Werk Werken bij FOD Financiën

redenen:
1 je wordt meestal aangeworven in massa examens na weinig betekenisvolle wervingsexamens bij Selor. Die slagen er zelfs niet in om -dt fouten uit een inboxoefening te laten. De uiteindelijke interviews stellen verder niets voor en zijn zo voorspelbaar als maar kan zijn. Assessoren die erbij zitten mogen niet al te veel zeggen, en als ze kritisch zijn worden ze geschrapt.
2 Waar je dan terechtkomt hangt af van waar ze nood hebben aan mensen, of althans zeggen ze. De werkelijkheid is veeleer dat je ergens belandt waar de motivatie om te werken nihil is, en het beter vr jezelf is die gelaten werksfeer meteen over te nemen. Ik had soms welgeteld 1u werk op een dag.
3Leidinggevenden zijn uitermate zwak, en kijken vaak de andere kant op.
4 mensen die echt willen werken, blijf er aub weg. Je komt veeeeeeeeeeeeeeel te veel profiteurs tegen, die hun rechten zeer goed kennen maar hun werkplicht, oei oei
5 ons kent ons telt er helaas nog te vaak. Leidinggevenden trekken mensen voor die naar hen luisteren. Promotie-examens, gerangschikten op een laureatenlijst, mutaties, echt objectief gaat het er niet aan toe.

Kortom, teveel zaken gezien waar ik een degout van heb gekregen. Bij deze FOD komen bijna alle ambtenarenclichés uit.
Er weggaan is de beste keuze die ik gemaakt heb.
 
Hey iedereen,

Ik ben gestegen van plaats 43 naar 5 en er staat 'inactief' achter die vijf... weet iemand wat dit betekent?

Alvast dank voor de antwoorden
 
Hallo,
Ik sta sinds vrijdag ook op inactief op laureatenlijst ANG21154 Economist. Dit zou dus betekenen dat ik ben aangeworven? Heeft iemand enig idee hoe lang het duurt voor je de oproepingsbrief krijgt?
 
Hallo,
Ik sta sinds vrijdag ook op inactief op laureatenlijst ANG21154 Economist. Dit zou dus betekenen dat ik ben aangeworven? Heeft iemand enig idee hoe lang het duurt voor je de oproepingsbrief krijgt?

Goh ik denk dat vanaf dat moment alles redelijk snel gaat (voor de FOD dan toch). Ik ben in de lente van dienst veranderd via een externe selectie en ik denk dat ik maar enkele dagen heb moeten wachten nadat ik op inactief werd gezet op de lijst. Ik kan me wel vergissing aangezien ik niet zo'n goed geheugen voor zo'n dingen heb.
Normaal krijg je de brief trouwens per mail :) (Allez dat was met mijn selectie toch)
 
  • Leuk
Waarderingen: rmkt
Goh ik denk dat vanaf dat moment alles redelijk snel gaat (voor de FOD dan toch). Ik ben in de lente van dienst veranderd via een externe selectie en ik denk dat ik maar enkele dagen heb moeten wachten nadat ik op inactief werd gezet op de lijst. Ik kan me wel vergissing aangezien ik niet zo'n goed geheugen voor zo'n dingen heb.
Normaal krijg je de brief trouwens per mail :) (Allez dat was met mijn selectie toch)
Oh super, dank je wel! :)
 
met wel stukje "ambtenarenlingo" heb je moeite? "gestegen van plaats 43 naar 5", "inactief", of "achter die vijf"
 
Met die 'inactief'...

Ter illustratie: kreeg 's een brief ivm BTW waar ik niks, maar dan ook echt niks van verstond. Er stond wel bij vermeld dat bij vragen het plaatselijk ontvangkantoor ter beschikking was. Daar dan een bezoekje gebracht en na een half uur wachten bij het diensthoofd ontvangen. Die man bekijkt de brief en op mijn vraag wat de betekenis was kreeg ik het onwaarschijnlijke antwoord: "ik weet het ook niet, dat is iets van Brussel hè".
 
Ik ben van plaats 92 naar plaats 10 gestegen op de laureatenlijst en er staat inactief naast. Wat is dit
 
Terug
Bovenaan