Wifi val uit met telenet

Fabke

Active member
Goedemorgen,

Als we de ipads gebruiken, valt de wifi meerdere keren per dag uit.
Kindjes kijken veel via de ipad naar youtube, tiktok,. En ik kijk netflix met m'n ipad. De wifi valt veel uit.
Probleem komt enkel voor met de ipad dus vermoed ik dat het probleem Apple gerelateerd is.
Op t internet vind ik nog meerdere personen die dit probleem hebben.
Telenet is al komen kijken maar ze vinden niets. Wifi signaal is goed.

Zijn er nog personen die dit probleem hebben?
We overwegen sterk om naar proximus te gaan.
 
Probleem komt enkel voor met de ipad dus vermoed ik dat het probleem Apple gerelateerd is.
Heb je andere toestellen waar je langdurig video mee kijkt om te kunnen vergelijken? Zo niet, lijkt dit confirmation bias.

Wifi die enkel bij Apple toestellen wegvalt zou heel eigenaardig zijn. 1 toestel kan, meerdere is heel onwaarschijnlijk. Wat waarschijnlijker is, is dat je WiFi of internetconnectie zelf vaak een dipje heeft en dat je dat gewoon alleen merkt omdat video die stokt heel duidelijk merkbaar is (in tegenstelling tot een gewone website of zo) en omdat je waarschijnlijk proportioneel veel video op iPads kijkt...

WiFi kan gestoord worden door WiFi toestellen (Access points en gebruikers) van jezelf en van je buren, door DECT telefoons van jezelf en je buren, door microgolfovens... De Telenetlijn zelf kan ook wisselend presteren. Het hangt van je abonnement af (want, veel video = veel bandbreedte) maar ook van wat je buren aan't gebruiken zijn en de kwaliteit van de lijn. De hele straat deelt de coax dus de waarden van je abonnement zijn niet gegarandeerd...
 
Ik had hier net hetzelfde aan de hand. Telenet stak het toen op Fluxys, Fluxys op Telenet. maar een oplossing is er nooit gekomen. Ik ben overgegaan naar Proximus en eerlijk gezegd geen enkel probleem meer ondervonden. Ik ben zelf blij met de overstap. Betaal ook veel minder per maand en momenteel geen last van vermindere snelheden tegenover Telenet.
 
Is case to case en provider heeft er opzich ook weinig mee temaken imo. Meestal een sameloop van omstandigheden. Wat gebruiken de buren, hoeveel toestellen zitten er op de wifi samen. Heeft u een 2.4 en 5.0 wifi connectie (mss spreiden over de toestellen) niet allemaal op zelfde frequentie. 2.4 is in mijn ervaring stabieler . Binnenkort komt proximus uit met de Wifi 6 modem. Deze kan veel meer connecties tegelijkertijd verdragen. En mss wel een optie, je zal er wel specifiek achter moeten vragen, is vrij nieuw bij internet providers. Is jammer genoeg een veel voorkomend probleem met de huidige wifi gebruikers binnen een gemiddeld gezin. Smart dit zn smart dat, alle gsm’s en tablets.
 
Terug
Bovenaan