Wist je dat - nutteloze (of juist nuttige) weetjes

Is ook zo en bij de meeste bakkers zal dat ook wel uit de fabriek komen denk ik .
Er zijn maar weinig bakkers die nog zelf brood en dergelijke bakken . ;)
 
Is ook zo en bij de meeste bakkers zal dat ook wel uit de fabriek komen denk ik .
Er zijn maar weinig bakkers die nog zelf brood en dergelijke bakken . ;)
Dus als je bakker bent en je hebt de pech dat er nog een warme bakker in de buurt is dan ga je toch bankroet?

Er is hier nog een warme bakker in de buurt die zelf nog alles bakt en daar staan ze regelmatig in weer en wind buiten aan te schuiven. (niet figuurlijk maar echt letterlijk) :tongue:
 
Dus als je bakker bent en je hebt de pech dat er nog een warme bakker in de buurt is dan ga je toch bankroet?

Er is hier nog een warme bakker in de buurt die zelf nog alles bakt en daar staan ze regelmatig in weer en wind buiten aan te schuiven. (niet figuurlijk maar echt letterlijk) :tongue:
Kan ik best geloven .
Hier was vroeger ook nog een echte warme bakker in de buurt en het was ook aanschuiven tot buiten in een rij maar ze zijn ermee moeten stoppen omdat ze gewoonweg niet voldoende brood konden bakken of ze moesten 24 uur doorbakken en dat zagen ze echt niet zitten .
Nu is daar nog altijd een bakker maar kunt ge zonder probleem binnen stappen voor een brood gebaskken in de fabriek (wel morgens vers geleverd en niet uit den diepvries .)
 
Dus als je bakker bent en je hebt de pech dat er nog een warme bakker in de buurt is dan ga je toch bankroet?

Er is hier nog een warme bakker in de buurt die zelf nog alles bakt en daar staan ze regelmatig in weer en wind buiten aan te schuiven. (niet figuurlijk maar echt letterlijk) :tongue:

Blijkbaar niet: helaas zijn er nog altijd een aantal zéér middelmatige bakkers die blijven overleven, geen idee waarom als er inderdaad een andere, veel betere/versere op wandel- of fietsafstand ligt...
 
Blijkbaar niet: helaas zijn er nog altijd een aantal zéér middelmatige bakkers die blijven overleven, geen idee waarom als er inderdaad een andere, veel betere/versere op wandel- of fietsafstand ligt...
Les goûts et les couleurs ne se discutent pas
 
Waar wonen jullie? Op 3 minuten rijden hebben wij hier 3 warme bakkers.

Bakkers die hun brood niet zelf bakken heb ik hier in 't rond nog nooit gezien.
 
Blijkbaar niet: helaas zijn er nog altijd een aantal zéér middelmatige bakkers die blijven overleven, geen idee waarom als er inderdaad een andere, veel betere/versere op wandel- of fietsafstand ligt...
Hier sluiten ze alle deftige bakkers en openen er alleen nog industriële ketens à la Aernouts en Van Hecke. De 3e bakker, die op papier de beste producten heeft, is ongelooflijk onvriendelijk, maar die heeft nog werk omdat hij de rusthuizen en opvangen in de gemeente allemaal mag voorzien. De eerste goeie bakker is 3 dorpen verder.
 
Same.
Da's echt zalig imo: op weg zijn naar de bakker en al op een honderd meter afstand de geur van vers gebakken brood ruiken.
Dadde! De zondag staat aan iedere bakkerij volk tot buiten. De dorpen rondom van 't zelfde.

Ook de patisserie wordt zelf gemaakt. Alé komaan, 'industriële bakker', dat is gewoon een retailer van brood. Kan je onmogelijk 'bakker' noemen.
 
Dus als je bakker bent en je hebt de pech dat er nog een warme bakker in de buurt is dan ga je toch bankroet?

Er is hier nog een warme bakker in de buurt die zelf nog alles bakt en daar staan ze regelmatig in weer en wind buiten aan te schuiven. (niet figuurlijk maar echt letterlijk) :tongue:
Een paar zelfs, vroeger bij Engels in Itegem in elk geval en nu die in Hallaar centrum.
En dat terwijl er eigenlijk hopen bakkers in de buurt zijn.
 
Ola van mijn hometown precies :p

Gaat het over Exotica misschien want die bakken in 1 bakkerij en verkopen er in 2 :)

Althans vroeger toch.
Nee, 'Strijtemse bakker'. Wij gaan wel liever bij Exotica, da's echt kwaliteitsbrood -en koeken, maar ietsje verder voor ons.
 
Laatst bewerkt:
Dadde! De zondag staat aan iedere bakkerij volk tot buiten. De dorpen rondom van 't zelfde.

Ook de patisserie wordt zelf gemaakt. Alé komaan, 'industriële bakker', dat is gewoon een retailer van brood. Kan je onmogelijk 'bakker' noemen.
Hier in Leuven is er nu ook eindelijk een echte warme bakker op de Bond bijgekomen. Eindelijk deftige flappen :love:
 
"Een hashcake, 2 weedflappen en een cocaine brood aub"
-Mag dat versneden zijn?-
"neenee, ik snuif het hier wel op"
buiten de zone referentie for the win
 
Terug
Bovenaan