft het een ijzersterk merk dat -volgens de meest recente surveys- ook nog steeds hoog op het lijstje staat bij de jonge generatie.
Ik denk we het een paar kwartalen moeten uitzweten, eer het bedrijf terug on track is met haar lange termijn groeiverhaal.