Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Inderdaad. Alleen begonnen ze er een minuut later terug over, en 5 minuten later kwam José af met: het schijnt dat MVP van te ver is beginnen sprinten. En na de finish vertelde Michel nog eens dat het een dubbeldag was voor QS. Beste advies is dus om je geluid uit te zetten als Tirreno voor PN finisht.
Fixed

Laatst bewerkt:
Gelieve gefixte zaken in het vet te zetten... zo moet ik niet heel de zin doorzoeken in ware "zoek de 7 verschillen" style :unsure:

Ik vind het ook wel degoutant dat ze in de koers al de uitslag van een andere koers verklappen... maar bon is typisch Sporza. Zie sportweekend... ze geven eerst den uitslag, soms zelfs het hele verloop van de wedstrijd en dan gaan ze wat beelden geven. Is ook een bewuste keuze van de redactie... om het duidelijk te maken voor de mensen thuis. Bij de VRT denken ze echt dat mensen dom zijn... (gemiddeld gezien hebben ze misschien wel een punt :unsure: :tongue:)

PS: ik heb een flauw vermoeden dat Alaphillipe zich vroeg of laat toch nog eens gaat laten rollen zoals in L-B-L vorig jaar.
De Ronde:
Met drieën naar de laatste kilometer. WVA start zijn sprint op 950m. Alaphilippe kijkt naar VDP, die op zijn beurt dan maar achter Wout gaat.
Ze blijven kijken naar elkaar tot 250m, wanneer Alaphilippe plots aanzet; uitwijkt en WVA / VDP uit hun klikpedaal schieten en de Fransman meters pakt. Hij gooit zijn handen in de lucht op 20m en denkt dat hij de Ronde heeft gewonnen. Hij kijkt links en ziet een renner in het wit-zwart naast zich met een brede glimlach. Het is Sep Vanmarcke, die een sprint begon vanop 2km van de streep en eindelijk een monument wint.
Na de race ontslaat geldzoekende Lefevre Alaphilippe stante pede en gebruikt dit geld voor volgend jaar.

Ik zou er meteen voor tekenen, al was het maar om de posts hier te lezen achteraf. :tongue:

De Ronde:
Met drieën naar de laatste kilometer. WVA start zijn sprint op 950m. Alaphilippe kijkt naar VDP, die op zijn beurt dan maar achter Wout gaat.
Ze blijven kijken naar elkaar tot 250m, wanneer Alaphilippe plots aanzet; uitwijkt en WVA / VDP uit hun klikpedaal schieten en de Fransman meters pakt. Hij gooit zijn handen in de lucht op 20m en denkt dat hij de Ronde heeft gewonnen. Hij kijkt links en ziet een renner in het wit-zwart naast zich met een brede glimlach. Het is Sep Vanmarcke, die een sprint begon vanop 2km van de streep en eindelijk een monument wint.
Na de race ontslaat geldzoekende Lefevre Alaphilippe stante pede en gebruikt dit geld voor volgend jaar.
Fake news... de ronde valt op 4 april. Lefevere zijn budget ging 31 maart rond zijn... :unsure:

Toen hij zonder ploeg zat, had hij geen koersfiets enkel een MTB. Ik heb mij daar al vaak vragen rond gesteld hoe profs geen eigen fiets hebben.

Iets gelijkaardigs: In een podcast met Roothooft (De Tribune), vertelde die ook hoe Adrie VDP aan hem had gevraagd voor fietsjes voor David en Matthieu. Nogal een raar wereldje toch, alsof Adrie geen fietsen kan kopen voor zijn zonen van 10 en 12 jaar.

Wout, is veel volwassener dan VDP als Wout verliest geeft hij toe dat de andere nog beter of fitter was, VDP vlucht weg na de rit van gisteren... zelfde leeftijd maar wat een verschil in maturiteit.

Gewoon een persoonlijke mening voor iemand mij hier weer eens afschiet.

Toen hij zonder ploeg zat, had hij geen koersfiets enkel een MTB. Ik heb mij daar al vaak vragen rond gesteld hoe profs geen eigen fiets hebben.

Ik snap het wel eigenlijk, het is net als iemand die een gsm, laptop of wagen van zijn werk heeft. Als je zonder valt, heb je misschien nog wel iets in de schuif liggen, maar niet meteen iets waar je je werk mee kan doen.

Ok. Maar dan heb ik wel 2 dagen erna een geschikte fiets, als dat mijn broodwinning was/is.
Ik sluit mij wel aan bij Bubble hier. Als ik vandaag hier op straat wordt gezet en ik moet mijn firmawagen inleveren dan ga ik dus niet zelf één kopen aangezien de kans zeer groot is dat ik snel in een andere job met firmawagen terecht kom.

Het is ook niet dat hij geen fiets meer heeft... hij kan ook trainen op die MTB. Is dat ideaal? Nope... maar then again, zo lang zonder ploeg zitten is sowieso niet ideaal.

De bedrijfswagen is toch totaal iets anders? Je gebruikt als profrenner toch ook gewoon om je conditie en dergelijke te onderhouden. Vind het toch ook maar vrij amateuristisch overkomen om als profrenner enkel een MTB te hebben, als je om een ander andere reden geen fiets van de ploeg meer hebt.

Aangezien Parijs-Nice gisteren om van in een coma te sukkelen was, hebben de Belgen eens een fratske uitgehaald, gaan ontsnappen met 11, over de ploeggrenzen heen:

En dan krijgt Naesen voor dat initiatief nog de Prijs van de Strijdlust. Ergens verbazingwekkend, want als er nu een bepaalde groep organisatoren is die met een humor-amputatie gezegend zijn, dan zijn het wel de Fransen.

Ik heb mij daar al vaak vragen rond gesteld hoe profs geen eigen fiets hebben.

Iets gelijkaardigs: In een podcast met Roothooft (De Tribune), vertelde die ook hoe Adrie VDP aan hem had gevraagd voor fietsjes voor David en Matthieu. Nogal een raar wereldje toch, alsof Adrie geen fietsen kan kopen voor zijn zonen van 10 en 12 jaar.
Hangt echt van ploeg tot ploeg af. Sommige ploegen geven de renners de mogelijkheid om de/een fiets van het vorige seizoen over te kopen "voor een prijske", of geven hen die (voor zolang die nog niet kapotgereden zijn). Andere ploegen doen dat niet. Sommige ploegen zorgen ervoor dat renners een wedstrijdfiets hebben, en dan nog een trainingsfiets voor thuis, andere ploegen stellen maar 1 fiets ter beschikking voor alles (TT uitgezonderd). Zo'n fietsen zijn echt niet goedkoop, als je dat als renner (zeker als mindere god/domestic) zelf moet gaan ophoesten...

Je moet ook rekening houden met sponsordeals en dergelijke. Het kan gerust gebeuren dat renner X die bij ploeg Y rijdt privé een fiets heeft van merk Q, maar daar niet op mag rijden omdat merk P de sponsor is van ploeg Y, en er exclusiviteitscontracten gesloten zijn.

Ik sluit mij wel aan bij Bubble hier. Als ik vandaag hier op straat wordt gezet en ik moet mijn firmawagen inleveren dan ga ik dus niet zelf één kopen aangezien de kans zeer groot is dat ik snel in een andere job met firmawagen terecht kom.

Het is ook niet dat hij geen fiets meer heeft... hij kan ook trainen op die MTB. Is dat ideaal? Nope... maar then again, zo lang zonder ploeg zitten is sowieso niet ideaal.
Voorbeeld van bedrijfswagen slaagt toch eigenlijk op niet veel. Het is eerder een voetballer die geen bal meer heeft of een loper die geen loopschoenen heeft. Als je een prof bent dan koop je die dingen maar als je ze niet meer hebt. Vind dat vrij amateuristisch overkomen.

Ik kan me niet voorstellen dat die geen enkele fiets meer hebben. Is miss dan wel een brolfiets, maar moet toch voldoende zijn om voorlopig op te trainen.

Voorbeeld van bedrijfswagen slaagt toch eigenlijk op niet veel. Het is eerder een voetballer die geen bal meer heeft of een loper die geen loopschoenen heeft. Als je een prof bent dan koop je die dingen maar als je ze niet meer hebt. Vind dat vrij amateuristisch overkomen.
Waarom niet? Waarom zou je duizenden euro's uitgeven voor iets wat je normaal van je werkgever ter beschikking gesteld krijgt? De vergelijking is niet helemaal hetzelfde omdat ik die auto niet strikt nodig heb voor mijn werk en een fietser zijn fiets wel... maar zoals gezegd, hij heeft nog alt een MTB.

Trouwens... we weten allemaal dat het niet evident is om zomaar een fiets te kopen de dag van vandaag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan