Album of the week Geese - 3D Country (2023)

derp

Well-known member
Ik kan er over blijven twijfelen maar ik heb uiteindelijk besloten om een van mijn lievelingsplaten van vorig jaar te nomineren als AOTW. Merci voor de reminder @shiftyke :D

Waarom:

- ik wou hier eens wat recentere muziek neervlammen
- piepjonge muzikanten met bakken talent die zich duidelijk zijn aan het amuseren waarvan we volgens mij nog maar het begin zijn aan het zien. Veel potentieel en imo crimineel ondergewaardeerde band die een frisse wind laat waaien door het soms moegetergde rock-genre.
- voor mij is de grootste overlap qua muziek met Frank Zappa. Beide bands lijken misschien wat goofy maar wat ze muzikaal neerzetten is niet kapot te krijgen.
- gaat alle kanten uit qua stijlen, blijft verrassen, het openingsnummer 2122 vat het mooi samen. Zieke drum breakdown daar ook. Denk dat de meesten er wel dingen in kunnen vinden waar ze plezier uit kunnen halen.
- Zieke vocale range van zanger Cameron Winters die zich 110% smijt gedurende het hele album. De lyrics zijn ook interessant en staan vol referenties naar literatuur en klassieke geschiedenis. Eigenlijk ongelooflijk wat die mens allemaal neerpent om nog zo jong te zijn.
- Voor de liefhebbers van: Led Zeppelin, The Strokes, Television

Check het zelf eens live:


Linkske naar de Spotify plaat:

 
Best een leuke plaat. Genoeg variatie wel en het rockt goed weg. Het geheel is wel nogal intens en het album zou misschien beter gebaat zijn als het een 10 minuten korter was. Vooral omdat ik geen al te grote fan ben van van de vocals en sommige nummers blijven wat langer doorgaan dan nodig (Undoer en Gravity Blues bijvoorbeeld).
Favoriet voorlopig is Tomorrow's Crusades.
 
Leuk!

Dit album heeft vorig jaar mijn eindejaarslijstje niet gehaald maar ik heb het wel verschillende keren beluisterd. Uiteindelijk vond ik het een beetje te geforceerd eclectisch aanvoelen toen. Maar bij herbeluisteren nu is het wel een fijn, goed wegluisterend plaatje eigenlijk. De stem vind ik nog altijd wat te theatraal bij momenten, maar muzikaal lijkt het me heel geschikt om op te leggen wanneer je op de snelweg afstanden moet afleggen.

De Indieheads reddit was hier wild van trouwens, zo heb ik het ontdekt.
 
Zit ik je wat af te jagen dat je te laat bent, kon ik niet luisteren omdat m'n koptelefoon vermist was op het werk :laugh:

Ondertussen aan het luisteren, ik kreeg wat schrik toen @clercqie over indie begon want dat is vaak niet mijne dada. Deze overstijgt mijn vooroordelen over indie-muziek zeer. Solide plaat, op alle fronten. Uitstekende zang maar vooral muzikaal verrassend. Matuur en diverse sound en soms ook stevig!

Het gebrek aan reacties is onterecht. Puike keuze!
 
Het gebrek aan reacties is onterecht. Puike keuze!
Wel, zelf was ik gisteren beginnen luisteren, maar omdat ik de laatste weken weer in een periode zit met veel hoofdpijn/migraine is dit album op dit moment nog te hevig voor mij. :unsure: Toch hoop ik er binnenkort naar te kunnen luisteren, want leuk klinkt het absoluut!
 
  • Leuk
Waarderingen: derp
Indie staat gewoon voor 'independent', dus onafhankelijke muziek he! Daar valt vanalles onder, dus ik vind het wat jammer om dat allemaal over dezelfde kam te scheren
 
  • Leuk
Waarderingen: derp
Best een leuke plaat. Genoeg variatie wel en het rockt goed weg. Het geheel is wel nogal intens en het album zou misschien beter gebaat zijn als het een 10 minuten korter was. Vooral omdat ik geen al te grote fan ben van van de vocals en sommige nummers blijven wat langer doorgaan dan nodig (Undoer en Gravity Blues bijvoorbeeld).
Favoriet voorlopig is Tomorrow's Crusades.
Ben het er mee eens dat zeker Undoer een van de mindere nummers op de plaat is!
Leuk!

Dit album heeft vorig jaar mijn eindejaarslijstje niet gehaald maar ik heb het wel verschillende keren beluisterd. Uiteindelijk vond ik het een beetje te geforceerd eclectisch aanvoelen toen. Maar bij herbeluisteren nu is het wel een fijn, goed wegluisterend plaatje eigenlijk. De stem vind ik nog altijd wat te theatraal bij momenten, maar muzikaal lijkt het me heel geschikt om op te leggen wanneer je op de snelweg afstanden moet afleggen.

De Indieheads reddit was hier wild van trouwens, zo heb ik het ontdekt.
Merci voor de tip, subscribed op indieheads :D
Zit ik je wat af te jagen dat je te laat bent, kon ik niet luisteren omdat m'n koptelefoon vermist was op het werk :laugh:

Ondertussen aan het luisteren, ik kreeg wat schrik toen @clercqie over indie begon want dat is vaak niet mijne dada. Deze overstijgt mijn vooroordelen over indie-muziek zeer. Solide plaat, op alle fronten. Uitstekende zang maar vooral muzikaal verrassend. Matuur en diverse sound en soms ook stevig!

Het gebrek aan reacties is onterecht. Puike keuze!
Blij dat ge het tof vond!
 
Ik heb er al naar geluisterd en moest er wel wat inkomen. Maar naar het einde toe was ik echt aan het genieten. Ik denk dat ik misschien aan de stem moest wennen. Ik ga het zeker nog een paar keer opleggen!
 
Eindelijk gelukt om hiernaar te luisteren.

Het is allesbehalve een saaie plaat, dat is wel een understatement. 2122 was mijn ding wel, zeer cool, al vond ik de uitspattingen dan weer wat té.
De volgende tracks flirten zo te horen met anders genres wat in theorie wel verfrissend is, maar niet echt mijn ding.
Undoer is zeer leuk met af en toe die slepende riff, duidelijk mijn favoriete stuk. Het einde was... explosief. :unsure:
Crusades is een kort maar krachtige track die wel wat langer had mogen duren. Mysterious Love is van die onvervalste "vuile" alternative rock die ik best kan appreciëren. Bij Domoto heb ik duidelijk Muse-vibes bij de zang. Dat ritme is niet helemaal mijn ding (POM POM, POM POM :unsure: ), verder wel best een goed nummer. Het geschreeuw van de vocalist vind ik trouwens wel epic, zo ook op Tomorrow's Crusades.
Wat heeft deze band met kruistochten? :unsure:
Afsluiter St. Elmo is een luchtige en relaxte afsluiter. Hoor ik daar ineens synths?

Interessante keuze, leuk om naar te luisteren!
 
luchtig fris rockplaatje, luistert lekker weg. Het is niet helemaal mijn ding, de vocals spreken me niet zo aan precies. Maar al bij al wel eens aangenaam om te beluisteren, al denk ik niet dat ik het hierna nog vaak zal opzetten om eerlijk te zijn. :unsure:
 
Eindelijk tijd gehad om de plaat eens op te zetten en gezien de lovende reacties was ik wel benieuwd.
Ik moet zeggen dat ik toch niet zo enthousiast ben als de rest hier. Echt veel vind ik er niet aan, ik mis er wat aan. Het voelt wat mak, wat tandloos.

Echt saai of slecht is het zeker niet, er gebeurt genoeg en je hoort wel het vakmanschap. Zoals je aan haalt @derp : het gaat alle kanten uit, dat merk je inderdaad al op bij de opener. De eerste halve minuut kreeg ik zware Clutch vibes. Maar brokkelde al snel af en was ik de connectie kwijt.
Zoals ik al zei: 't was niet slecht maar het goeie en rockende dat andere er uit halen, vind ik zelf niet terug. Maar aangezien ik daar alleen in sta en de rest hier lovend is, ligt het waarschijnlijk wel aan mij :)
 
Merci voor alle reacties allemaal! Iedereen een plezier doen kan natuurlijk niet, en ik kan mij ook goed voorstellen dat ge niet voorbij de vocals geraakt, maar toch blij dat er een aantal onder ons een fijne ontdekking hebben gedaan. Op naar de volgende!
 
Ik stel al even een reply uit omdat ik er niet uitgeraak wat ik van deze release vind. Ik heb het gevoel dat deze nog moet groeien, de eerste twee keer was ik niet volledig mee maar ik voel potentieel.

Dus ik geef het nog wat tijd. :unsure:
 
Terug
Bovenaan