Live muziek & optredens

EDIT: verkocht!
Indien er iemand geïnteresseerd is, wegens omstandigheden staat mijn ticket voor Acid King op Ticketswap voor +- € 4 minder dan de originele prijs.
Blijkbaar wordt er dus nog eens 50 cent aan transactiekosten afgetrokken? (Zie ik in de bevestigingsmail staan.) Ik had al het idee dat het bedrag lager was dan eerder vermeld stond.
(Wel stom, want ik had mijn prijs sowieso nog wat naar beneden gedaan.)
Heb dit op voorhand nergens vermeld zien staan volgens mij... Nu, het is wel de eerste keer dat ik een ticket heb verkocht via Ticketswap, dus misschien heb ik het wel gemist. :unsure:
 
Yep, de "Kid" in @Kid_C staat niet langer voor zijn jeugdigheid, maar is nu gewoon de afkorting van kidney.

giphy.gif
 
Ik had geen zin in de trektocht naar Vorst dus heb het laten schieten. :unsure:
Ik heb de laatste jaren een reflex dat als ik Vorst zie staan ik d'office niet meer geïnteresseerd ben.
Bij bands die me echt liggen zoek ik gewoon waar ze spelen in de buurlanden. Liever 2u in de wagen naar NL dan nog eens de ramp te moeten meemaken die Vorst is.
 
Ik vond het een zeer goed optreden! Zeer hard van genoten weer. Wat een live-groep blijft dat toch, zeker eerste helft van het optreden ging echt zeer hard. 2de helft deden ze het iets rustiger aan, maar die jams en improvisaties tussen de nummers blijven toch echt om van te smullen :drool:
Het publiek was ook echt helemaal mee, het is een wilder en enthousiaster publiek als op een gemiddeld metal-optreden ofzo.
Het optreden was zelfs zo goed dat mijn aanvankelijk licht skeptische vriendin nu ook een gizzhead is geworden denk ik :unsure:
setlist: https://www.setlist.fm/setlist/king...t-national-vorst-forest-belgium-2baa40b6.html

En ik vond het geluid eigenlijk nog best goed meevallen, ik had hier al de nodige horror-verhalen gelezen op voorhand over Vorst (oa van Sond hierboven). Maar eigenlijk was het best goed, is het geluid beter in zalen als de AB? Jazeker, maar hier was er eigenlijk niets dat mij stoorde aan het geluid, alles klonk goed en in balans.
Het is alleen niet de meest gezellige zaal precies :unsure:
 
En ik vond het geluid eigenlijk nog best goed meevallen, ik had hier al de nodige horror-verhalen gelezen op voorhand over Vorst (oa van Sond hierboven). Maar eigenlijk was het best goed, is het geluid beter in zalen als de AB? Jazeker, maar hier was er eigenlijk niets dat mij stoorde aan het geluid, alles klonk goed en in balans.
Het is alleen niet de meest gezellige zaal precies :unsure:
Het hangt bij Vorst enorm hard af van waar je precies staat/zit heb ik de indruk. En waarschijnlijk ook wel wie aan de knoppen zit.
Ik heb er al geregeld goed geluid geweten maar ook echt al pure bagger, genre sportpaleis 1e verdiep onder de 2e ring. En gezien er, tenzij dit veranderd is ondertussen, gewoon vrije keuze is aan zit/staanplaatsen moet je het geluk hebben dat er op de plaatsen met goed geluid nog ruimte is. Dit gekoppeld aan de slechte bereikbaarheid, waardoor het altijd gokken is of je op tijd gaat zijn om die plaatsen te hebben, doet mij gewoon wegblijven daar.
 
Wel, zoals verwacht zat het geluid niet super goed. Of toch niet waar ik mij bevond in de zaal. Ik kon Cook en Amby niet onderscheiden van de rest. Er waren momenten waar Amby een saxofoon bovenhaalde en ik kon dat simpelweg niet horen. In het begin kwam zijn harmonica er niet eens bovenuit, wat gewoonweg absurd was. Zeer jammer, want zijn stem en zijn synth werk tillen normaal muziek naar hogere sferen. Het kan ook zijn dat hij zich niet super voelde, want het was ook duidelijk een setlist waarin hij weinig te zingen had.
 
Damn, bij mij was dat toch echt een geheel andere ervaring. Geen enkele synth gehoord buiten een kort 'solo' stukje tijdens Crumbling Castle. Amby had even goed thuis kunnen blijven.

Dat gebeurd wel vaker, laatste Tool passage in het Sportpaleis was het geluid een rommeltje tot en met. Echter de mensen in het middenplein zeiden dat ze nog nooit zo'n goed geluid gehad hebben.

In ieder geval, slecht geluid is de beste manier om je bekocht te voelen.
 
Er komt een leuke periode aan:

26/5 slowdive @ rijsel
29/5 babe rainbow @ botanique
3/6 jessica pratt & joanne sternberg @ ab
6/6 mannequin pussy @ trix
10/6 snõõper @ botanique

Mensen die naar één van deze gaan? Ik verwacht @PBR Streetgang op minstens twee of drie van deze. :unsure:
 
Terug
Bovenaan