Basicfix stijgt weer door. Ik blijf op die van maart.

Juni 24:
Gas: 6,69c
Stroom:
Dag 22,49c nacht 14,10c
Enkelvoudig: 17,83c
kweenie, variabel staat stroom op 7,22 c en gas op 3,55 c bij energie.be

is toch goed doorgerekend die vaste tarieven toch? is het nog de risico waard denk ik dan
 
Ik kan tot 22/06 inschrijven groepsaankoop energie oost vlaanderen
komt neer op total energies (variabel 1 jaar)
ik zie op mijn vtest dat GAK-2024-05 van totalenergies redelijk goed scoort
hoe werkt vtest met variabele contracten (toch moeilijk in te schatten op voorhand?)
 
Bij Luminus BasicFlex momenteel:
Gas: 3,86c
Elektriciteit Enkelvoudig: 6,99c

Maar da's ook maar voor een kort moment?

Stel dat Flex altijd rond die prijzen schommelt dan zou ik stroomprijsgewijs 771 euro ex nettarieven betalen ipv 1858 euro nu. Da's 1100 euro verschil. Daarvoor teken ik direct.

Maar als ik dan de V test draai, of de berekening op luminus zelf dan komt Flex of andere variabele producten maar een 250 euro per jaar goedkoper uit. En dan hou ik liever mijn verzekering van vast, zeker met de oorlogsdreiging in de wereld.
 
Maar da's ook maar voor een kort moment?

Stel dat Flex altijd rond die prijzen schommelt dan zou ik stroomprijsgewijs 771 euro ex nettarieven betalen ipv 1858 euro nu. Da's 1100 euro verschil. Daarvoor teken ik direct.

Maar als ik dan de V test draai, of de berekening op luminus zelf dan komt Flex of andere variabele producten maar een 250 euro per jaar goedkoper uit. En dan hou ik liever mijn verzekering van vast, zeker met de oorlogsdreiging in de wereld.
Tuurlijk, da's net hetgene van die variable tarieven, het KAN altijd stijgen.
 
Iemand die weet wanneer je bij de Ecopower de eindafrekening krijgt?
Mijn meterstand wordt eind mei opgenomen. Bij Engie kreeg ik begin juni de afrekening, maar bij Ecopower heb ik terug een normale voorschot factuur gehad.
 
Hetzelfde moment als bij mij maar ik heb wel de afrekeningsfactuur snel gehad, nog voor mijn nieuwe voorschotsfactuur van juni. Wel digitale meter
 
Iemand die weet wanneer je bij de Ecopower de eindafrekening krijgt?
Mijn meterstand wordt eind mei opgenomen. Bij Engie kreeg ik begin juni de afrekening, maar bij Ecopower heb ik terug een normale voorschot factuur gehad.

Klant ecopower 1/1/2014, meteropname April, eindafrekening in Mei gehad (incl hoger voorschotfactuur).
Fluvius is daarrin de driver en niet Ecopower normaal.
 
In m'n spam zit ook niks. Als ik inlog op het klantenportaal zie ik ook nog niks.
Zal nog wat geduld uitoefenen. Niet dat het erg is want zal sowieso moeten opleggen 😅 Maar ben wel eens benieuwd naar onze kosten nu we 1 jaar in ons huis wonen.
 
Terug
Bovenaan