Dekton keukenblad moeilijk te kuisen

Li1quid

Well-known member
Crowdfunder FE
We hebben hier een nieuwe keuken met een Dekton keukenblad. Zogezegd kan dat overal tegen en is het eenvoudig te kuisen.
Mooi materiaal en drank/etensresten kuisen eenvoudig weg. Punten daarvoor!

Na een week merk ik kleine streepjes op die ik niet weggepoetst krijg met water en zeep, enkel een `wonderspons` krijgt ze weg (dus schuren).
Nu blijken die strepen te komen van reclamefolders en andere bedrukte papieren.
Ik vermoed dat het blad een licht schurend effect heeft op papier en de bedrukking blijft hangen op het aanrecht.

Herkent iemand deze klachten? Als ik geen papier kan laten liggen op het aanrecht is dekton een duur pruts materiaal.
(Ook een mailtje verzonden naar de keukenboer maar die zal er wel een producteigenschap van maken)

Even zachtjes met een bedrukte broodzak gewreven op het aanrecht:
CVDQ73v.jpeg
 
Die ervaring heb ik niet, nochtans heeft er bij mij ook al genoeg bedrukt papier op gelegen.
 
Wij hebben een knalwitte "valse" Corian, wat een of ander composiet is. Zeker als je kleurstofrijke vlekken laat indrogen kunnen die schijnbaar er helemaal in kruipen. Er is nog niets netjes uitgekomen met wat dreft en de schuurkant van een Everyday afwassponsje. Ik heb al eens ingebrande inkt gezien in van die flexibele tafelbeschermingsrubber, en dat was daar dan helemaal ingetrokken. Maar nog niet op onze composiet.

(Ik vermoed dat Decton toch nog betere eigenschappen zou moeten hebben, vandaar dat ik mijn ervaring hiermee deel)
 
Weet niet of dat voor dekton ook bestaat maar bij ons composieten werkblad kregen we een busje poetsmiddel bij om te gebruiken als er vuil/plekken niet weg gingen met water en zeep alleen.
 
Weet niet of dat voor dekton ook bestaat maar bij ons composieten werkblad kregen we een busje poetsmiddel bij om te gebruiken als er vuil/plekken niet weg gingen met water en zeep alleen.
Maar Dekton is niet hetzelfde als een composiet werkblad. Dat is een kunststeen die dezelfde eigenschappen als een stenen werkblad zou moeten hebben. Normaal zou dat zeer resistent moeten zijn tegen verkleuring.

Wij hebben ook ren kunststeen blad (ander merk dan Dekton) en ik heb hier eigenlijk geen last van. Zelfs als ik er niet onmiddellijk bij ben kan ik sausvlekken relatief simpel verwijderd krijgen (zelfs niet schuren).
 
Maar Dekton is niet hetzelfde als een composiet werkblad. Dat is een kunststeen die dezelfde eigenschappen als een stenen werkblad zou moeten hebben. Normaal zou dat zeer resistent moeten zijn tegen verkleuring.

Wij hebben ook ren kunststeen blad (ander merk dan Dekton) en ik heb hier eigenlijk geen last van. Zelfs als ik er niet onmiddellijk bij ben kan ik sausvlekken relatief simpel verwijderd krijgen (zelfs niet schuren).
Sausvlekken en andere etensresten verdwijnen als sneeuw voor de zon. Op dat vlak is het een goed materiaal.
Ik vermoed dat het blad lichtjes schurend werkt op papier waardoor er inkt blijft `plakken` op het blad.

Zal ook eens een mailtje sturen naar de fabrikant. Ik laat hier nog iets weten.
 
Wonderspons lijkt mij wel ideaal dan. Kan dat kwaad op dat materiaal? Maakt dat matte/blinkende vlekken?
 
Wij hebben een ander materiaal (Hi-mac solid surface) en hebben daar ook snel last van. Soms staan de letters van de reclamefolder in kopie op ons keukenblad en dat is ook één van de meer lastigere om weg te krijgen maar uiteindelijk hebben wij altijd alles al weg gekregen.
 
Wonderspons lijkt mij wel ideaal dan. Kan dat kwaad op dat materiaal? Maakt dat matte/blinkende vlekken?
Voorlopig zie ik geen verschil op het blad. De wonderspons is minder hard dan de dekton dus dat zou in feite geen problemen mogen leveren.

Wij hebben een ander materiaal (Hi-mac solid surface) en hebben daar ook snel last van. Soms staan de letters van de reclamefolder in kopie op ons keukenblad en dat is ook één van de meer lastigere om weg te krijgen maar uiteindelijk hebben wij altijd alles al weg gekregen.
Toch nog een lotgenoot! Toch straf dat je hier niets over leest op het internet. Dan koop je stevig (en vooral duur) materiaal maar moet ik oppassen met papier :crazy:
 
Voorlopig zie ik geen verschil op het blad. De wonderspons is minder hard dan de dekton dus dat zou in feite geen problemen mogen leveren.


Toch nog een lotgenoot! Toch straf dat je hier niets over leest op het internet. Dan koop je stevig (en vooral duur) materiaal maar moet ik oppassen met papier :crazy:

Bij schaar steen papier wint papier toch ook van steen.

/thread
 
Wonderspons of Scrub Daddy (The Pink Stuff). Wij hebben een keramiek keukenblad met hetzelfde patroon als de TS. Dergelijke strepen krijgen wij daar perfect mee weg. Wel wat opletten voor 'zachter' materiaal, zodat je geen doffe vlekken krijgt.
 
Laatst bewerkt:
Wij snijden vaak onze groenten rechtstreeks op ons dekton keukenblad en op het stuk waar we veel snijden zagen we na verloop van tijd soortgelijke krasjes die er niet zomaar uitgingen met een schotelvod. Maar met VIM en stevig wrijven met een sponsje gaan die er wel uit.
 
Terug
Bovenaan