Straddle
Well-known member
Ik weet niet of het tweede erger is dan het eerste, in het eerste wordt de commentaar gericht op 1 bedrijf, in het tweede gaat het om een ruime groep mensen. Los daarvan kan je imo niet verdedigen dat "politically biased" fact checkers zich volledig op die tweede statement gaan concentreren en de eerste statement ongemoeid laten. Ofwel controleer je dan alles, ofwel geen enkele mening nog.'k ben het grotendeels eens met u, maar 'k denk dat het een interessant iets kan zijn om dieper in te gaan op hoe ge wat daar gebeurt dan loskoppelt van waar het hier over gaat. Als de mensen die pro deze verandering op facebook zijn denken over waarom, denk ik dat het over dingen als dit gaat. En het gevoel dat als iemand zegt "alles in de delhaize is weer duurder geworden" er wss geen factchecker achter die statement gestuurd wordt, maar "de migranten hebben weer dit gedaan" wel een factchecker achter hun aan krijgen. En ergens is dat logisch, het ene heeft niet bijster veel gevolgen, mss dat de delhaize een paar klanten verliest, het andere kan racisme in de hand werken en veel erger ontsporen.
En waar moeten we die voorbeelden dan vandaan halen? Allé, er zal hier daar wel één online te vinden zijn, maar het gros van de gecensureerde posts worden niet online bijgehouden in een datawarehouse waar iedereen aan kan ...Maar ik dacht dat deze thread evt interessant ging zijn, maar heb hier 8 paginas gezien van rechts die elk concreet voorbeeld leken te vermijden, en links die in hun veilig hoekje bleven, dus ik hoop dat dit iets bijdraagt tot de discussie en we wat concretere inhoud kunnen krijgen. Gezien de discussie in de kleine nieuwtjes thread lijken veel mensen zich te vinden in wat er daar gebeurt, dus lijkt het concrete voorbeeld te zijn dat mensen in deze thread niet wilden geven.