Het Grote Mocktail-topic

OK nog
Leuke topic. Ikzelf heb geen receptjes om te delen maar wil een graag ideeen opdoen 🤤
OK nog eentje dan, een alternatief voor een caipirinha

Je voegt bij mekaar
  • Tonic (ik schat 3/5)
  • rietsuiker (ik schat 1/5)
  • limoensap (ik schat 1/5)
  • IJs
Ik heb deze vorige week een eerste keer gemaakt, herinner me de verhoudingen niet echt, ik zou zeggen proef om bij te sturen, indien je de verhoudingen goed hebt krijg je echt wel wat Caiprinha vibes (maar dan zonder de alcohol)
 
Ik ben wel fan van een Crodino-tonic
  • Flesje crodino
  • veel ijs
  • aanvullen met tonic naar keuze
  • eventueel een takje rozemarijn
 
Ik kan ten zeerste Opius aanraden voor mocktails! Veel beter dan Nona, complexer van smaak. Ook te vinden in enkele sterrenrestaurants dus dat wil wel wat zeggen.

De Nigredo met ginger beer van Fever Tree en wat limoen is echt de ideale non alcoholische dark & stormy.
 
Laat ons hier eens een lijst maken van lekker mocktails, met recept.

Ik start met een eerste, een vrij eenvoudige mocktail die echt wel lekker is
2/6 cranberrysap​
4/6 gemberbier​
een beetje limoensap​
Veel ijs.​
Welk canberrysap gebruik je? Lijkt me wel iets voor mij. Leuk topic trouwens :)
 
Ik ben vooral op zoek naar Mocktails met een "sting", een smaak die blijft hangen of intrigeert. Dat is wat ik "mis" als ik een mocktail drink door de afwezigheid van alcohol. Gember of het roken van bepaalde ingrediënten helpen daar wel bij, lijkt me. Of iets met chilipepers, dan zit je wel al in een experimentele fase.
 
Ik ben vooral op zoek naar Mocktails met een "sting", een smaak die blijft hangen of intrigeert. Dat is wat ik "mis" als ik een mocktail drink door de afwezigheid van alcohol. Gember of het roken van bepaalde ingrediënten helpen daar wel bij, lijkt me. Of iets met chilipepers, dan zit je wel al in een experimentele fase.
Ik heb twee weken geleden een mocktail gedronken in een restaurant 'Lemon grass + chili'. Dat was best wel met een stevige sting, maar ik ken het recept niet.
 
Laatste maanden voor de zwangere vriendin ook liggen zoeken.

De Martini non alcoholic is wel een aanrader. Met pompelmoessap (waar ik normaal geen fan van ben) erbij en aftoppen met spuitwater. Echt heel lekker, moet niet onderdoen voor een alcoholische cocktail.
 
Laatste maanden voor de zwangere vriendin ook liggen zoeken.

De Martini non alcoholic is wel een aanrader. Met pompelmoessap (waar ik normaal geen fan van ben) erbij en aftoppen met spuitwater. Echt heel lekker, moet niet onderdoen voor een alcoholische cocktail.
De rode martini?
 
Braziliaanse limonade:

- limoenen
- gecondenseerde (kokos) melk (of de gecondenseerde melk met kokosmelk)
- suiker
- water
- ijs

 
Wil hier ook volgen. Tegenwoordig zijn er ook genoeg mixers met punch op de markt om toch al ergens te starten.

Je hebt idd ginger ales, maar ook rose lemonade, elderflower of bitter lemon. Coca Cola is gestopt met Finley maar heeft ze gerebrand naar Royal Bliss als mixers. De premium tonicmerken Fentiman's, Fevertree en Double Dutch zijn ondertussen ook hun gamma gaan uitbreiden buiten de tonics.

DIe alcoholvrije gins zoals Nona hebben een aantal tips voor mocktails:
Seedlip gaat voor de originele cocktailrecepten maar dan alcoholvrij:

Pompelmoessap en zestes van verscheidene citrusvruchten geven idd een extra kick in het glas. Het bittere helpt om de mocktail een goede tegenhanger te maken van gelijkaardige cocktails.
 
Terug
Bovenaan