Werk Werkt er hier iemand als contact tracer

peppe

Active member
Ik wou graag weten wat de juiste vereisten zijn om dit te mogen doen. Zoveel vacatures van verschillende interim bureaus, snelle opstart blabla.

Dus ik bel (op dit moment zelf bezig in een call center) en doe de sollicitatie en krijg ik als reactie alles was goed maar we zoeken mensen met een medisch diploma. Dus ik moet geloven dat mensen die 3 - 5 jaar studeren gaan solliciteren om een ganse dag aan de telefoon te hangen voor 1400?
Ok goed kan waar zijn dus solliciteer ik op de 2de vacature: vaccinatie informatie verlener. Ik vraag duidelijk aan persoon x: “kijk ik heb al gesolliciteerd oor contact tracer en daar was ik nie goed voor omdat ik geen medische achtergrond had, is dat ook het geval hier???”

persoon x: “neen, helemaal niet je moet de mensen gewoon informatie geven dit dat.”

okay neem ik weer een video sollicitatie op en krijg dezelfde dag weer een nee te horen. Ik was dus heel benieuwd wat de reden deze keer ging zijn... meer call center ervaring en medische achtergrond verreist...

als jullie dat zoeken pas u vacature dan aan

Profiel​



  • Je beschikt over een diploma van hoger secundair onderwijs (A2)
  • Je spreekt en schrijft uitstekend Nederlands.
  • Je bent flexibel om in shiften te werken: je kan ingepland worden tusssen maandag en zondag tussen 8u en 20u (5 dagen/week - 38u/week)
  • Je hebt een goed leervermogen.
  • Je hebt een goede PC-kennis
  • Je gaat gemakkelijk gesprekken aan en bent empathisch, patiënt-/mens-georiënteerd.
  • Je kan een eerste ervaring voorleggen in een telefonische functie
  • Je bent vrijwel onmiddellijk beschikbaar (opstart = ASAP)

Het grappige van dit alles is dat wij op dit moment in quarantaine zitten en gebeld zijn geweest door een contact tracer. Die heeft gevraag achter de graad van besmetting, met wie we in contact zijn gekomen en als laatste dat we een week in quarantaine moesten gaan.

klinkt salty maar hier heb je toch geen medisch diploma voor nodig?? Dus als er iemand hier een contact tracer is, is het waar wat ik te horen heb gekregen of was het allemaal zever?
 
Goh misschien ben je gewoon ‘overqualified’ voor deze job? Klinkt misschien raar, maar heb eens een gelijkaardig iets meegemaakt.

Tijdens een kleine crisis heel wat jaren terug vond ik niet meteen werk. Uiteindelijk gewoon interims binnegestapt voor eender welke job te doen. Ik had dringend een inkomen nodig want moest mijn appartement kunnen blijven afbetalen.
Had daar testen gedaan voor een operator job in een fabriek. De testen hielden in naar een dashboard kijken en cijfertjes waarnemen / meldingen / alarmen, en daarna de vragen beantwoorden.

Ik had hier een perfecte score, I mean, moeilijk is het niet.... het is letterlijk een cijfer of kleurtje aflezen.
Blijkbaar hadden ze “nog nooit zo’n score gezien”. Met alle respect natuurlijk, maar het is nu ook geen type job waar je een hoger diploma voor nodig hebt.
Uiteindelijk ben ik gewoon geweigerd omdat: “ik geen ervaring had”.
Sloeg dus werkelijk nergens op.

Wellicht als je overqualified bent voor een job weten ze ook wel dat je dat niet lang zal uithouden, of lastige vragen zou beginnen stellen.
 
Goh misschien ben je gewoon ‘overqualified’ voor deze job? Klinkt misschien raar, maar heb eens een gelijkaardig iets meegemaakt.

Tijdens een kleine crisis heel wat jaren terug vond ik niet meteen werk. Uiteindelijk gewoon interims binnegestapt voor eender welke job te doen. Ik had dringend een inkomen nodig want moest mijn appartement kunnen blijven afbetalen.
Had daar testen gedaan voor een operator job in een fabriek. De testen hielden in naar een dashboard kijken en cijfertjes waarnemen / meldingen / alarmen, en daarna de vragen beantwoorden.

Ik had hier een perfecte score, I mean, moeilijk is het niet.... het is letterlijk een cijfer of kleurtje aflezen.
Blijkbaar hadden ze “nog nooit zo’n score gezien”. Met alle respect natuurlijk, maar het is nu ook geen type job waar je een hoger diploma voor nodig hebt.
Uiteindelijk ben ik gewoon geweigerd omdat: “ik geen ervaring had”.
Sloeg dus werkelijk nergens op.

Wellicht als je overqualified bent voor een job weten ze ook wel dat je dat niet lang zal uithouden, of lastige vragen zou beginnen stellen.
ik wil CT niet kleineren ofzo maar ik werk ook maar bij telenet als tech support. Das een job die iedereen kan en waar bijna niemand blijft. Het is gewoon een kutgevoel wanneer je voor simpele jobs zelfs niet in aanmerking komt
 
Zonet weer telefoon gehad. Ik kreeg 2 vragen:
-"Ben je nog in quarantaine?"
  • "Ja"
-"Heb je al een afspraak gemaakt?"
  • "Neen want voor het testcenter in mijn buurt heb ik geen afspraak nodig."
Daar moet je inderdaad niet echt een medische achtergrond voor hebben. De persoon in kwestie kon ook geen Nederlands dus heb mijn beste Frans bovengehaald
 
Zonet weer telefoon gehad. Ik kreeg 2 vragen:
-"Ben je nog in quarantaine?"
  • "Ja"
-"Heb je al een afspraak gemaakt?"
  • "Neen want voor het testcenter in mijn buurt heb ik geen afspraak nodig."
Daar moet je inderdaad niet echt een medische achtergrond voor hebben. De persoon in kwestie kon ook geen Nederlands dus heb mijn beste Frans bovengehaald
:') en weten dat daar miljoenen inkruipen....
 
Die werken daar toch niet?

Zou het alvast niet doen:
 
Die werken daar toch niet?

Zou het alvast niet doen:
Callexcell is een van de callcentra die zich er mee bezighoudt.
 
Zonet weer telefoon gehad. Ik kreeg 2 vragen:
-"Ben je nog in quarantaine?"
  • "Ja"
-"Heb je al een afspraak gemaakt?"
  • "Neen want voor het testcenter in mijn buurt heb ik geen afspraak nodig."
Daar moet je inderdaad niet echt een medische achtergrond voor hebben. De persoon in kwestie kon ook geen Nederlands dus heb mijn beste Frans bovengehaald
Dan zou ik zeggen: Bel nog maar es terug int Nederlands aub :)
 
3 maanden later en ik krijg telefoon van dezelfde persoon of ik nog wil beginnen ja/nee
onmiddellijke opstart
ik zei tegen haar, 3m geleden was ik niet goed genoeg omdat ik geen medische achtergrond had waarom nu ineens wel?
ja euh ... we hebben mensen nodig die callcenter ervaring hebben, medische achtergrond maakt niks meer uit

HET IS VOOR DEZELFDE JOB!!!

opt einde vroeg ze nog kent gij nog vrienden, familie die in een callcenter willen werken? dus zoals ik dacht iemand die een bachelor heeft met een medische achtergrond gaat echt niet voor een kutloon ganse dag telefoon opnemen.

deze keer laat ik mij niet vangen
 
Kom je dag van vandaag eigenlijk veel te vaak tegen dat je een behoorlijk hoog diploma nodig hebt die makkelijk door een lager geschoolde kan uitgevoerd worden. Ergens verspilling van kennis(voor de hooggediplomeerde) en tegelijk een weggegooide kans voor de laaggeschoolde die niet aan de bak kan. En intussen is de vacature ook niet ingevuld.
 
3 maanden later en ik krijg telefoon van dezelfde persoon of ik nog wil beginnen ja/nee
onmiddellijke opstart
ik zei tegen haar, 3m geleden was ik niet goed genoeg omdat ik geen medische achtergrond had waarom nu ineens wel?
ja euh ... we hebben mensen nodig die callcenter ervaring hebben, medische achtergrond maakt niks meer uit

HET IS VOOR DEZELFDE JOB!!!

opt einde vroeg ze nog kent gij nog vrienden, familie die in een callcenter willen werken? dus zoals ik dacht iemand die een bachelor heeft met een medische achtergrond gaat echt niet voor een kutloon ganse dag telefoon opnemen.

deze keer laat ik mij niet vangen

Zoekt u gewoon een andere kutjob. Kutjobs genoeg ;)
Bpost zoekt nog mensen die niet medisch geschoold zijn.
 
Welkom in de wereld van onder maar ook overkwalificatie. De reden die ze opgeven is niet altijd correct, ze moeten gewoon een reden erop zetten hé!

Als ik anno 2021 zou solliciteren voor een job bij Bpost (zie hierboven) denk je dan echt dat ik mag starten? Neen hoor. Ik word gewoon afgewezen (wegens overkwalificatie), tenzij ze zo'n tekorten hebben dat ze niemand anders vinden. Dan wel ..

opt einde vroeg ze nog kent gij nog vrienden, familie die in een callcenter willen werken? dus zoals ik dacht iemand die een bachelor heeft met een medische achtergrond gaat echt niet voor een kutloon ganse dag telefoon opnemen.
Als je een half jaar werkloos bent en je moet snel eten op tafel brengen misschien wel? Anders niet hé.

HET IS VOOR DEZELFDE JOB!!!
Men wil een witte raaf zonder ervoor te betalen zeker? :sarcastic:
 
Laatst bewerkt:
Welkom in de wereld van onder maar ook overkwalificatie. De reden die ze opgeven is niet altijd correct, ze moeten gewoon een reden erop zetten hé!

Als ik anno 2021 zou solliciteren voor een job bij Bpost (zie hierboven) denk je dan echt dat ik mag starten? Neen hoor. Ik word gewoon afgewezen (wegens overkwalificatie), tenzij ze zo'n tekorten hebben dat ze niemand anders vinden.

Ja, Bpost is dan ook een klein bedrijfje met maar enkele personeelsleden. Naast de CEO, allez in zo'n bedrijfke is dat gewoon den baas eh, werken daar juist maar een paar ongeschoolde arbeiders. Met iets van diploma en ervaring is daar zeker geen enkele functie te vinden waar je nog geschikt voor bent.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Ja, Bpost is dan ook een klein bedrijfje met maar enkele personeelsleden. Naast de CEO, allez in zo'n bedrijfke is dat gewoon den baas eh, werken daar juist maar een paar ongeschoolde arbeiders. Met iets van diploma en ervaring is daar zeker geen enkele functie te vinden waar je nog geschikt voor bent.
maar misschien is Makila dusdanig gekwalificeerd dat zelfs CEO van een Belgische beursgenoteerd bedrijf te min voor hem is. :S
 
  • Haha
Waarderingen: 515
Terug
Bovenaan