Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een prof krijgt zijn fiets dusja snap dat ergens wel dat die er geen heeft.

En Adri is nen hollander he, zelfs 15 euro voor zwift vind hem te duur dan gebruikt hij gewoon David zijn account
Zijn fietsen zijn denk ik ook gewoon die van zijn zonen

Waarom niet? Waarom zou je duizenden euro's uitgeven voor iets wat je normaal van je werkgever ter beschikking gesteld krijgt? De vergelijking is niet helemaal hetzelfde omdat ik die auto niet strikt nodig heb voor mijn werk en een fietser zijn fiets wel... maar zoals gezegd, hij heeft nog alt een MTB.

Trouwens... we weten allemaal dat het niet evident is om zomaar een fiets te kopen de dag van vandaag.
Allemaal goed en wel maar als je ziet hoeveel fietsen of hoeveel geld in fietsen steekt van sommige liefhebbers op dit forum (check het mtb/fiets topic maar eens), dan zou je van een prof toch ook die liefde voor de fiets verwachten.

Dat hij niet investeert in een fiets van 10k, logisch. Maar dat je enkel maar een mtb hebt? Wat als je net stukken hebt aan je enige prof-fiets op het moment dat je onder contract zit? Dan zou ik zorgen dat ik toch ook een back-up fiets heb die budgettair past voor die prof.

Allemaal goed en wel maar als je ziet hoeveel fietsen of hoeveel geld in fietsen steekt van sommige liefhebbers op dit forum (check het mtb/fiets topic maar eens), dan zou je van een prof toch ook die liefde voor de fiets verwachten.

Dat hij niet investeert in een fiets van 10k, logisch. Maar dat je enkel maar een mtb hebt? Wat als je net stukken hebt aan je enige prof-fiets op het moment dat je onder contract zit? Dan zou ik zorgen dat ik toch ook een back-up fiets heb die budgettair past voor die prof.
Dan moet de ploeg maar zien dat hij andere fiets krijgt?
Als mijn laptop van het werk kapot is pak ik ook mijn prive-laptop niet ze

Enkele jaren geleden vertelde Vanmarcke dat hij een enkele autorit van een 3-tal uur moest ondernemen voor een fietsonderdeel te gaan halen in het service center van de ploeg (Belkin of LottoNL-Jumbo geloof ik).
Ideaal lijkt mij dat niet, om een volledige dag in de auto door te brengen als beroepsrenner.

Als je daarentegen ook over een eigen fiets beschikt, kan je daar misschien 2 dagen op trainen en dat fietsonderdeel per post laten overkomen.

Enkele jaren geleden vertelde Vanmarcke dat hij een enkele autorit van een 3-tal uur moest ondernemen voor een fietsonderdeel te gaan halen in het service center van de ploeg (Belkin of LottoNL-Jumbo geloof ik).
Ideaal lijkt mij dat niet, om een volledige dag in de auto door te brengen als beroepsrenner.

Als je daarentegen ook over een eigen fiets beschikt, kan je daar misschien 2 dagen op trainen en dat fietsonderdeel per post laten overkomen.
Je kan ook naar de lokale FM gaan en dan is het wss de dag zelf gemaakt (tenzij specifiek stuk)
Van een dag niet fietsen ga je echt niet slechter worden

Maar het voorbeeld dat hier aangehaald wordt is dat hij geen ploeg had, dus niemand om hem een fiets te geven. Dan moet je maar zorgen dat je er zelf één koopt om je job te kunnen blijven doen.

Je kan ook naar de lokale FM gaan en dan is het wss de dag zelf gemaakt (tenzij specifiek stuk)
Die mannen hebben wisselstukken in hun sponsordeal hé. Die gaan dan niet eventjes gaan betalen bij een lbs.

Maar dit alles is toch echt té gek voor woorden (we hadden het al over hun lonen). Geen reservefiets noch onderdelen krijgen... Met een trainingfiets van godbetert €1500 kunnen die mannen toch ook uit de voeten. Belachelijk dat ze dat dan zelf moeten betalen met hun hongerloon.

Die mannen hebben wisselstukken in hun sponsordeal hé. Die gaan dan niet eventjes gaan betalen bij een lbs.

Maar dit alles is toch echt té gek voor woorden (we hadden het al over hun lonen). Geen reservefiets noch onderdelen krijgen... Met een trainingfiets van godbetert €1500 kunnen die mannen toch ook uit de voeten. Belachelijk dat ze dat dan zelf moeten betalen met hun hongerloon.
En die mogen dus ook niet op een reservefiets rijden die niet van die sponsoren is.

En als je geen ploeg hebt ben je geen prof he dan ben je werkloos

Bij GVK zal het wel niet door zijn hongerloon komen als je zijn auto's bekijkt (dikke Porsche, Audi,...)

En die mogen dus ook niet op een reservefiets rijden die niet van die sponsoren is.

En als je geen ploeg hebt ben je geen prof he dan ben je werkloos
Je kan natuurlijk blijven excuses zoeken en vinden.

Een voetballer die zijn voetbalschoenen kapottrapt op een training in het buitenland en de dag erna een match moet spelen, die heeft misschien ook geen reserveschoenen bij. Maar alsof een sponsor dan moeilijk gaat doen als hij speelt met de schoenen van een ploegmaat die toevallig van een ander merk zijn.

In noodsituaties kan altijd wat meer (zie Van Aert die op een andere fiets crosst in de winter).

Doe het maximale: reclame verwijderen/herspuiten en niemand maakt daar een spel van om in nood terug te vallen op een backup fiets.
Ieder zijn mening.

Maar waarom zou je paar duizend euro spenderen aan iets dat je niet nodig hebt?
Reserveschoenen hebben die ook allemaal hoor (voetballers ook, verschillende noppen enzo) maar denk niet dat een doelman een goal in zijn garage heeft staan moest die op de club gepikt worden bv!
Of moet een f-16 piloot ook zijn eigen toestel hebben voor als dat van het werk kapot is?

Van Aert was geen noodgeval he + de ploeg heeft dat allemaal voorzien (zijn nog veldrijders bij TJV)

Hij heeft een fiets (mtb) dus kan trainen

Maar alsof een sponsor dan moeilijk gaat doen als hij speelt met de schoenen van een ploegmaat die toevallig van een ander merk zijn.
Die contracten zijn niet om te lachen, zijn belachelijk gedetailleerd en met een hele rist aan sancties. Ja, sponsoren doen daar ERG lastig over. Er zijn renners die zweren bij zadels van merk X. Als merk Y dan sponsor is van de ploeg, en die hun zadels zijn niet naar de meug van de renner, dan kost het heel wat armgewring zodat een renner toch met zadel X mag blijven rijden, en dan worden de logo's afgeplakt. We spreken over een logootje van 2cm² hé. Idem voor banden bvb (zie je wel meer in de cross dan op de weg, omdat daar compounds en profielen wel wat belangrijker zijn).

Zelfde reden als waarom Wout Van Aert vanaf 1 januari met een "Jumbo Visma"-fiets reed in de cyclocross hé. Ploeg is overgestapt op Cervélo, maar de Cervélo crosser was nog niet beschikbaar. Maar het is dan niet dat Van Aert op zijn Bianchi Zolder Pro van vorig jaar mocht rijden. Allé, dat heeft hij wel gedaan, maar die moest dan overspoten worden in zwart/geel, zonder ook maar enige vermelding van Bianchi.

Of herinneren we ons het drama rond Rohan Dennis, die de tijdrijdersfiets van Merida (ploegsponsor) maar prut vond, alsook de gesponsorde kledij, en liever op zijn BMC reed met KASK helm, en daardoor bedankt werd voor bewezen diensten bij de ploeg en zijn contract ontbonden werd.

Laatst bewerkt:
Wout, is veel volwassener dan VDP als Wout verliest geeft hij toe dat de andere nog beter of fitter was, VDP vlucht weg na de rit van gisteren... zelfde leeftijd maar wat een verschil in maturiteit.
Gewoon uit nieuwsgierigheid... Toen Wout enkele jaren geleden week na week op zijn doos kreeg van Matthieu in het veldrijden en geen interviews meer wou geven en altijd te laat was op het podium omdat "hij eerst moest losrijden"... was dat toen ook van maturiteit ? Gewoon een vraagje hoor....

Wil je weten waarom Matthieu weg vluchtte ? Lees hier : https://www.hln.be/wielrennen/journ...art-waarom-hij-zo-teleurgesteld-was~a8eb6b08/ Hij was gewoon kwaad op zichzelf. Hij was de snelste maar was gewoon te laat beginnen sprinten. Hij was kwaad op zichzelf dat hij zo een domme fout had gemaakt. HIj is inderdaad weg gevlucht maar is daarna wel komen uitleggen waarom.

We weten ondertussen wel hoe jij er over denkt. We weten ook allemaal dat wat je verteld nogal eenzijdig is en voor geen meter klopt. Ik denk dat ik de enige ben die nog de moeite doet om er op te reageren maar ik ga er ook mee stoppen. Het is te belachelijk om op te reageren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan