Hoe heeft men deze week u geprobeerd te scammen?

Je bent slachtoffer van een scam...

  • Oef, ik heb een cyber crime/risk verzekering....

  • Oef, de bank betaalt (toch) terug...

  • No panic op die rekening staat niets...en kan je niet onder nul.

  • Ik spreid mijn risico spaarrekeningen zijn bij andere bank

  • Life savings hangen er aan...

  • De bank schuift de schuld af...

  • Internet bankieren is altijd een risico..


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Afgelopen zondag kreeg ik telefoon, maar was te laat om op te nemen. Even later kreeg ik bericht dat er iets was ingesproken.
Het bericht: vrij lange stilte, dan computerspel "Herhaling, Er werd net 15900 euro overgeschreven van op u rekening, druk 1 wanneer dit klopt, druk 9 wanneer dit niet klopt."

Ik heb snel mijn app gecontroleerd, maar gelukkig niks aan de hand.

Wanneer ik wel op rijd had opgenomen zal ik waarschijnlijk na op 9 te drukken een echt persoon aan de lijn gekregen hebben die mij dan mijn gegevens had proberen ontfutselen om effectief mijn rekening te plunderen zeker?
 
Gisteren telefoontje in het Nederlands van +31 9704313**(waarschijnlijk gespoofd) : wij hebben een verdachte transactie op uw PayPal account waargenomen van 646,23 € gelieve ... click ....ik heb geen PayPal account :biglaugh: :rofl:
 
Laatst bewerkt:
Gisteren telefoontje in het Nederlands van +31 9704313**(waarschijnlijk gespoofd) : wij hebben een verdachte transactie op uw PayPal account waargenomen van 646,23 € gelieve ... click ....ik heb geen PayPal account :biglaugh: :rofl:
Scams zijn willekeur. he Ze bellen at R@ndom honderden of duizenden telefoonnummers op en hopen dat er een paar er in trappen.
 
Terug
Bovenaan