De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread


Aha, zoiets heb je hier in de buurt ook. Verschrikkelijk irritant punt. Al vaak mensen gehad die achter mij claxonneren als ze zien dat de aankomende auto niet pinkt en ik niet doorrijd. :wtf: Of andersom, dat ik claxonneer op mensen die doorrijden omdat die denken dat ik rechts ga afslaan omdat ik niet pink.
Borden zijn er nochtans duidelijk. Echt zot hoe blind de meesten tegenwoordig op baan gaan. En vooral overtuigd zijn van hun gelijk, terwijl ze blijkbaar de basisregels nog niet kennen.
 
Borden zijn er nochtans duidelijk. Echt zot hoe blind de meesten tegenwoordig op baan gaan. En vooral overtuigd zijn van hun gelijk, terwijl ze blijkbaar de basisregels nog niet kennen.
Probleem daar in staden is dat dat kruipunt ook enkele jaren terug gewijzigd geweest ik dacht ik.
 
Ik heb een nieuwe moto gekocht, dus ik moest terug langs DIV passeren.
En jawel ze zijn weer in staat om het om zeep te helpen.

Heb een demo model gekocht dat eerst op 35Kw stond. Deze is gekeurd voor verkoop op vol vermogen 68Kw.
Bijgevolg krijg ik dus het roos formulier waar 68Kw op staat en zelf is gemarkeerd. Onderaan als opmerking dat het degelijk 68Kw is. Heb ook documenten van Honda dat het is omgebouwd naar vol vermogen.

Langs de verzekering gegaan om de moto in te schrijven (is mijn moeder). Een week later nog steeds geen platen en kreeg ik een brief terug dat ze het gelijkvormigheidsattest willen zien.
Was de eerste keer op het kantoor van mijn moeder dat ze dat moesten doen. Alle gegevens stonden duidelijk op het roos formulier en was ook gekeurd.
Dus gelijkvormigheidsattest opgestuurd met de verklaring van ombouw. Daar staat in vet en drukletters OMGEBOUWD NAAR VOL VERMOGEN 68Kw.

Kortom hadden ze nu dus elk papier dat er maar mogelijk is om aan te tonen dat het 68Kw is. Alles nog eens gemarkeerd en vet gedrukt.
-Roos formulier waar dat het vermogen gemarkeerd stond als 68Kw. En waar nog eens als opmerking bij stond dat het degelijk 68Kw is.
-Gelijkvormigheidsattest waar 68Kw op staat
-Ombouwverklaring van Honda dat het 68Kw is

Nergens een verwijzing naar 35Kw.

2 weken later kreeg ik dan eindelijk mijn kentekenbewijs en platen. Moto stond al 3 weken in de garage te wachten. Dus alles aangepakt, platen er direct opgevezen en kentekenbewijs mee in de moto bij de rest van de papieren. Want ik kan eindelijk eens een toer gaan doen.

Gisteren mijn praktijkexamen gaan doen. Ik had al mijn documenten al klaar gelegd en 61 euro betaald. Enkel nog wachten op de examinator.
Komt deze eraan en zegt we hebben een probleem. Uw moto is te licht om rijbewijs A te doen.
Ik zei van dat kan niet. Je moet toch minstens 50Kw hebben en 595cc. Ik heb 750cc en 68Kw. Dat is niet waar, volgens de inschrijving is het maar een 35Kw. Dus je mag u examen niet afleggen.
Ik heb dan al mijn andere papieren boven gehaald waarop je kunt zien dat het een 68kw is (de papieren waar de DIV naar kijkt), maar helaas dat telt niet. Ze kijken enkel naar de inschrijving. Ik begon uiteraard te koken, maar die man deed ook maar zijn job. Ik zag ook dat hij er verveeld mee zat.

Dus al kauw je alles voor voor de DIV, slagen ze er nog niet in om een simpele job te doen. Ze moesten gewoon overtypen dat is het.

Dus nu heb ik mijn examen niet kunnen doen en staat de moto weer in de garage, want ik mag er niet meer meerijden. Ik moet die nu terug opnieuw laten inschrijven.

Verzekeringen hebben dan ook al een claim gestuurd naar DIV om mijn kosten allemaal terug te eisen.
-BIV (want kans bestaat dat ik die ook terug opnieuw moet betalen.)
-30EURO voor Bpost. Want dat ga ik nu terug opnieuw moeten betalen.
-61 euro examen
-Brandstof dat ik heb verspild naar het examen centrum

Bij de verzekeringskantoor kunnen ze er ook niet aan uit waarom ze die moto hebben ingeschreven hebben op 35Kw, terwijl overal duidelijk vermeld staat dat het 68Kw is. Ik ben dan zelf ook langs het kantoor gereden en heb al de papieren nog eens ingezien, misschien dat er toch elders een fout was, maar niks te zien. Het stond overal nog verdomme gemarkeerd en vet gedrukt. Duidelijker kan niet.

Moest nog even ranten. :D

Ik baal nu uiteraard enorm, want inschrijven voor een moto examen duurt nogal lang. Zeker nu, veel is al volzet.
Ale eindelijk nieuwe papieren gekregen.

Nu slagen ze er toch wel weer in om het niet volledig in orde te brengen en staat er weer een fout in.

Vermogen hebben ze aangepast naar 68kw, maar verhouding vermogen/gewicht is nog steeds verkeerd. Het staat allemaal duidelijk in de gelijkvormigheidsattest jongens. De verzekeringsmaatschappij heeft dan zelf nog een begeleide brief mee gestuurd.

Moet ik nu echt de moto voor de derde keer laten inschrijven omdat ze daar op de dienst het niet voor mekaar krijgen? En er nog eens voor betalen.
Is gewoon een simpele inschrijving van een voertuig, hoe moeilijk kan het zijn man. Is gewoon letterlijk copy/paste.
 
Laatst bewerkt:

Deze. Waar die tractor uit komt rijden de meeste door als je niet naar links pinkt, terwijl je eigenlijk de hoofdweg volgt.

Die eind zone 30 is precies ook wel van de goeie tijd, nu staat die 40km verder op een onlogische plek :unsure:

Ik heb hier in de buurt ook enkele van deze punten. Ik ging er steeds van uit dat hoewel dat onderbord het tracé aanduidt waar men voorrang heeft, het in de praktijk vaak op een kruispunt wordt gebruikt waar men van de ene weg overgaat naar een andere. Dan blijf je m.i. niet op 1 baan met een onduidelijke continuïteit, maar verander je wel degelijk van richting.

Dit kruispunt lijkt me zowat hetzelfde te zijn (al is het wel onduidelijk omdat het de marktplaats betreft). Waar kan je dan in de wegcode halen dat je niet zou moeten pinken?

In sé maakt het niet uit of ik fout ben, want wel pinken waar onnodig is 1 van de betere fouten die je kan maken, denk ik.
 
Ik heb hier in de buurt ook enkele van deze punten. Ik ging er steeds van uit dat hoewel dat onderbord het tracé aanduidt waar men voorrang heeft, het in de praktijk vaak op een kruispunt wordt gebruikt waar men van de ene weg overgaat naar een andere. Dan blijf je m.i. niet op 1 baan met een onduidelijke continuïteit, maar verander je wel degelijk van richting.

Dit kruispunt lijkt me zowat hetzelfde te zijn (al is het wel onduidelijk omdat het de marktplaats betreft). Waar kan je dan in de wegcode halen dat je niet zou moeten pinken?

In sé maakt het niet uit of ik fout ben, want wel pinken waar onnodig is 1 van de betere fouten die je kan maken, denk ik.
Je moet daar niet voor pinken omdat het een bocht is. Je blijft op de hoofdweg. Je moet wel naar rechts pinken als je rechtdoor rijdt omdat je die hoofdweg verlaat.
 

Aha, zoiets heb je hier in de buurt ook. Verschrikkelijk irritant punt. Al vaak mensen gehad die achter mij claxonneren als ze zien dat de aankomende auto niet pinkt en ik niet doorrijd. :wtf: Of andersom, dat ik claxonneer op mensen die doorrijden omdat die denken dat ik rechts ga afslaan omdat ik niet pink.
Dat punt ken ik ook, ben er vandaag nog gepasseerd. Maar eerlijk gezegd heb ik daar nog niet vaak problemen gehad, al gebeurd het wel al eens.
 
Die streetview ga ik niet geven want ik hecht toch wat belang aan mijn privacy, daarom dat ik mijn woonplaats hier ook niet in mijn profiel zet.
Ik denk dat ik weet welke plaats je bedoelt.
Ik herinner me jou uit verleden ivm jouw verhuis etc omdat ik in zelfde dorp woon. Toen vermeldde je dat. Tot zover privacy ;)
Die zone 30 gaat daar net over naar zone 50 zeker?
Zou het kunnen dat de achterligger in een fractie dacht door het rechts uitwijken van uw vrouw dat ze snel even nog mocht voorbij rijden?
Ik zou er ook niet mee kunnen lachen. Dit is totaal geen hoffelijk gedrag. Moeilijke materie blijkbaar. Succes!
 
Baan van 70. Treintje waar de eerste heel rustig rijdt, ik denk dat ik vierde of vijfde was en 60 reed.
Iets verder worden dat twee baanvakken, met trajectcontrole. Treintje blijft in eerste instantie gewoon verder bollen. Ik versnel en wil naar links.
Wagen voor me schiet zonder pinker naar links. Ik fahr omdat we bijna tegen elkaar zaten. Snelheid stijgt niet/amper. Ik terug naar rechts. Hij ook.

We rijden nu 65 ofzo, afstand met de rest van het treintje wordt wat groter. Ik terug naar links, hij trekt op.
Uiteindelijk ga ik 72, 73 rijden. Hij durft niet rapper. Ik kom dus heel traag dichterbij. We naderen ondertussen een verkeerslicht. Rechts staan al wat wagen, links een pak minder. Wanneer ik met neus net voorbij z'n achterbumper zit gaat z'n pinker op en wil hij opschuiven.
Effe gas bijgegeven want fuck off, eerst gene pinker, dan pinken en denken dat dat u voorrang geeft. Hij wil het manoevre uitvoeren, dus hij moet wachten tot er plek is. En die was er ni.

Voegt hij achter mij in, gefarh, middenvinger uit het raam. Na het licht stopt de traject controle. Ik rij gewoon rustig terug 70.
Nu durft de stoere man wel rapper, want ahja der is geen trajectcontrole meer. Stuift em voorbij terwijl z'n passagier wat gesticuleert.

Echt, fuck off. Ik snap zo'n mensen niet. Zelf een fout maken, tot twee maal toe, en dan doen alsof de andere in fout is.

Leuke aflsluiter was dat ik hem nog voorbij gereden ben en eerder op de autostrade zat dan hij. Om maar te zeggen hoe veel sneller asociaal rijden is.
 
Ik denk dat ik weet welke plaats je bedoelt.
Ik herinner me jou uit verleden ivm jouw verhuis etc omdat ik in zelfde dorp woon. Toen vermeldde je dat. Tot zover privacy ;)
Die zone 30 gaat daar net over naar zone 50 zeker?
Zou het kunnen dat de achterligger in een fractie dacht door het rechts uitwijken van uw vrouw dat ze snel even nog mocht voorbij rijden?
Ik zou er ook niet mee kunnen lachen. Dit is totaal geen hoffelijk gedrag. Moeilijke materie blijkbaar. Succes!
Gaat daar idd denk net over naar zone 50.

Vermoedelijk dacht die vrouw idd door het licht uitwijken naar rechts dat ze er snel voorbij kon. Maar een pinker dient natuurlijk wel voor iets, zelfs als zou de persoon voor mij zich vergissen en eigenlijk naar rechts willen gaan, als die pinker naar links op staat ga ik toch echt wel voorzichtig zijn en even wachten om te zien wat die nu exact van plan is.

Enfin, het blijft blijkbaar wel heel vreemde en onlogische regelgeving.
 
Gaat daar idd denk net over naar zone 50.

Vermoedelijk dacht die vrouw idd door het licht uitwijken naar rechts dat ze er snel voorbij kon. Maar een pinker dient natuurlijk wel voor iets, zelfs als zou de persoon voor mij zich vergissen en eigenlijk naar rechts willen gaan, als die pinker naar links op staat ga ik toch echt wel voorzichtig zijn en even wachten om te zien wat die nu exact van plan is.

Enfin, het blijft blijkbaar wel heel vreemde en onlogische regelgeving.
Er rijden daar heel veel gehaaste mensen. En die zone 30 wordt door niet velen gerespecteerd...
 
Ze zouden hier een voorrangsregel in moeten lassen, voor de mensen die uit de Hogestraat komen (blauw bord met afbuigende voorrangsweg).
Op streetview is het helaas niet duidelijk aangezien foto's van 2010 maar je kan dus geen reet zien als je naar links wil.
Je moet met je neus halverwege voorbij het kruispunt staan om te kunnen zien of er iemand van rechts komt.
Het is altijd rijden op goed geluk want ze durven hier soms hard doorvlammen.
 
Accident op den E40 in Merelbeke vanmorgen: héél de grote regio rond Zwijnaarde/UZ/Merelbeke was één grote chaos. Tis daar precies alle dagen wel iets de laatste weken, hoe sneller het knooppunt in Zwijnaarde volledig klaar is hoe beter.
Gent/Zwijnaarde is stilaan aan het verzanden tot een 2de Antwerpen/Linkeroever en in plaats van daaruit te leren en den R4 nu dicht te maken net boven Gent gaan ze ook daar wrs nog een jaartje of 30 mee wachten tot alles écht stil staat :frown:
 
Gisteren op E313 achter een truck die aan het voorbijsteken was.
Sprinter die mij vlot nadert tot minder dan een meter en dan maar met zijn lichten flikkeren.

Wat was die zijn verwachting?
-Dat ik door die truck rij?
-Dat ik naar rechts ga en in die truck knal?
-Dat de trucker zijn lichten ziet (kans is klein) en dan sneller gaat rijden?

Toppunt:
Wanneer truck eindelijk naar rechts gaat, steek ik die voorbij en ga ook naar rechts(vrije baan) en laat cc optrekken tot 128.
Sprinter blijft gewoon links aan 110-120 ofzo.
 
Gisteren op E313 achter een truck die aan het voorbijsteken was.
Sprinter die mij vlot nadert tot minder dan een meter en dan maar met zijn lichten flikkeren.

Wat was die zijn verwachting?
-Dat ik door die truck rij?
-Dat ik naar rechts ga en in die truck knal?
-Dat de trucker zijn lichten ziet (kans is klein) en dan sneller gaat rijden?

Toppunt:
Wanneer truck eindelijk naar rechts gaat, steek ik die voorbij en ga ook naar rechts(vrije baan) en laat cc optrekken tot 128.
Sprinter blijft gewoon links aan 110-120 ofzo.
Is er overdag geen inhaalverbod voor vrachtwagens op (delen van) de E313? :unsure: Niet dat er ook maar 1 chauffeur zich daar iets van aantrekt natuurlijk maar goed.

Ik begrijp de frustatie ergens wel, weinig dingen in het verkeer die irritanter zijn dan op een 2x2 baan constant vast te zitten achter een vrachtwagen die tegen 90kph een andere vrachtwagen probeert in te halen die 89,8kph rijdt.
 
Is er overdag geen inhaalverbod voor vrachtwagens op (delen van) de E313? :unsure: Niet dat er ook maar 1 chauffeur zich daar iets van aantrekt natuurlijk maar goed.

Ik begrijp de frustatie ergens wel, weinig dingen in het verkeer die irritanter zijn dan op een 2x2 baan constant vast te zitten achter een vrachtwagen die tegen 90kph een andere vrachtwagen probeert in te halen die 89,8kph rijdt.
Klopt en het was ook nog eens aan het regenen 😬 .

Frustrerend zeker, maar geen reden om dan zelf de a-hole uit te hangen en de sukkelaar die ertussen zit kan er niks aan doen😂
Die vrachtwagen is nu eenmaal aan een (niet legaal) maneuver bezig en er wat agressief achterhangen, gaat daar niks aan veranderen.
 
Terug
Bovenaan