Bachelor in afstandsonderwijs: hulp met taken

ArcsS

New member
Mijn vriendin/vrouw studeerde in 2008 af als verpleegkundige A2.
Vorig jaar startte ze een traject in afstandsonderwijs voor bachelor verpleegkundige via de hogeschool.
Het studeren voor de examens zijn geen probleem, de taken zijn het wel meer.
De meeste brengt ze wel tot een goed einde, maar nu is er een waar ze geen klik mee krijgt, maar eigenlijk zorgt iedere taak voor veel stress.
Ik weet dat er in de lagere school (middelbaar mss ook) huiswerkbegeleiding bestaat, zou er ook zoiets bestaan in het hoger onderwijs?
Het is helemaal niet de bedoeling dat iemand anders de taken maakt, maar dat er toch meer richting, adviezen, en input gegeven kan worden.
 
Welke instelling? In principe heeft ook het hoger onderwijs een studietrajectbegeleider/tutoraat/mentoraat/... maar de naam en manier van contacteren durft al eens verschillen. Ook de prof/lector/assistent/... zou duidelijkheid moeten kunnen verschaffen.
 
Instelling houd ik liever wat afzijdig (je weet maar nooit :) )
Een studietrajectbegeleider is er wel, maar volgens mij kunnen deze geen echt taakgerichte info geven. Betreffende de taak zelf zijn er soms een aantal momenten dat je ze kan indienen ter controle (3 in dit geval), dit werd ook gedaan maar de feedback is erg globaal zodat ze nog altijd niet echt weet welke richting de goede is. Dan moet er nog steeds 'gefinetuned' worden zonder dat ze weet als ze goed (genoeg) bezig is.

Idealiter zou een instantie zijn die tijdens haar taak kan zeggen 'goed bezig' of zelf eens voorbeelden kan geven waarop ze terug verder kan bouwen.

De motivatie is er, ze kan het maar extra gerichte hulp zou meer dan welkom zijn.
 
Snap ik, ik stelde die vraag maar omdat misschien iemand de correcte naam kent specifiek voor die instelling.
Studietrajectbegeleider kan eventueel wel verwijzen naar juiste mentor/tutor/lector/... die zou het eerste aanspreekpunt moeten zijn voor alle eerstelijnsvragen over de studie. In principe niet vakinhoudelijk maar eventueel wel doorverwijzen naar wie dat wel kan.
 
Betreffende de taak zelf zijn er soms een aantal momenten dat je ze kan indienen ter controle (3 in dit geval), dit werd ook gedaan maar de feedback is erg globaal zodat ze nog altijd niet echt weet welke richting de goede is. Dan moet er nog steeds 'gefinetuned' worden zonder dat ze weet als ze goed (genoeg) bezig is.

Idealiter zou een instantie zijn die tijdens haar taak kan zeggen 'goed bezig' of zelf eens voorbeelden kan geven waarop ze terug verder kan bouwen.

De motivatie is er, ze kan het maar extra gerichte hulp zou meer dan welkom zijn.
Het klinkt heel erg als klassieke hogeschooltaken hoor. Zo wat vage dingen waarbij ze blij zijn als je iets indient, je krijgt feedback en dan is het vaak wel beter wat je indient en dan zijn ze helemaal tevreden.

Ik denk dat je vrouw onzekerder daarover is dan nodig is, zeker als ze de taken gewoon tot een goed einde brengt?
 
Instelling houd ik liever wat afzijdig (je weet maar nooit :) )
Een studietrajectbegeleider is er wel, maar volgens mij kunnen deze geen echt taakgerichte info geven. Betreffende de taak zelf zijn er soms een aantal momenten dat je ze kan indienen ter controle (3 in dit geval), dit werd ook gedaan maar de feedback is erg globaal zodat ze nog altijd niet echt weet welke richting de goede is. Dan moet er nog steeds 'gefinetuned' worden zonder dat ze weet als ze goed (genoeg) bezig is.

Idealiter zou een instantie zijn die tijdens haar taak kan zeggen 'goed bezig' of zelf eens voorbeelden kan geven waarop ze terug verder kan bouwen.

De motivatie is er, ze kan het maar extra gerichte hulp zou meer dan welkom zijn.

Ik had tijdens de bachelor vpk inderdaad heel veel taken en werkstukken. Op wat is het precies dat ze botst? Normaal gezien krijg je voor iedere taak (bij ons wat dat toch zo) het beoordelingskader mee, waarmee je zelf kan aftoetsen of je inhoudelijk voldoet aan de verwachtingen.
 
Terug
Bovenaan